Toon posts:

Warm wordende Marantz SR7008

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb sinds enkele dagen mn Yamaha RX-V663 vervangen door een Marantz SR7008.
Wegens plaatsgebrek heb ik mijn Bluray-speler (Pioneer PBD-51) wederom op mn receiver (nu de SR7008) geplaatst.
Ze staan nu beide op een lade kast en dus verder geheel in de vrije ruimte.

Echter vind ik de Marantz toch wel heel erg warm worden, mn na enkele uren in gebruik te zijn.
De onderzijde van de Pioneer wordt tuurlijk dan ook erg warm tot heet.

Kan ik deze opstelling zo laten staan?
Twijfel zelf een beetje, neem aan dat een Bluray speler gewoon op de Marantz moet kunnen staan maar de warmte baart me toch wat zorgen.

Moet ik de Pioneer persee van de Marantz halen???
Wie kan me informeren...

Gr,
Marc

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een receiver moet altijd de vrijheid hebben om zijn warmte kwijt te raken. Dat staat ook echt wel in de handleiding ;)
Zeker aan de bovenkant moet hij zijn warmte kwijt kunnen.
Dit verschilt per model receiver; de één genereert meer warmte dan de andere.

De enige oplossing is om die blu-ray speler elders te plaatsten. Heb je deze al een weggehaald om te kijken hoe warm de receiver dan wordt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Heb Pionieer eraf gehaald en onder de Marantz gezet.
Niet de mooiste optie want de Marantz is ruim een cm breder.

De bovenplaat met koelsleuven voelt nog steeds erg warm aan maar das tuurlijk de warmte die uit het apparaat komt.

Iemand hier ervaring met Marantz en het warm worden?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
recievers worden helaas warm, nooit een speler bovenop een reciever plaatsen...Vooral net als de reciever aan de zijkanten geen ruimte heeft en de achterkant ook niet.Zet er desnoods een pc fan op om de reciever te koelen in de kast, dat zal zeker schelen

Als ik zo een beetje op het internet lees is deze reciever ,sowieso een beetje een heethoofd, dus zeker goed uitkijken met plaatsing.

Heb je misschien een foto an vde kast, waar de reciever in staat?

[ Voor 29% gewijzigd door freaky35 op 06-12-2014 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Marants staat nu op de kast, onder de Pioneer.Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-g4SGwMMdcro/VIOQQIJsj-I/AAAAAAAAN98/ozFUXV1cAXI/w521-h695-no/20141206_235911.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 00:39 ]

• freaky35
ik bedoelde dus, de ruimte die je hebt in de kast, hoeveel speling heb je daar qua ruimte

Verwijderd

Topicstarter
Geen, de kast is te klein.
Ze staan beide op de kast.
Das het probleem ook niet, dat is het warmteprobleem indien de Blu-ray speler op de SR7008 staat.

• freaky35
op zich ook niet vreemd, de speler blokkeert de koelgaten.
Mijn Denon staat vrij, maar wil nog wel warm worden, laat staan als er wat op staat.

Er zit zoveel electronika in die dingen tegenwoordig, dat wil wel warm worden

Verwijderd

Heb zelf al tien jaar een SR8500 waar al die jaren een DVD speler op heeft gestaan. Wordt ook warm maar geen centje pijn. Sowieso ..... als hij echt te warm zou worden springt hij in protect modus. De mijne staat ook nog in een kast waar ik dan wel de achterwand uit heb gehaald. Hij staat meestal hele dagen aan dus .....geen probleem.

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:42:
Iemand hier ervaring met Marantz en het warm worden?
De mijne (7008) wordt ook aardig warm. Dat is normaal bij deze, en zoals musicmasters al zegt: wordt die te warm dan springt de receiver in protect modes.
Mijn PM wordt daar in tegen helemaal niet warm! Dus ligt echt aan de 7008 zelf.

Er zijn trouwens vele die de cd/blu ray speler onder de receiver plaatsen. Ivm de warmte maar ook omdat het wel eens beter zal zijn voor het draai werk van de cd speler zelf! Omdat er nu een gewicht p staat van +/- 13 kilo.
Vroegah plaatsten ze zelfs lood in de cd spelers om deze te fine tunen :9

Of dat klankmatig voordelen heeft dat heb ik nooit getest.

I bad beat my meat by busting my nuts!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

murphylee schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:33:
[...]
Mijn PM wordt daar in tegen helemaal niet warm! Dus ligt echt aan de 7008 zelf.
Een PM7004 is dan ook een simpele stereoversterker zonder DSP en dingen als Audyssey. Vooral die laatste in de vorm van XT32 schijnt een heethoofd te zijn. Dit kwam al vaker naar voren in bijvoorbeeld tests van de Integra DHC pre/pro's (geen eindtrappen en toch bloedheet worden) en het schijnt ook te zijn dat het één van de redenen is waarom Onkyo nu met AutoEQ werkt en niet meer met Audyssey. Zoek bijvoorbeeld ook eens foto's op van een koelblok van een stereoversterker en daarnaast eentje van een surroundreceiver, die laatste is vele malen dunner.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• freaky35
Een versterker die continu rond de beveiliging zit qua warmte, dat lijkt mij niet echt bevordelijk voor de componenten...

Verwijderd

Topicstarter
Warmte is moeilijk te omschrijven en voor iedereen anders.
Als ik mn hand op de SR leg al deze enkele uren aanstaat voelt deze vrij warm aan, niet zo heet dat ik mn hand ga verbranden, gewoon erg warm.

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp dat de SR 710 Watt uit het stopcontact trekt.
Weet iemand of dit alleen bij hoge belasting is of dat hij zodra de SR aanstaat dit standaard verbruikt??

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Het spul zal erop getest zijn lijkt me. Zeker hier met keurmerken voor de EU markt.

Maar die 710W is hoogstwaarschijnlijk maximaal. Staat dat achterop de sticker?
Bij geen belasting ligt dit veel lager en als je geen feestjes geeft kom je daar ook moeilijk aan.
Vergelijk het met een pc voeding van 650W, die zal hooguit 65W uit het stopcontact trekken als je naar een internet pagina zit te kijken

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

AH thks voor de info :)
Weer wat geleerd!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mikayu,

Staat in de manual.
En op sticker achterzijde staat: 220V - 50/60Hz - 710 W
Weet dus niet of die opgegeven 710 Watt standaard door de SR gebruikt wordt...
Toch best fijn om te weten.

Heb nl geen verstand van elektra!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:30:
En op sticker achterzijde staat: 220V - 50/60Hz - 710 W
Dat is piekvermogen. Gelukkig maar, anders zou ik hier standaard alleen al 1500 + 1800 Watt uit het stopcontact trekken voor twee eind versterkers :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR,

GELUKKIG MAAR!!!
Zat al te denken aan mn volgende stroomrekening...
Pagina: 1