Ingame video opnemen, slecht voor hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, echter kan ik er niks over op Google vinden.
Wanneer ik games speel neem ik alles op via Nvidia Shadowplay, wanneer er grappige stukjes zijn bewerk ik deze en gooi ik op YouTube.

Echter zat ik net een half uur The Crew op te nemen, en toen bedacht ik me opeens dat het wel eens slecht zou kunnen zijn voor je hardeschijf om continue op te nemen. Ik heb even gerekend en komt er dus op neer dat er elke seconde 5,2 MB naar de hardeschijf wordt weggeschreven.

Mijn vraag is dus : Slijt je harde schijf sneller wanneer er continue bestanden naar toe worden geschreven (bijvoorbeeld wanneer je ingame video opneemt)? Of merk je hier weinig van qua levensduur van de hardeschijf?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nee, je hardeschijf kan er prima tegen dat je regelmatig gegevens schrijft. Je hardeschijf slijt er wel een beetje van als je continu aan het 'seeken' bent; dat betekent dat je willekeurig gegevens op verschillende plaatsen aan het inlezen of wegschrijven bent. Je hoort dan veelal een 'ratel' geluid. Maar consumenten gebruiken hun hardeschijf op die manier zelden onafbrekend.

Lang verhaal kort: leef je lekker uit. Je hardeschijf kun je prima gebruiken zoals je wilt, zorg wel dat je schokken tot een minimum beperkt en houd de temperatuur onder de 55 graden.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:05:
Nee, je hardeschijf kan er prima tegen dat je regelmatig gegevens schrijft. Je hardeschijf slijt er wel een beetje van als je continu aan het 'seeken' bent; dat betekent dat je willekeurig gegevens op verschillende plaatsen aan het inlezen of wegschrijven bent. Je hoort dan veelal een 'ratel' geluid. Maar consumenten gebruiken hun hardeschijf op die manier zelden onafbrekend.

Lang verhaal kort: leef je lekker uit. Je hardeschijf kun je prima gebruiken zoals je wilt, zorg wel dat je schokken tot een minimum beperkt en houd de temperatuur onder de 55 graden.
oOo Hartelijk bedankt!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: je hebt het hier echt over een HDD, niet over een SSD? Mensen willen dat nog wel eens verwarren.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:58
Ook dan. Continu schrijven naar je SSD kan ook jaren. Er is slijtage maar die is verwaarloosbaar.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:33:
Even voor de duidelijkheid: je hebt het hier echt over een HDD, niet over een SSD? Mensen willen dat nog wel eens verwarren.
Ik heb het inderdaad over mijn HDD van 2 terrabyte. :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dat is waar ze gemaakt voor zijn he. Het zijn geen floppydisks!

Tuurlijk is er sluitage en het gebruik van de motorarm zal de motor laten slijten. Aan de andere kant, dat is normaal gebruik...

En een harde schijf kan best wel wat aan hoor. Je moet er niet van uit gaan dat ze 10 jaar meegaan. Kunnen ze wel maar moet je niet van uit gaan. Hell als je een server zou draaien, denk SQL server or database, dan is dat gebruik zelfs meer schadelijk voor de harde schijf dan het uitschrijven van grote aan een stuk bestanden. Zoals videobestanden.

Het zijn vaak de kleine bestanden/schrijf acties die het doen...

Maar zelfs dan kun je nog best wat jaren af. Ze zijn gemaakt om gebruikt te worden niet om mooi te zijn ;)
Zelfde voor een SSD, gebruik het daar zijn ze voor gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 07-12-2014 18:39 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1