Stille game/htpc PC voor in de huiskamer

Pagina: 1
Acties:

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 21:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen ook op de TV mogelijk met Steam.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een absolute maximum prijs heb ik niet rond de 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
pricewatch: WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB
pricewatch: OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 96GB
Maar die SSD is in niet al te beste staat voor me gevoel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben opzoek naar een kleine witte behuizing met USB3.0 aansluitingen aan de voorkant. Hij staat niet in een kast, dus qua airflow is dat positief, maar ik hij moet vooral ook stil zijn voor me vrouw

Ga je overklokken?
Neen

Kan ik mijn huidige voeding nog gebruiken, ben ik nog onderdelen vergeten en waar zou ik dit het beste kunnen bestellen, waar het ook in elkaar wordt gezet ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 184,80€ 184,80
1Gigabyte GA-Z97M-D3H€ 87,95€ 87,95
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 347,-€ 347,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 124,95€ 124,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,70

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-03 22:47
Als de absolute max. niet rond de 1000 euro ligt, rond welk bedrag ligt deze dan wel?

Als het rond de 750 moet worden, dan ben je nog niet klaar met de componenten die je nu geselecteerd hebt.

De videokaart zou ik je niet aanraden, aangezien je een stille PC wilt.
Volgens een review van Tweakers zelf, is deze videokaart niet stil.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB

[ Voor 83% gewijzigd door snsgn op 07-12-2014 17:08 ]

• duk3n
Omdat je van geld ook andere leuke dingen kan doen. Als het voor minder kan en het doel kan bereiken ( komende 4-5 jaar lekker gamen) ben ik erg blij. Daarom ook gekozen voor de GTX970 en niet de GTX760 of GTX 770.
En dan koop ik komend jaar een grotere SSD erbij nog.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Zitten er nog maximale hxbxd? Kan begrijpen dat je niet een full size king size tower in je huiskamer. En is het belangrijk dat hij idle/low verbruik stil is. Of ook onder full load stil is?

En waarom 16gb? Kan je beter wachten tot 8 GB Te weinig is. Je hebt immers toch 4 bankjes

• duk3n
Qua behuizing wil ik zo klein mogelijk, dat is juist het moeilijkste om te vinden, vooral met het geluid.
Geheugen, ja 8 of 16 maakt niet heel veel uit denk ik.

pricewatch: Aerocool DS Cube White Edition Closed
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Wit
pricewatch: Silverstone Sugo SG05-Lite Wit

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-03 22:47
duk3n schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:26:
Omdat je van geld ook andere leuke dingen kan doen. Als het voor minder kan en het doel kan bereiken ( komende 4-5 jaar lekker gamen) ben ik erg blij. Daarom ook gekozen voor de GTX970 en niet de GTX760 of GTX 770.
En dan koop ik komend jaar een grotere SSD erbij nog.
Je begint ineens over dat je met geld andere dingen kunt doen, maar mijn vraag was: Wat is je maximale prijs? Je geeft aan dat het het niet 1000 euro is. Beetje apart.

En je wilt vooruit voor de komende jaren. Prima GPU daarvoor, maar zoals ik al zei; niet stil, en dat wilde je wel. Misschien is een stille aftermarket (water)koeling een overweging.

Over kasten gesproken, ik zag net een prachtige review voorbij komen voor een vrij goedkope kast vind ik zelf. Kast: http://tweakers.net/product/415338/raijintek-metis/ - Review: productreview: Raijintek Metis Goud Window review door Foritain

Tweakers Foritain schrijft het volgende: Meer dan genoeg ruimte voor een beetje gamen dus, maar ik voorzie toch voornamelijk stille huiskamer Metis-builds, en met de stock ventilator op 5V of 7V, en een beetje degelijke voeding, kan je daar bijna niet verkeerd gaan. Redelijk positief gezien het soort behuizing zou je zeggen?

[ Voor 31% gewijzigd door snsgn op 08-12-2014 06:45 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

duk3n schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:22:
Qua behuizing wil ik zo klein mogelijk, dat is juist het moeilijkste om te vinden, vooral met het geluid.
Geheugen, ja 8 of 16 maakt niet heel veel uit denk ik.

pricewatch: Aerocool DS Cube White Edition Closed
pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Wit
pricewatch: Silverstone Sugo SG05-Lite Wit
Alle 3 mooie cases, maar onze definities van "klein" ontlopen elkaar denk ik een beetje. De Metis die snsgn noemt vind ik wel klein, de Sugo SG05 gaat nog wel, maar de Phenom en de DS Cube zijn toch stevige kasten hoor. Hoe groot mag hij precies zijn?

Ik vind zowel de Phenom als de DS Cube zelf erg mooi, en ik vind het een beetje om het even welke beter is. Phenom is iets koeler(Kies voor mATX versie) beide hebben dat mooie zachte materiaal en dempen geluid aardig erg goed, en ook de prijs ontloopt elkaar niet veel. De SG05 is wel aardig wat kleiner, maar je ziet wel dat het een iets goedkoper model is als je er met je snuffert op gaat zitten.

Je zou er evt. de witte Node 304 aan toe kunnen voegen, of de Corsair Air 240, als je dat soort afmetingen wel ok vindt.

• duk3n
Ja, echt klein zijn ze ook niet, maar als je een videokaart 25cm in een kast wil plus een voeding, zijn er volgens mij weinig kleine kasten waar je ook nog een redelijk airflow hebt.

Maar ik hoor graag alternatieven, me huidige pc is toch echt wel te gehorig en te groot.

weet je trouwens ook een winkel die de assemblage doet ?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Praktisch elke meen ik. Azerty/Afuture/Informatique/Alternate waar ik regelmatig bestel iig wel. Zo zullen er nog veel zijn.

SG08-Lite is een mooi kastje, maar niet zwart. BitFenix Pandora is smal, maar Zilver. InWin 901? :D

Goedkoper: pricewatch: Cooler Master Elite 120 Advanced Wit
Pagina: 1