Heb al enkele builds proberen te bouwen adhv andere topics in aankoopadvies. Zou graag volgende build even willen laten nakijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum rond de 1200-1300EUR incl montage en eventuele verzendkosten(BE).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial MX256GB SSD
- Windows 7
- Standaard randapparatuur (muis, toetsenbord, headset)
- LG Flatron W2261VP-PF scherm (dat weldra aan vervanging toe is)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Game PC die toch 4tal jaar moet kunnen meedraaien met de nieuwste games (GTAV, FC4, etc).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- MSI GTX970: is wat de tussenmaat van de 970s op de markt?
- CM 690 III case: zit nu met een 690 II case en best tevreden van.
Misschien een Define R4 kast als optie? Andere voorstellen in prijscategorie tot max 100EUR? Functionaliteit/stevigheid/andere zaken zijn belangrijker dan het esthetische (hij belandt toch onder de bureau
)
- Gigabyte Z97X-Gaming 5 (na enkele topics te hebben gelezen wordt deze vaak voorgesteld). Mijn vorig was eentje van ASRock, welk moederbord van ASRock is vergelijkbaar als die van Gigabyte Gaming 5?
Heel tevreden van ASRock en zou het liefst opnieuw hiermee aan de slag gaan.
- Crucial MX100 128GB: deze wordt gebruikt voor windows e.d. Mijn (oude) 256GB ssd gebruik ik dan voor games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede verhouding in stilte - verbruik - krachtigheid
Ga je overklokken?
Nee
Bij Bytesatwork.be kom ik hiermee op €1185. Aangezien ik deze liever niet zelf monteer zoek ik dus nog andere winkels (NL mag maar liefst BE) die ook monteren. Op Azerty kwam dit uit op €1225. Tones zal wel duurder uitvallen en Alternate hun service lijkt minder te zijn.
Als er nog meer 'bang for bucks' uit te krijgen is laat maar weten. Budget ligt rond de 1200-1300EUR incl. Hetgeen ik uitspaar kan ik dan altijd gebruiken voor nieuw screen in de nabije toekomst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum rond de 1200-1300EUR incl montage en eventuele verzendkosten(BE).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Crucial MX256GB SSD
- Windows 7
- Standaard randapparatuur (muis, toetsenbord, headset)
- LG Flatron W2261VP-PF scherm (dat weldra aan vervanging toe is)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Game PC die toch 4tal jaar moet kunnen meedraaien met de nieuwste games (GTAV, FC4, etc).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- MSI GTX970: is wat de tussenmaat van de 970s op de markt?
- CM 690 III case: zit nu met een 690 II case en best tevreden van.
Misschien een Define R4 kast als optie? Andere voorstellen in prijscategorie tot max 100EUR? Functionaliteit/stevigheid/andere zaken zijn belangrijker dan het esthetische (hij belandt toch onder de bureau
- Gigabyte Z97X-Gaming 5 (na enkele topics te hebben gelezen wordt deze vaak voorgesteld). Mijn vorig was eentje van ASRock, welk moederbord van ASRock is vergelijkbaar als die van Gigabyte Gaming 5?
Heel tevreden van ASRock en zou het liefst opnieuw hiermee aan de slag gaan.
- Crucial MX100 128GB: deze wordt gebruikt voor windows e.d. Mijn (oude) 256GB ssd gebruik ik dan voor games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede verhouding in stilte - verbruik - krachtigheid
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 60,91 | € 60,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,76 | |
Bij Bytesatwork.be kom ik hiermee op €1185. Aangezien ik deze liever niet zelf monteer zoek ik dus nog andere winkels (NL mag maar liefst BE) die ook monteren. Op Azerty kwam dit uit op €1225. Tones zal wel duurder uitvallen en Alternate hun service lijkt minder te zijn.
Als er nog meer 'bang for bucks' uit te krijgen is laat maar weten. Budget ligt rond de 1200-1300EUR incl. Hetgeen ik uitspaar kan ik dan altijd gebruiken voor nieuw screen in de nabije toekomst.