Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lan verbinding heeft geen geldige ip configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 17:01
Hi!

Sinds vandaag doet de lan verbinding op mijn vaste pc het niet meer. Ik zit bij telenet, en ik gebruik een set powerline adapters. Beneden zit de modem/router en daarvan loopt een kabel naar de eerste adapter. Boven zit de tweede adapter die met kabel verbonden is aan mijn pc.

In het netwerkcentrum staat dat ik op een onbekend openbaar netwerk zit. Probleemoplosser heeft aan dat ik geen geldige ip configuratie heb. Wifi op smartphones en laptops werkt wel. Router heropstarten en dergelijke allemaal al gedaan, ipv4 en 6 staan aangevinkt en op automatisch.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Edit: ik zie ook dat de powerline leds niet branden, dus dat de adapters niet met elkaar communiceren. Heraansluiten, resetten, kabel versteken, werkt allemaal niet

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner_Youri op 07-12-2014 14:06 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
- branden alle leds niet meer op de powerline ?
- geldt dit voor beide adapters ?

Ik kan me voorstellen dat 1 zo'n adapter defect kan raken, maar allebei tegelijk is wel heel vreemd.

• Gunner_Youri
De stroom led brandt natuurlijk en ook de data led. Dus verbinding met router zorgt voor gegevens uitwisseling. Maar beide adapters communiceren niet meer met elkaar of zitten niet meer in het zelfde netwerk.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik weet niet welke type je hebt, maar normaal zit er zon knopje op. deze moet je 3 seconde in houden bij beide om en om. En dan zoeken ze weer opnieuw verbinding onderling.

• EverLast2002
youri_69 schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:23:
De stroom led brandt natuurlijk en ook de data led. Dus verbinding met router zorgt voor gegevens uitwisseling. Maar beide adapters communiceren niet meer met elkaar of zitten niet meer in het zelfde netwerk.
Voor jou is dat een weetje, wij moeten raden wat er wel/niet brandt ;)
Oke, dan zijn ze niet defect maar gaat het om een storing in de communicatie.
Heb je de beschikking over een software tool om die adapters uit te lezen, dan wel te configureren ?
Je schreef dat je ze alletwee al hebt gereset, ik weet dat bij sommige merken de volgorde van de reset procedure belangrijk is. Dwz zoveel seconden knopje indrukken, of eerst alle adapters uit de stopcontacten halen en dan 1 voor 1 terugplaatsen.

• Gunner_Youri
Ik heb de TP Link AV600, heel goed setje en nog maar een 2tal maanden oud. Ze werken idd beiden maar zijn niet met elkaar verbonden. De volledige reset al gedaan, ook via de meegeleverde tool. Na de reset gaan weer de power led en de data led branden, de powerline led blijft uit.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Rechts naast de LAN poort zit die knop 3 seconde in houden (meestal of langer) en opnieuw koppelen.

• Gunner_Youri
Ja dat werkt niet. De power leds gaan dan een minuutje pinken en daarna branden weer alleen de powerled en de dataled.

• EverLast2002
youri_69 schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:13:
Ja dat werkt niet. De power leds gaan dan een minuutje pinken en daarna branden weer alleen de powerled en de dataled.
Volgens mij is dat "pinken" een tijdspanne waarin je de adapters met elkaar kunt pairen. Een reset werkt anders, dan druk je die knopjes minstens 15 seconden in. Via de software tool moet je ze zeker kunnen resetten naar factory defaults.

[ Voor 8% gewijzigd door EverLast2002 op 07-12-2014 15:33 ]

• Gunner_Youri
In het boekje staat dat pinkend licht wil zeggen dat de pairing procedure bezig is. Al enkele keren gedaan zonder succes. Reset ook al gedaan, alle leds vielen uit, ging dan weer aan en dan weer de pairing geprobeerd maar ook niets...

• EverLast2002
Pairing is niet perse verplicht, dit is alleen om je powerline netwerkje beveiligd te maken met de sleutel/password die je meegeeft.
Je kan de reset nogmaals uitvoeren op beide adapters, dan ze beide uit de stopcontacten halen, en daarna 1 terug aansluiten (netjes laten opstarten) en vervolgens de 2e aansluiten. Pairing even niet activeren, eerst kijken of ze elkaar kunnen vinden.

