Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Allen,

ik heb sinds kort een lg 65ub950v tv. nu heb ik in de muur mooie kabelgoten voor de kabels. echter past de stekker niet door deze kabelgoot en is het snoer te kort.
kan ik dit snoer gewoon doorknippen en met een 3x2.5mm2 kabel verlengen tot een meter of 3/4 of mag dat niet ivm storing of iets dergelijks?

het snoer zit aan de tv zijde onder een soort klepje in de tv met een brede witte stekker. deze kan ik helaas niet langer vinden.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Zou het niet doen !
Kan natuurlijk wel, maar je zult geen garantie meer hebben !
Ik zou zelf een nieuw netsnoer maken en door de muur halen !
Dan aan de kant van de tv een nieuwe kop erop schroeven en daar de stekker van de tv erin doen.
Mits je er ruimte voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Is die plek onder het soort klepje een plek waar je normaal gesproken mag komen zonder je garantie om zeep te helpen?

Zo ja kun je ervoor kiezen om het originele snoer te bewaren en een tweede te kopen en die aan te passen. Kun je de oude weer terug stoppen als dat nodig is.

Of als je ruimte hebt achter je tv kun je ook het hele netsnoer achter de tv laten zitten en in de muur een verlengsnoertje te leggen. Hoef je helemaal niets te verknippen. Moet je de kabel wel wat meer opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
verlengsnoer wil ik liever niet omdat ik er al een verlengsnoer tussen heb zitten.
als ik nou toch eigenwijs wil verlengen kan dat dan met 3x2.5mm2 kabel? deze heb ik nog liggen, of is dat te zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je doet: rol het originele snoer op, tiewrap er omheen, en hang het achter de tv. Vervolgens een eurostekker verlengsnoer kopen/maken en die door je kabelgoot heen. Heb je nergens last van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:42
Als je je niet zo druk maakt over garantie kan het gewoon. Ik zou het zelf gewoon doen. 2,5mm^2 is wellicht veel, maar het is nooit 'te veel'. Je tv verbruikt waarschijnlijk nog geen halve ampere (als het een beteje recent led-backlight model is dan) en afaik (ik ben geen elektriciën) is 2,5mm^2 standaarddorsnede voor installatiedraad waar 16A doorheen mag. trouwens, als je TV een platte stekker heeft is het onzin om een aardedraad te gebruiken, je zult zien dat de kabel die je gaat doorknippen allen blauw en bruin heeft, geen groengeel. Dus dat bespaart weer koper.

Aan de andere kant, het is netter om het snoer gewoon heel te laten. Niet alleen vanwege garantie maar ook voor jezelf, als je je televisie ooit nog op een andere plek wilt hebben. Er zijn inderdaad euro-verlengsnoeren die plat zijn, wellicht makkelijk achter je tv te verstoppen:
http://www.allekabels.nl/...erlengkabel-1-voudig.html

Om nog eens terug te komen op doorsnedes, bovenstaand snoer is geschikt voor 2,5A (dat is ruim 500 watt, genoeg voor meer dan 10 zuinige middelmaat tv's). Maar het heeft een doorsnede van slechts 0,75mm^2 en ook maar twee aders. Dus als je het toch zelf gaat doen kan je de specs van deze kabel denk ik het beste aanhouden (maar sluit dan niet ook je game-pc en koffiezetapparaat aan via dezelfde kabel. alleen je tv.)
Pagina: 1