Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelle laptop vooral voor business

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een snelle laptop, gewoon omdat ik er vele uren op doorbreng. Dus ik zou graag hebben dat het systeem vlotjes vooruitgaat. Nu enerveer ik me soms aan mijn 5 jaar oude desktop. Ik ben vooral bezig met webdesign, pakketten zoals dreamweaver, photoshop, complexe excel bestanden, .... Momenteel werk ik vooral op desktop omwille van de veel hogere HDD capaciteit, Maar indien ik de HDD's uit mijn desktop haal en zou verbinden met de USB-poorten van mijn NETGEAR NIGHTHAWK router, zal ik hopelijk vrij makkelijk toegang tot mijn huidige HDD's blijven houden vanuit de laptop. Ik gebruik momenteel zo'n 4 Tb aan HDD ruimte. Het is niet echt de bedoeling om gaan te gamen met de laptop.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal zo'n 1100 euro (inc. BTW)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral in de living blijven, enkel in uitzonderlijke gevallen is het de bedoeling om hem mee te nemen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik wil absoluut geen Packard-Bell wegens negatieve ervaringen met support, maar voor de rest geen merkvoorkeuren. Wat ik wel belangrijk vind:
- Toch liefst een i7 processor (hoewel dit voor mijn app's niet absoluut noodzakelijk is)
- Wifi moet voorzien volgens ac standaard.
- 17 inch scherm, liefst met Full HD resolutie (1920 x 1080 px)
- Met optical drive en MET 2 HDD aansluitingen (mogelijkheid tot combinatie van SSD en HDD of 2 HDD's voor voldoende opslagcapaciteit). De 2e HDD hoeft er nu nog niet in te zitten. Er moet wel de mogelijkheid toe zijn. Dan kan ik de hopelijk iets lagere aanschafprijs nu beter verantwoorden aan mijn vrouw :-)
- Voorkeur voor azerty

De MSI GP70 2PE(Leopard)-082BE [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/420025/msi-gaming-series-gp70-2pe-082be-leopard/specificaties/[/url] komt eigenlijk dichtbij al mijn wensen en is net betaalbaar.

Zien jullie alternatieven? Wat vinden jullie van die keuze?
Weten jullie welke laptops voorzien zijn van een 1 HDD, maar die bovendien ook nog een 2e HDD bay ter beschikking hebben (da's me soms niet duidelijk uit de diverse technische specs).

Bedankt voor jullie input of commentaren.

Vanke

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01
Wat betreft de laptops van MSI, daar heb ik geen ervaring mee. Met jouw eisen kan je eventueel ook naar BTO kijken, daar kan je laptops op maat laten bouwen.

www.bto.eu:
V Book 17CL17 FHD Backlight + SSD
CPU: i7 4710MQ
RAM: 2 x 4GB BTO selected RAM (8GB totaal)
mSATA SSD: 240GB Crucial M500
HDD2: 1TB (7200 rpm)
Opt: DVDRW 8x
WiFi: Intel Dual Band wireless AC-7260 + bluetooth 4.0
Azerty toetsenboard is mogelijk.

Deze laptop komt uit op €985,- en heeft geloof ik alles wat je zoekt :) (incl. BTW trouwens).

[ Voor 3% gewijzigd door Hammetje op 07-12-2014 16:02 . Reden: azerty ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Hammetje,

Bedankt voor uw reactie.

Ik was gisteren ook al op BTO gebotst. Maar ik ben niet 100% overtuigd omdat ik ook reacties gelezen heb die blijkbaar eerder een merk pc aanraden. Bovendien is BTO nogal ver afgelegen van België wat eventuele support achteraf kan bemoeilijken. Of ben ik verkeerd?

Ik hoop dus nog altijd suggesties te bekomen ivm meer gekende systemen.

Mvg,
Vanke

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gezien dat de DELL 17 7000 inspiron ook dicht bij mijn voorkeuren aanleunt. Kan er iemand vertellen of hier achteraf makkelijk een SSD aan toegevoegd kan worden op een 2e bay (M.2 of msata)? De dvd speler kan uiteraard vervangen worden door een SSD caddy, maar da's niet echt de bedoeling.

Is dit makkelijk in te bouwen?

Vanke

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

Standeman

Prutser 1e klasse

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.