Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Goedendag dames en heren. Ik heb op 20 november 2014 een pakketje bij Afuture besteld (8GB DDR3 t.w.v.€75). Helaas is dit pakket nog steeds niet gearriveerd. Het lijkt erop dat bezorger DPD het pakket kwijt heeft gemaakt. Hier een tijdlijn:

- 20/11: bestelling geplaatst;
- 21/11: eerste bezorgingpoging afgeblazen vanwege "tijdtekort";
- 22/11 - 23/11: pakket wordt niet in het weekend verzonden ook al staat op de website van Afuture dat op zaterdag geleverd wordt;
- 24/11: tweede bezorgpoging faalt door " adresfout";
- 25/11: DPD opgebeld over de voorgaande faalacties. Mevrouw vertelt me dat "adresfout" werkelijk van alles kan zijn en als generieke beschrijving voor alle soorten problemen wordt gebruikt. Het internet is het daar mee eens;
- 26/11: DPD probeert nog eens te verzenden naar aanleiding van telefoontje (er worden maximaal 2 pogingen gedaan voordat contact opgenomen moet worden);
- 26/11: pakket wordt geleverd aan random kerel in Hellevoetsluis (kom zelf uit Delft). Andere naam, andere postcode, niks lijkt erop.
- 27/11: nogmaals gebeld. Dame van DPD zegt sorry en vertelt dat ze het pakket op gaan halen bij die kerel waar sinterklaas een beetje te vroeg was;
- 31/11: nog maar eens gebeld na niks gehoord te hebben. Ze kunnen het pakketje om onbekende redenen niet bij die andere random gozer vandaan krijgen.
- 01/12: Afuture opgebeld. Die zeggen dat de verantwoordelijkheid naar Klant is verschoven op het moment dat het pakket bij DPD aankomt. Dat staat ook in de disclaimer;
- 01/12: DPD opgebeld. Die zeggen dat de verantwoordelijkheid ligt bij de verzender (dat klinkt als common sense, maar Afuture schuift het van zich af in de disclaimer).
- 02/12: DPD meldt dat ze het nog eens gaan proberen;

En van dat laatste heb ik nog niets gehoord. Heeft er iemand een suggestie over hoe het nu verder moet?

*knip* geen namen

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 06-12-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:51
Aankoop via webwinkel (consumentenkoop)
In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.
Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.

http://www.kijkoprecht.nl...t-aangekomen#.VINIhzGG9j0

Vette pech voor Afuture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als Afuture het goede adres erop heeft geschreven lijkt het mij dat de schuld bij de verzendservice ligt. Zij hebben ten slotte het pakket niet bezorgd bij wie het bezorgd zou moeten zijn.

Echter is dat niet jouw probleem, maar het probleem van afuture. Jouw probleem gaat via afuture lijkt mij, aangezien je bij hen een product incl. levering hebt besteld.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 12:47
Ja dit moet Afuture toch echt oplossen en niet jij voor hun.
Toen ik vorig jaar 2 nieuwe systemen nodig had was Afuture het goedkoopst, maar gezien de rare bepalingen, DPD als verzender (geen favoriet van mij) en het feit dat ze ook nergens bij zijn aangesloten ben ik toen toch voor Azerty gegaan. Zitten ook nog vrij in de buurt. Rare shop wat mij betreft.
Hoop voor je dat Afuture dit recht zet, good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Ik denk dat als je ze een mailtje stuurt met een link naar dit topic dat je je pakketje erg snel in huis hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Ik lees adresfout. Heb je nog orderbevestiging waaruit blijft dat je het juiste adres hebt doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Aandringen tot leveren of van de koop afzien door het niet leveren van de bestelling.

Wet gaat overigens boven algemene voorwaarden. Hoop alleen dat het niet zo ver voor je komt.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

alfatrion schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:51:
Ik lees adresfout. Heb je nog orderbevestiging waaruit blijft dat je het juiste adres hebt doorgegeven?
Lijkt me vreemd. In de TS staat duidelijk dat het adres er niet eens op leek.
Een tikfout in van huisnummer lijkt me het enige waar je mee in de fout kan gaan.
Plaatsnaam fout hebben bij het invullen van je eigen adres... :+ heel vreemd...

Daarnaast :
"DPD opgebeld over de voorgaande faalacties. Mevrouw vertelt me dat "adresfout"werkelijk van alles kan zijn en als generieke beschrijving voor alle soorten problemen wordt gebruikt. Het internet is het daar mee eens"

Overigens ben ik zelf ook niet te spreken over DPD, ik had echter het geluk dat ik bij een zaak had besteld die wel zijn verantwoording nam. Het pakket daarna werd omdat ik niet thuis was boven op de kliko geparkeerd, bezorger had zelf de handtekening gezet... Gelukkig was het droog en had niemand doorgehad dat er naast de voordeur, er een waardevol pakket op de groene kliko lag... :+

Maar om weer ontopic te geraken...

Hun voorwaarden

Artikel 7 Verzending en overdracht van risico

Tenzij anders overeengekomen gaan vanaf het moment van levering alle risico van verlies, vergaan, beschadiging etc. ongeacht de oorzaak daarvan, over op de Klant.

