Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn huidige videokaart (gtx 280) geen nieuwe games ondersteund, wordt het tijd om een nieuwe videokaart te kopen.

De Asus STRIX-GTX970 leek mij wel een geschikte optie, alleen heeft het huidige moederbord een PCI-e 2.0 slot dus ik weet niet of dit wel kan aangezien de videokaart een PCI-e 3.0 x16 is.

Het budget is niet echt een probleem, maar ik vervang liever alleen de videokaart dan het gehele systeem.

Wensen van het nieuwe systeem zijn:
Het spelen van nieuwe games: FarCry4, GTA5, etc.

Hier heb ik de huidge cpu, mb en nieuwe gpu aangegeven.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-C45€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,90

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-01 17:09
Dit zal zeker werken!

Alleen vraag ik mij af of je niet beter een r9 290 neemt. De prestaties zijn maar een klein beetje minder maar is wel €100 goedkoper.

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Heb zelf ook getwijfeld tussen de r9 290 en de gtx 970.gezien benchmarks ontlopen ze elkaar inderdaad niet zo qua prestaties. Ga je gamen op hogere resoluties dan wint de 290 het, maar je ziet dan (op 4k) sowieso tegen lagere FPS aan te kijken. Ik game iig op 1080p en heb sinds gisteren de gtx 970. Geen moment spijt van gehad. Nieuw is hij inderdaad ongeveer 80 euro duurder maar draait veel spellen fluisterstil (voor mij belangrijk) en zonder moeite. Kun je de 290 voor een leuke prijs tweedehands krijgen zou ik daar serieus over nadenken. De gtx 970 is namelijk tweedehands bijna niet te krijgen en in dat geval is de 290 qua prijs / kwaliteit denk ik een betere optie.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als je 8 GB of meer geheugen er in hebt zitten kan je nog wel even vooruit met die i7. 970 lijkt mij een prima kaart als je graag wat meer uit geeft voor een beetje stilte t.o.v. de R9 290's. Die zuingheid verdient nog een beetje terug ook als je wat game-uurtjes maakt, een 970 verbruikt gemiddeld een stuk minder.