Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jojobos
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 15:42
Beste Tweakers,

Sinds enkele dagen valt het scherm van mijn laptop telkens op zwart. Dit gebeurt meestal na 30 seconden tot een minuutje niks doen. Ik heb in het energiebeheer scherm dimmen etc. uit staan en kan niet vinden wat het nu eigenlijk is. De backlight blijft wel gewoon aan en als ik op een toets klik of met mijn muis beweeg springt het scherm ook gelijk weer aan, tenzij ik dat heel kort doe en vervolgens niks meer, dan gaat het scherm even aan en dan gelijk weer uit. Ik vind het zelf erg lijken op het scherm dimmen, maar dat staat gewoon uit zoals al eerder gezegd.
Iemand had het er over dat het misschien er aan lag dat de laptop dacht dat het op een tweede scherm over moest gaan, maar ik weet niet hoe je dat zou moeten controleren.

Ik gebruik de Acer Asprie V5-573G met Windows 8.1. Heeft iemand een idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb zelf al gezocht op Google maar kan eigenlijk niks anders vinden dan instellingen in het energiebeheer. Hier heb ik ook al verschillende dingen geprobeerd maar niks helpt. Alvast hartelijk dank!

• PCR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:57
Wil je hier http://live.sysinternals.com/ ff procmon.exe downloaden? Graag dit filter aan zetten:

En dan ff laten draaien. Zie je wat in beeld komen na 30 seconden?

Codedivision

• jojobos
Er gebeurt volgens mij niks opvallends... wat zou er moeten gebeuren?

[Voor 24% gewijzigd door jojobos op 09-12-2014 20:39]

• PCR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:57
Je hebt iets met dat filter niet goed volgens mij want je krijgt te veel in beeld. Let op dat je 'contains' kiest.

Het gaat erom dat de service host in de registry de DWORD 'ValueIncrement' aanpast in sleutel HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings[hexkey][hexkey]. Dat kan gebeuren door de helderheid handmatig aan te passen (door fn-zonnetje) of automatisch door energiebeheer instellingen. Waar het mij om gaat is of dat ook daadwerkelijk gebeurt in de registry. Als dat niet het geval is dan wordt de kans groter dat dit een hardwarematig ding is. Kortom, je moet e.e.a. uitsluiten.
Het filter heb je nodig omdat procmon zo 200 regels/seconde tevoorschijn tovert en je dan blijft zoeken.

Je moet zoiets zien als dit:
http://i.imgur.com/mrJzOAD.png

Codedivision

• jojobos
Mijn fout, had wat verkeerd ingvoerd. Ik laat het progammatje nu al een tijdje draaien maar ik zie niks verschijnen... Wellicht dat ik iets fout doe, of er klopt iets niet. Ik zie nu dit:

ps. Ik ben best een leek op dit gebied dus uitleggen alsof je tegen een klein kind praat is mischien niet overbodig ;)

[Voor 24% gewijzigd door jojobos op 15-12-2014 19:26]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True