Toon posts:

Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Ik heb nu deze: http://tekgems.com/Produc...-mdm-smc7904wbra-n-fb.htm
Die is heel stabiel en perfect voor gewoon op internet te zitten maar tegenwoordig blijft het nie bij dat alleen😜 de router staat bij de electriciteitskast in de kelder.

Die nieuwe router moet stabiel, snel en een groot bereik hebben. Ik zoek naar een dual-band op ac. Ik wil een goede verbinding hebben in de tuin, 20/30m van de router met 2 muren ertussen bedoeld om gewoon op het internet te surfen.
Op 15m van de router staat een apple tv en binnenkort een ps4. Daartussen lopen 3 muren (30cm van beton), 2 plafonds, en de buizen van de verwarming. op die plaats staat ook een blu-ray die 2.4ghz van de wifi zwaar verstoord dus moet daar ook en sterke 5ghz verbinding zijn waarmee ik dan online zonder haperingen etc. kan spelen en hd films kan afhalen.

Ik heb een abonement bij telenet en krijg 160mgbs binnen, die loopt naar een modem/router van telenet zelf. Met draad haal ik op deze 150mgb. Maar hij zendt ook een ander wifi signaal uit dat dat van de router. Stoort deze mijn ander netwerk niet te veel?

Die nieuwe router wil ik ook lang gebruiken dus kijk ik ook graag naar de toekomst. Ik heb mijn router nog nooit gereset en ik wil dat ook zo houden bij een nieuwe.

En het budget speelt geen rol, als het maar voldoet aan mijn eisen😄

Ik ben zelf op de tp link archer c9 gevallen. Ziet er volgens mij goed uit maar ik zie er nergens reviews van. Heeft toevallig iemand deze router?

Bedankt op voorhand!

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 08-12-2014 21:57 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:56:
Ik ben zelf op de tp link archer c9 gevallen. Ziet er volgens mij goed uit maar ik zie er nergens reviews van. Heeft toevallig iemand deze router?
Grapje zeker?
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=archer+c9+review

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Fixed titel. Volgende keer even een topicreport daarvoor aanmaken (handje bovenaan het topic), in plaats van een post.

Verwijderd

Topicstarter
Google geeft idd veel resultaten maar een echte beoordeling heb ik nog niet gevonden zenne😜
Bedankt br00ky om het aan te passen.

Verwijderd

Topicstarter
Eind deze maand komt de engenius ecb1750 uit. Deze is een pak duurder maar heeft wel een sterk zendvermogen wat een groter bereik geeft. Wat denken jullie?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:32
Ik denk dat 'ie gewoon hetzelfde zendvermogen heeft als alle routers (namelijk 100 mW) en daarmee netjes aan de EU-regelgeving voldoet.

Als je netjes de landinstellingen configureert

Oh, en iets met zendvermogen van je clients ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thralas op 11-12-2014 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als ik die niet netjes configureer?😄
Met deze zou het toch mogeljk moeten zijn, niet?
En welke meerwaarde buiten de snelheid bied de 1750 tov de 600? Maken die 2 extra antennes het zoveel beter?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu enkele weken de engenius ecb1750 en deze is gewoon geweldig! Deze voldoet aan al mijn eisen. Hij staat beneden bij de kast en haal zelfs 30Mbps op mijn iphone 5 op zo'n 10 meter en 3 muren ertussen, en op pc wordt deze meestal verdrievoudigd! En als ik mijn landinstellingen op belgie zet kan ik nog altijd over de limiet van 100mA gaan, dus dat geeft ook wel een meerwaarde voor op de pc!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat een zeer interessante opstelling is voor de antennes? Ik wil vooral horizontaal een ver bereik hebben in een hoek van 200°. Ik heb al zoveel geprobeerd maar denk dat er nog andere mogelijkheden zijn.
Ps: het zijn 6 omni-directionele antannes
Pagina: 1