Toon posts:

Game PC max 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Een tijdje terug heb ik besloten een game PC aan te gaan schaffen. Als complete beginner ben ik onderzoek gaan doen naar de verschillende componenten van een pc. Hierbij heb ik gekeken naar de BBG November 2014 en ben vanuit daar verder gaan kijken. Omdat ik twijfel aan mijn eigen expertise zou ik graag advies en suggesties ontvangen over mijn build :) .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen. Hierbij zou ik huidge AAA games op high/ultra willen spelen en over een jaar of 2-3 toekmostige AAA games op medium/high kunnen spelen.Ik speel hierbij op 1920×1080 resolutie.
Verder zal het gebruikt worden voor mijn studie met als enig bijzonder programma ASPEN

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van maximaal1000-11000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten die ik mee wil nemen, verder ben ik voorzien van randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind het prettig om goed geluid te hebben, verder heb ik geen behoefte aan meerdere grafische kaarten of overklokken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor het moederboard gaat uit naar Gigabyte, echter sta ik compleet open voor andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleuren schema's en dergelijken maken mij niet uit. Zolang alle onderdelen passen en compatible zijn ben ik tevreden.
Het zou leuk zijn om een stillere pc te hebben. Maar hier ligt mijn prioriteit niet en dus zou het alleen leuke bijkomstigheid zijn. In toekomst wil ik eventueel het SSD geheugen uitbreiden. In toekomst wil ik eventueel het SSD geheugen uitbreiden.

Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan.

Hieronder de build die ik heb samengesteld met behulp van de BBG. Mijn twijfels liggen bij het moederboard omdat ik voorgande topics iets heb gelezen over M2>>Sata verbindingen voor toekomstige ssd's. Met mijn zeer beperkt verstand hierover vraag ik me af of ik hiermee rekening moet houden wanneer ik het ssd gehuegen wil uitbreiden in de toekomst :? .

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,90€ 97,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 938,90

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ziet er best oke uit, zou alleen wel een sterkere voeding nemen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Over de future proof m2 borden moet je een H97 chipset voor je moederbord nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Toet3r schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:26:
Ziet er best oke uit, zou alleen wel een sterkere voeding nemen.
Bedankt voor je reactie. Hoezo een sterkere voeding? Ik heb even vlug gerekend en kom uit op een totaal stroom verbruik van 150+200= 350W. 150W voor de i5 CPU en 200W voor 970gtx GPU bij maximale belasting (http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html).

Met een voeding van 520W zou dit toch ruim voldoende moeten zijn?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:03:
[...]

Bedankt voor je reactie. Hoezo een sterkere voeding? Ik heb even vlug gerekend en kom uit op een totaal stroom verbruik van 150+200= 350W. 150W voor de i5 CPU en 200W voor 970gtx GPU bij maximale belasting (http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html).

Met een voeding van 520W zou dit toch ruim voldoende moeten zijn?
Dat is het ook, snap dus ook niet waarom er een zwaardere voeding wordt aangeraden.
Verder een top lijstje! Misschien dat je naar een EVGA ACX 2.0 wil kijken voor je videokaart, de goedkoopste versie is goedkoper dan de ASUS (nu dan, de prijs van de ASUS schommelt behoorlijk) en met de nieuwe BIOS heeft die dezelfde passief-in-idle feature, en is ie onder load zelfs iets stiller.

Misschien dat je, omdat het in principe binnen je budget past, een 512GB SSD en een 2TB HDD wil overwegen? Natuurlijk alleen doen als je dat nodig hebt, maar vooral een 512GB SSD is echt heel fijn.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
@.ScorpionSquad

Bedankt voor de suggesties! 2TB HDD heb ik momenteel niet nodig. Ik overweeg nu wel een grotere SSD van 512GB te kopen :)
Pagina: 1