Pakket is niet geleverd bij TS dus ook volgens hun voorwaarden is hij niet verantwoordelijk.

8.5 Maximale levertijd
Tenzij vooraf anders overeengekomen, bedraagt de levertijd van bestellingen geplaatst bij Afuture maximaal 30 kalenderdagen. Indien deze levertijd om wat voor reden dan ook niet haalbaar is, zal Afuture de Klant hiervan tijdig op de hoogte stellen. Naast de mogelijkheid om een nieuwe leverdatum overeen te komen, zal de Klant in dit geval de mogelijkheid hebben om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden waarbij reeds betaalde bedragen binnen 30 kalenderdagen na ontbinding door Afuture terug gestort dienen te worden.

Ik zou gewoon je geld terugvragen op basis van hun bovenstaande voorwaarde.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Frozen schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:23:
Als Afuture het goede adres erop heeft geschreven lijkt het mij dat de schuld bij de verzendservice ligt. Zij hebben ten slotte het pakket niet bezorgd bij wie het bezorgd zou moeten zijn.

Echter is dat niet jouw probleem, maar het probleem van afuture. Jouw probleem gaat via afuture lijkt mij, aangezien je bij hen een product incl. levering hebt besteld.
alfatrion schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:51:
Het pakket is in eerste instantie naar mijn adres gestuurd inderdaad, maar dit is verzendersrisico inderdaad.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga toch maar weer achter Afuture aan omdat die levering toch echt nog niet heeft plaatsgevonden.

Modbreak:GEEN namen van andere mensen noemen, het was niet voor niets weggehaald uit de startpost.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 07-12-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 00:07
Emiel1984 schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:27:
[...]

8.5 Maximale levertijd
Tenzij vooraf anders overeengekomen, bedraagt de levertijd van bestellingen geplaatst bij Afuture maximaal 30 kalenderdagen. Indien deze levertijd om wat voor reden dan ook niet haalbaar is, zal Afuture de Klant hiervan tijdig op de hoogte stellen. Naast de mogelijkheid om een nieuwe leverdatum overeen te komen, zal de Klant in dit geval de mogelijkheid hebben om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden waarbij reeds betaalde bedragen binnen 30 kalenderdagen na ontbinding door Afuture terug gestort dienen te worden.

Ik zou gewoon je geld terugvragen op basis van hun bovenstaande voorwaarde.
Je vergeet dat de uitlevering reeds heeft plaats gevonden. De aflevering door de 3e partij nog niet.

Gewoon even een belletje doen naar Afuture dat de wet boven hun voorwaarden staat en dat ze het op moeten lossen. Als het pakket niet aan komt zijn ze verplicht het nogmaals te versturen. Ze kunnen alleen dat niet doen op basis dat ze jou handtekening hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Noord27 op 07-12-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

DPD is een ballentent,
Ik zelf heb een andere bijzondere ervaring met DPD, waar een TV "verdween" allerlei smoezen gehoor, en de bezorger heeft zelfs mijn buurman van diefstal beschuldigd (met een omweg, maar daar kwam het op neer).
Is overigens door de webshop waar ik besteld had prima opgelost, maar als een webshop enkel DPD (of GLS, maar dat is een ander verhaal) als optie heeft zal ik daar niet bestellen, en wat meer betalen voor een verzender die nog nooit met dat soort onzin aan is komen zetten.

Andere bezorgers zijn niet heilig, maar bij problemen met aflevering is het over het algemeen snel en zonder bezoekjes van een onvriendelijke bezorger opgelost.

Ontopic: dit is een probleem voor Afuture, zij zullen de koopovereenkomst aan hun zijde moeten vervullen, of wanneer je dat liever hebt, je geld moeten terugstorten. Mogelijk dat de DPD nog een "onderzoek" in stelt naar de vermissing, maar veel meer dan een bezoekje van een verbaasde/verdwaasde bezorger houd dit voor jou niet in. Als Afuture service hoog in het vaandel heeft zorgen ze er intussen wel voor dat jij ondertussen je product, of geld, alvast krijgt.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Noord27 schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:40:
Je vergeet dat de uitlevering reeds heeft plaats gevonden. De aflevering door de 3e partij nog niet.
Onder levering wordt verstaan bezorgen bij de klant. Deze voorwaarden zijn overgenomen uit de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 22:52
Afuture moet dit oplossen. Er moet gewoon een levering komen met je bestelde product of de knaken terug.
Moet Afuture maar geen zaken doen met DPD.

Alhoewel ik goede ervaringen heb met Afuture mijdt ik liever DPD.
Gewoon even bellen en de wet aanhalen en aangeven dat je het binnen max 3 dagen in huis wilt hebben en anders je geld terug wilt.

In feite is Afuture in gebreke. wel betaald geen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Is er inmiddels al een update TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Emiel1984 schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:27:
...zal de Klant in dit geval de mogelijkheid hebben om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden waarbij reeds betaalde bedragen binnen 30 kalenderdagen na ontbinding door Afuture terug gestort dienen te worden.
Dat is overigens ook een leuke, de terug betaal termijn is max 14 dagen na ontbinding, voor 13 juli was dat nog max 30 dagen max.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2014 15:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1