MSI mobo foutmeldingen 99, 9C en A2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo,

Ik krijg bij het opstarten deze foutmeldingen in de rechterhoek beneden.

99, 9C en A2 (ook in die volgorde), PC start daarna wel gewoon op.
Ik heb al gelezen dat 99 een 'mobo IO super initialization' is?
Echter, als ik mijn usb hub aan de achterkant uittrek en dan opstart, krijg ik de 99 melding niet, alleen de C9 en A2.

Systeem specs:

Operating System
Windows 8.1 64-bit
CPU
Intel Core i5 4590 @ 3.30GHz 29 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI H97M-G43(MS-7924) (SOCKET 0) 27 °C
Graphics
27MP65 (1920x1080@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (ATI AIB) 32 °C
Storage
465GB Seagate ST500LT012-9WS142 (SATA) 26 °C
223GB SSD2SC240G1SAHT2D117-443 (SSD) 45 °C
1863GB SAMSUNG HD204UI USB Device (USB (SATA)) 26 °C
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
AMD High Definition Audio Device

Het is wel dat de club3d royal ace een backplate heeft waardoor hij niet op de PCI 3.0x16 past (komt tegen RAM slot aan), maar hij werkt na startup gewoon naar behoren op de PCI 2.0x16, weet niet of dit het probleem kan veroorzaken.

Pc doet het gewoon prima, maar dergelijke foutmeldingen wil ik liever vroeg oplossen voor het een groot probleem wordt.
Drivers van alle componenten zijn helemaal up to date en er is ook niets dat in windows een foutmelding geeft, alleen meteen bij startup.
Nog voordat ik de keuze krijg om naar de BIOS te gaan.
Wel heb ik ook al gelezen om de CMOS te resetten??
Dit was volgens andere fora een manier om te testen of je mobo dood is, maar is bij mij (nog) niet van toepassing lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zijn geen foutmeldingen die je krijgt, dat zijn puur de postcodes van het systeem. In de regel zijn dat er nog heel erg veel meer, maar meestal gaat dat zo snel dat je die niet eens ziet. Grote kans dat je USBhub net wat trager is met initialiseren dat je die melding ziet, maar die initialisatie is er altijd (anders zou je geen i/o hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin512
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09-2024
ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst hiervan want ik heb dezelfde moederbord en videokaart als @gruwel84 en heb exact dezelfde problemen, tevens heb ik ook nog dat mijn scherm vanuit het niets op zwart springt terwijl eventueel muziek nog op de achtergrond door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
kevin512 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:34:
ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst hiervan want ik heb dezelfde moederbord en videokaart als @gruwel84 en heb exact dezelfde problemen, tevens heb ik ook nog dat mijn scherm vanuit het niets op zwart springt terwijl eventueel muziek nog op de achtergrond door blijft gaan.
Dat heeft niets te maken met die "codes" tijdens het opstarten.

Heb zelf een MSI Z87 G45 Gaming met compleet andere hardware als jullie beide en die geeft geloof ik precies dezelfde codes tijdens het opstarten.
Die komen al voorbij sinds ik het mobo een klein half jaar geleden kocht en heb echt nog nooit problemen gehad.

Dus bij jou is er iets anders aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door novalite op 28-12-2014 00:03 ]

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:39
Die codes heeft mijn nieuwe MSI mobo ook wel tijdens het opstarten, dit is gewoon normaal.

Echter als de computer blijft hangen en je hebt b.v een A2 melding dan heb je pas een probleem.
En moet je op zoek naar een oplossing, nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin512
@freaky helaas heb ik ook die A2 melding tijdens het opstarten, zodra ik mijn pc aandoe start hij in een zwart scherm waarbij ik de keuze heb om F1 te toetsen voor de setup en F2 om door te gaan met default settings dit vind ik vrij apart weet iemand misschien wat hier het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:39
a2 heeft te maken met de opslag, ssd of hdd..zoek maar eens op het internet naar bios meldingen.

Misschien is of de kabel,hdd of ssd,brak,dat word uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin512
ah bedankt! kan ik daarover in ieder geval al het een en ander over uitzoeken. heb jij toevallig dan ook verstand van waarom mijn beeldscherm (Samsung S24D590L) vanuit het niets vaak uitvalt terwijl muziek en achtergrond programma's nog hoorbaar zijn? scherm uit en aandoen helpt niets hij blijft zwart alsof er geen signaal meer is?
Pagina: 1