Ik overweeg van glasvezel naar Ziggo over te stappen, maar voordat ik dit afsluit wil ik wel even weten of mijn idee van aansluiten ook werkbaar is. Als ik teveel randapparatuur (extra Access Point) moet aanschaffen, dan loont het niet.
In mijn woning is alleen maar UTP, nergens Coax. Gelukkig heb ik wel een patchkast en deze:

Daarvan heb ik er twee bij de woning gekregen. Het is de bedoeling dat ik deze in de UTP-inbouwdoos prik, en op de Coax ingang van de TV aansluit.
Hier zie je dat op poort 2 van het patchpaneel geen utp, maar een coax-naar-utp kabel is aangesloten:

Deze kabel zit op een splitter aangesloten. Hiervoor zit nog een antenne-versterker (geen foto).

Hier komt de kabel binnen:

Aangezien de meterkast zich naast mijn voordeur bevindt, heb ik vanuit daar echt nul bereik van een Wi-Fi-access point. Vandaar dat ik het Ziggo modem graag in de woonkamer wil plaatsen.
Ik had dat op de volgende manier bedacht:
Herkent iemand deze utp-naar-coax kabels? En wat is jullie ervaring ermee?
In mijn woning is alleen maar UTP, nergens Coax. Gelukkig heb ik wel een patchkast en deze:

Daarvan heb ik er twee bij de woning gekregen. Het is de bedoeling dat ik deze in de UTP-inbouwdoos prik, en op de Coax ingang van de TV aansluit.
Hier zie je dat op poort 2 van het patchpaneel geen utp, maar een coax-naar-utp kabel is aangesloten:

Deze kabel zit op een splitter aangesloten. Hiervoor zit nog een antenne-versterker (geen foto).

Hier komt de kabel binnen:

Aangezien de meterkast zich naast mijn voordeur bevindt, heb ik vanuit daar echt nul bereik van een Wi-Fi-access point. Vandaar dat ik het Ziggo modem graag in de woonkamer wil plaatsen.
Ik had dat op de volgende manier bedacht:
kabel-aansluiting > ziggo-splitter | |--(TV)--> Versterker --(coax-utp)--> patchpaneel --> --(utp-coax)--> TV | \--(DATA)--> Coax verlengkabel --(coax-utp)--> patchpaneel --(utp-coax)--> Modem (WiFi)
Herkent iemand deze utp-naar-coax kabels? En wat is jullie ervaring ermee?