• Gunner_Youri
Dat ga ik morgen even doen, maar heb al gelijkaardig geprobeerd...

• Gunner_Youri
De reset heeft niets uitgehaald. Verbinding blijft op identificeren staan in het netwerkcentrum... Probleemoplosser zegt nog altijd dat de lan verbinding geen geldige ip configuratie heeft. Power en data led branden weer, maar de powerline led niet. Nog ideeen?

Ik ben zaterdag om 18 uur weg gegaan, de volgende dag om 13 uur de pc weer aangelegd en toen ging de verbinding niet meer. Terwijl er niets veranderd is...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zet eens alle hardware eens 10 minuten uitzetten, dus zonder stroom, router, pc en powerlines.
Dan router aanzetten, even wachten totdat deze werkt, dan de rest aanzetten, en weer proberen te verbinden.

• Gunner_Youri
Ik heb even via cmd gekeken naar ipconfig en de release/renew truc geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34or0ut.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/91mdyf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2wfk5r5.jpg

Ik heb dus een 169.XXX.XXX ip, wat niet hoort te zijn.

• EverLast2002
169.254.x.x is logisch, je connectie met de dhcp server is verbroken.
Probeer eens wat jan99999 zegt...

[ Voor 20% gewijzigd door EverLast2002 op 08-12-2014 11:16 ]

• Gunner_Youri
Volledig alles uitgezet, half uur gewacht, dan alles weer aangezet en verbonden. Geen verschil.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner_Youri op 08-12-2014 13:13 ]

• EverLast2002
Heb je al geprobeerd om de adapters in andere stopcontacten dan waar ze nu inzitten te laten communiceren met elkaar ?

[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 08-12-2014 15:26 ]

• Gunner_Youri
Ja, zelf met 2 stopcontacten die naast elkaar zaten.
Ik overweeg om ze op te sturen, ze zijn nog onder garantie. Ik kan me tot die tijd behelpen met zo'n usb wifi stick. Want software matig zit het probleem volgens mij niet...

• EverLast2002
Ik heb zelf ook TP-Link adapters gehad (andere serie dan jij), daar zat een bug in de adapters. Wanneer ze in energysave mode gingen, kwamen ze er niet meer uit. Daar was een tooltje beschikbaar voor (Beta) die de energy save mode aan of uit kon zetten.
Verder weet ik ook even geen oplossing voor je probleem.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Ja, zelf met 2 stopcontacten die naast elkaar zaten.
En wat was daar het resultaat van?

Dit is overigens typisch powerline. Probeer eens alle apparaten van het stroomnet te halen (dus ook een televisie die op standby staat, gewoon alle apparatuur) en dan te zien wat er met je powerline gebeurt.

• Gunner_Youri
@EverLast; ik heb nergens iets gelezen over een energy save mode op mijn model, toch niet op de doos of de meegeleverde boekjes.

@Nieknikey; dat hielp ook niet. Ik heb even gevraagd thuis of er apparaten bijgekomen zijn, of iets veranderd van stopcontact maar neen. Alles is het zelfde gebleven, gewoon overnacht zijn ze gestopt met werken...

• EverLast2002
van de TP-Link website:
"De TL-PA6010 is een nieuwe generatie Powerline adapter met een praktisch ontwerp en geavanceerde energiespaarstand, waarin minder stroom wordt verbruikt dan met bestaande Powerline adapters. Als er gedurende een bepaalde tijd geen data wordt verzonden of ontvangen, schakelt hij automatisch van de normale "werkstand" naar de "energiespaarstand", waarin het energieverbruik maximaal 80%* lager ligt."

Los hiervan, bij mij was het probleem op te lossen door de adapters even in en uit het stopcontact te halen. Dit is gewoon een workaround en geen structurele oplossing.

• Gunner_Youri
Ah ok, ja bij mij heeft dat geen effect. Ik ga ze opsturen aangezien ze nog onder garantie vallen. Als ik dan een nieuw setje krijg dan zal ik het snel weten.
Pagina: 1