Toon posts:

Onbekende MSI grafische kaart installeren onder W8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GA-Q35M-52 moederboard met een q6600 (intel quadcore) W8.1. 4 GB geheugen en een Sharkoon WPM600 (600 watt powersupply. Dit moederboard heft een intel 3000 onboard VGA. Ik heb een MSI NX9600GTS kaart gekregen. Deze heb ik erbij gestoken. De kaart is niet te zien in apparaatbeheer. Geen uitroepteken....

De pc start niet op als de kaart niet (extra) gevoed wordt door een 4 pin voeding. Als ik hem wel aansluit start de pc gewoon op. Maar is de kaart niet te zien in apparaatbeheer. In de bios kan ik kiezen tussen interne grafische chip of automatisch.....

Ik heb in de bios gekozen voor automatisch.... Iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet inderdaad wel zorgen dat de videokaart stroom krijgt. Krijg je wel beeld op die VGA tijdens het booten (dus niet je monitor aansluiten op de IGP)?
Als je vanuit je devicemanager een scan doet voor nieuwe hardware, zie je dan iets. In principe zou die kaart gelijk herkend moeten worden, maar je hebt altijd van die rare uitzonderingn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
In apparaatbeheer gezocht naar verborgen devices. Nu zie ik GeForce 630/NVidia 7025

Thanks. Dat hielp.

Verwijderd

Topicstarter
Nope.... da's een grafische kaart uit de vorige installatie... DIe is inactief,..... Hmm. Nu ben ik het spoor bijster.... Denk een dooie kaart....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kaart uit een vorige installatie?
Heb je je OS wel opnieuw geinstalleerd op dit systeem dan?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

De pc start niet op als de kaart niet (extra) gevoed wordt door een 4 pin voeding. Als ik hem wel aansluit start de pc gewoon op.
Een GeForce 9600 moet gevoed worden door een 6-pin PCI-e stekker, hopelijk heb je niet een 4 pin CPU power stekker gebruikt (sommige voedingen hebben dubbel, 1x 4 + 1x 8 voor CPU, of 2x 4 voor CPU waarvan soms maar 1 gebruikt word).

Zonder die 6pin PCI-e stekker zal de kaart niet werken.

Waarschijnlijk moet je ook in de BIOS instellen dat ie beeld moet geven via het PCI-e slot (PEG heet die optie vaak in de BIOS) ipv de onboard (IGP).

Verwijderd

Topicstarter
Op deze kaart zit een molex stekker. En geen PCI-e connector.
Pagina: 1