PfSense installeren vanaf USB stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoi,

Ik probeer nu al twee dagen een bootable usb stick (16GB) te maken waar ik PfSense vanaf kan booten om deze te installeren op een hardeschrijf, na vrijwel alle images van de PfSense te hebben geprobeerd te kopieren naar de USB stick geformateerd op FAT32 met Win32DiskImager krijg ik iedere keer een corrupte usb stick welke een volume van 24MB heeft wat niet door Windows is uit te lezen en niet bootable is...
Als ik de .img of .iso bestanden dan met Winrar uitpak op de usb stick krijg ik tijdens het booten de melding dat ik 'removable media' moet verwijderen...
Doe ik nou iets compleet verkeerd? Of is Win32DiskImage (waar ik drie versies van gebruikt heb...) niet goed om bootbare images te kopieren oid?

Edit: net Rufus geprobeerd, en deze zegt alleen images met WinPE, isolinux of EFI te ondersteunen...
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om PfSense op een usb stick te gooien?

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 06-12-2014 15:34 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een ISO wilt gebruiken, moet je 'm niet uitpakken, maar direct wegschrijven naar de stick. Tools als Unetbootin zijn hiervoor geschikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:36

BLACKfm

o_O

Een USB (flash) stick kan nog wel eens corrupt raken als je deze er zomaar uittrekt. Probeer in dit soort gevallen dan in ieder geval wel de 'veilig uitwerpen' functie om de usb stick te ontkoppelen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Veilig uitwerpen gebruik ik inderdaad, maar de stick is al corrupt voordat ik hem uit mijn laptop trek en in de toekomstige router stop, het FAT32 volume van 16GB is dan een volume van 24MB, niet RAW, niet FAT of wat dan ook, lijkt me dat die Win32DiskImager het kopieren dus compleet verprutst, er zitten niet veel knoppen op, dus niet veel wat ik daaraan had kunnen verprutsen :p

Ben nu Unetbootin aan het proberen, maar het kopieren van de inhoud van de ISO was een soort wanhopige poging nadat ik Win32DiskImager, Rufus en Universal USB Installer had geprobeerd, kon geen kwaad om te proberen ;)

Edit: Unetbootin geprobeerd, PfSense staat niet in de lijst dus heb de ISO geselecteerd, na een paar minuten was Unetbootin klaar en bij het booten van de usb stick komt de bootloader tevoorschijn, helaas met de melding dat de boot invalid is.

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 06-12-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ja dat is een van de handleidingen die ik gevolgd heb, maar zodra die klaar is heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/hdvIslOoSQiTHLdrgrV7Z8kY/full.png
Op een 16GB usb stick, met een image van 77MB, welke dus ook niet door de BIOS getoont wordt.
(BIOS van de betreffende computer kan USB booten, zo heb ik er eerder een Windows 2008 R2 installatie op geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Als je de usb stick gemaakt hebt, dan is hij voor windows niet meer leesbaar, maar hij is als het goed is wel gewoon bootable.
Dit komt doordat windows het bestands systeem niet herkent, en windows zal dus inderdaad roepen dat je de usb stick moet formateren.
Dus image maken, stick verwijderen en de stick gebruiken.

https://www.youtube.com/watch?v=3cZza2ZHWGw

[ Voor 6% gewijzigd door syl765 op 06-12-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ik heb nu een stick die in VMWare (Workstation) bootable is en inderdaad niet door een Windows pc wordt herkent, zal m vanavond gelijk proberen en zal ik het resultaat nog laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Zou jij een bootable gparted je USB bekijken zie je alle partities terug. Windows ziet deze echter niet. De enige manier om het snel te testen is proberen te booten van je USB stickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Heb gisteravond laat van de usb stick geboot en het werkt nu :D
Had al eerder geprobeerd de stick te booten in zowel de router als VMWare maar dan kreeg ik meldingen van o.a. 'remove media' of een bootloader fout, nu niet veel anders gedaan maar het werkt.

Bedankt voor het advies en de hulp _/-\o_

Pagina: 1