geheugen cas3 op cas2

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
kan dat zomaar, zonder problemen, en wat is de performance winst?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Hangt af v.d. 'kwaliteit' v.d. DIMM. Sommige doen het prima op CL2, anderen gaan bijwerkingen vertonen in de vorm van of totaal niet willen booten of blue screens of een crashend programma. Mijn ervaring met performance verschillen tussen CL2 en CL3 is dat de winst heel erg klein is, en dat ik er in de praktijk, maar zelfs met diverse benchmarks niks van merk. Zal ook wel afhankelijk zijn v.d. chipset en het OS.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Mijn geheugen is eigenlijk pc100 op Cas3, maar ik heb het lopen op 133mhz en Cas2. Het gaat moeiteloos en zonder problemen.
Het is 1 module van 64 en 2 modules van 32.

Signature

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

mijn ene dimm trekt het niet (siemens) op cas 2, mijn andere (infineon) trekte het wel op cas 2, in principe 33% performace winst, want je geheugen wordt nu in 2 ipv 3 cycles geleegd (zoiets is het geloof ik...., wat kom ik lekker geloofwaardig over....)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik had m'n Hyundai en Spectek 64MB PC100 op CAS2 lopen en dat werkte probleemloos en ik merkte er geen fuck van

Specs

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:57
Maar je kan toch niet het ene simm op cas 2 zetten en de andere op 3 of kan dat wel ?

• Abbadon
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op woensdag 13 juni 2001 18:50 schreef ThaMaster het volgende:
mijn ene dimm trekt het niet (siemens) op cas 2, mijn andere (infineon) trekte het wel op cas 2, in principe 33% performace winst, want je geheugen wordt nu in 2 ipv 3 cycles geleegd (zoiets is het geloof ik...., wat kom ik lekker geloofwaardig over....)
Ja, alleen het allereerste blokje data, de rest die er achteraan stroomt (van ram naar cpu) heeft nul komma nul profijt van CL2. Totdat er weer een nieuwe datastroom wordt opgevraagd. Vandaar dus géén 33% performance winst maar 1 tot 3%.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Kan geheugen er eigenlijk door kapot gaan als je het boven specs draait of wordt het alleen instabiel als het geheugen het niet kan verdragen ?

• Exirion
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 19:06 schreef MoNkToNk het volgende:
Kan geheugen er eigenlijk door kapot gaan als je het boven specs draait of wordt het alleen instabiel als het geheugen het niet kan verdragen ?
Dat geheugen defect raakt is uitgesloten, want anders dan bij CPU's die sneller lopen wordt geheugen niet noemenswaardig veel warmer. In ieder geval zo ruim onder de maximale temperatuur voor halfgeleiders dat beschadiging onmogelijk is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

het maakt maar heel weinig uit.

iig geen 33 % !

ik had met cas3 450 MB/sec
en met cas2 15MB/sec meer..

mzzl

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 19:06 schreef MoNkToNk het volgende:
Nee, dat niet, maar je kunt wel ontiegelijk veel data-corruptie krijgen :(
Hoewel het meestal beperkt blijft tot een crashende (of hangende) PC.
Op woensdag 13 juni 2001 19:14 schreef siet het volgende:
het maakt maar heel weinig uit.

iig geen 33 % !

ik had met cas3 450 MB/sec
en met cas2 15MB/sec meer..
Dat komt omdat jij het verschil in bandbreedte meet, terwijl de latency verbeterd is.

• Fatalharry
  • Laatst online: 20-08 12:48
Waarom van CAS3 naar CAS2 zetten als je er toch geen reet aan hebt??? |:(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

mijn infinion 133 mhz ram liep gewoon op cas 2-2-2 op 133 mhz, maar geen merkbare prestatiewinst, volgens mij alleen maar instabieler, dus lekker laten staan ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik heb cas3 pc133 op cas2 draaien helemaal stabiel dus why not? gewoon uitproberen en als het goed werkt dan laat je het staan zoniet dan zet je het terug.
Pagina: 1