Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een Bluetooth audio bridge (een Sony SBH-20). Deze is aan m'n telefoon (OnePlus One, Android 4.4.4) gekoppeld en heeft de 'Phone Audio' (HFP) en 'Media Audio' (A2DP/AVRCP) profielen.

Nu wil ik het HFP profiel gemakkelijk uit kunnen zetten als ik in de auto zit (want de auto heeft HFP, maar geen A2DP), en HFP aan kan zetten als ik niet in de auto zit.

Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing die dit automatisch, gebaseerd op connected bluetooth devices (namelijk de HFP device van m'n auto) doet.
Er zijn legio apps (Tasker, Locale, Llama, Trigger, etc.) die de trigger (connected to bluetooth device 'car') snappen, maar geen van deze apps snapt de action (switch bluetooth profile HFP for SBH-20 on/off).

Ik zou al blij zijn met twee shortcuts/widgets op m'n home screen waarmee ik handmatig kan wisselen, maar zelf dat lijkt onmogelijk.

De concrete vraag is dus: wie kent er een manier om met een van die location/trigger-based apps (Tasker, Locale, Llama, Trigger, etc.) bluetooth profielen van paired bluetooth devices aan of uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 21:27
Wlan-o-Matic zou dit misschien kunnen doen! Deze app geeft in de omschrijving aan dat het ook qua bluetooth uit- en aan kan gaan op basis van locatie.

Ik gebruik zelf de app W-Fi Matic voor het uit- en aanzetten van wifi thuis, school, werk, etc... Werkt perfect!