Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke receiver moet ik kopen bij deze speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
5.1 zuilenset met receiver

Wat is je budget?
+/- 2500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de set gebruiken om allround film en muziek af te spelen. Het belangrijkste is dat het hard en zuiver is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik overweeg zelf de volgende speakers
4 x JBL Studio 280
1 x JBL Studio 225C
1 x Subwoofer nader te bepalen

Ik vraag me alleen af of dit wel de speakers zijn die allround het beste zijn, of dat andere uit dezelfde prijsklasse hiervoor beter geschikt zijn?

Ook loop ik stuk op de receiver die hierbij past. Ik las in eerdere posts al dat wattage geen goede graadmeter is om te vergelijken. Ik kom er echter niet uit hoe ik kan bepalen welke receiver nu bij deze speakers past.

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens de specificaties hebben deze speakers een vermogen van 200w per stuk. Ik kan echter geen receiver vinden die deze ook kan leveren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Luisteren is sowieso het eerste advies. Niet alleen voor de receiver maar ook de speakers. En natuurlijk een receiver zoeken die je bij je eisen past. Maar die eisen mis ik. De eis van 200 Watt kan je laten vallen. Je zal sowieos geen receiver vinden die over alle kanalen 200 Watt zal leveren. Plus dat je het van je leven niet nodig zal hebben. Met normaal gebruik heb je aan een paar Watt meer dan genoeg. Als je echt vermogen wilt kan je beter een losse eind versterker kopen en achter de receiver hangen. Maar de echte eisen waar je een receiver op uit kiest mis ik dus. Denk aan of je HDMI 2.0 wilt of dat 1.4 nog genoeg is, hoe veel HDMI aansluitingen je nodig hebt, et cetera.

Maar terug naar het begin: speakers koop je ook niet vanaf plaatjes en specificaties. Dit soort apparatuur koop je op klank en dus zal je je huis uit moeten om te gaan luisteren. Of JBL er dan als beste uit komt is maar aan één persoon.

Ik neem overigens aan dat die 2500 voor de complete 5.1 set is met receiver?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-12-2014 17:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt 2500 voor de complete set met receiver. Ik ben op zoek naar een complete set, maar ik wil liever geen kant en klaar setje kopen. Verder is zijn 3 poorten HDMI 2.0 voldoende en HDMI pass-through een pre, maar niet noodzakelijk.

Het grootste probleem is dat ik niet goed weet hoe ik moet besluiten welke receiver en/of versterker ik bij een aantal speakers moet kiezen. Op basis van welke gegevens maak je daar een keuze in. Een paar voorbeelden van een 5.1 opstelling (in de prijsklasse van 2500 euro) zou erg welkom zijn

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:45:
Op basis van welke gegevens maak je daar een keuze in. Een paar voorbeelden van een 5.1 opstelling (in de prijsklasse van 2500 euro) zou erg welkom zijn
Nogmaals: niet op specificaties letten maar gaan luisteren, cijfertjes zeggen niets over de klank.

Idem met dat de laatste vraag niet beantwoord kan worden. Daar kan een ellenlange lijst uit komen met combinaties die nog steeds door ons op zijn gezet en niet rekening houdende met jouw smaak.

Ga naar een goede audio winkel en ga luisteren, want waarom je die JBL gekozen hebt is ook niet duidelijk.

Niet de antwoorden die je wellicht wilt, maar wel de antwoorden die de enige juiste zijn binnen deze wereld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.