Vraagje ik ben van plan om een m2 sata aan schaffen pricewatch: Kingston SSDNow M.2 SATA 120GB voor alleen me OS erop te zetten. En later een SSDhardeschijf voor andere dingen aan te schaffen zou dat gewoon kunnen niet dat de m2 sata problemen gaat veroorzaken omdat ik een andere sshd heb geinstalleerd?
Waarom een SSHD kopen? Een normale HDD is prima voor games, of een echte SSD. Hybdride schrijven zijn leuk voor laptops met maar plek voor 1 HDD.
Enfin, van Kingston lekker wegblijven als het om SSD's gaat, niet toffe drivers, geen stroomverliesbescherming en ik hoorde over gesjoemel met benchmarks.
pricewatch: Crucial M500 M.2 240GB is een interessante M2, echter, waarom zou je nu direct M2 willen? Het is nu nog niet echt interessant, dus ik zou zelf lekker een normale SATA nemen: pricewatch: Crucial MX100 256GB
Enfin, van Kingston lekker wegblijven als het om SSD's gaat, niet toffe drivers, geen stroomverliesbescherming en ik hoorde over gesjoemel met benchmarks.
pricewatch: Crucial M500 M.2 240GB is een interessante M2, echter, waarom zou je nu direct M2 willen? Het is nu nog niet echt interessant, dus ik zou zelf lekker een normale SATA nemen: pricewatch: Crucial MX100 256GB
People as things, that’s where it starts.
Dat is niet zo'n sterk argument voor een AHCI-compatible driveVasZaitsev schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:52:
niet toffe drivers
Ik bedoelde controller, foutje. Drivers zijn uiteraard geen probleem.
People as things, that’s where it starts.
Geef eens een fatsoenlijke omschrijving van de omgeving waarin je deze SSD gaat gebruiken. In een laptop? Zoja welke sloten zijn er voor SSD/HDD's? (2,5", M.2, mSATA etc.) Of in een desktop? Zoja wat zijn de rest van de specs van je PC?
Hoe meer jij verteld hoe, in welke omgeving en waarvoor jij je SSD gaat gebruiken hoe beter aankoop advies wij kunnen geven
.
Hoe meer jij verteld hoe, in welke omgeving en waarvoor jij je SSD gaat gebruiken hoe beter aankoop advies wij kunnen geven
Ook heeft de Kingston M.2 SSD geen enkel voordeel tov. een 'klassieke' SATA SSD, aangezien die Kingston gewoon een SATA SSD is.
Als je M.2 wilt voor de snelheid moet je volgens mij op dit moment een Plextor of een Samsung hebben. Ik zie zo in de pricewatch geen andere M.2 SSD's die op de pci-ex bus zitten. Waarbij de Samsung zelfs een 4 lane pci-ex controller heeft en (in mijn ogen) de enige SSD die momenteel een beetje de moeite loont om naar M.2 over te stappen.
Als je M.2 wilt voor de snelheid moet je volgens mij op dit moment een Plextor of een Samsung hebben. Ik zie zo in de pricewatch geen andere M.2 SSD's die op de pci-ex bus zitten. Waarbij de Samsung zelfs een 4 lane pci-ex controller heeft en (in mijn ogen) de enige SSD die momenteel een beetje de moeite loont om naar M.2 over te stappen.
Het is voor me desktop, en ik wou me os erop zetten eigenlijk alleen daarvoor me moederbord is pricewatch: MSI H97M-G43
Pagina: 1