Screen tear op vaste plek bij dual screen

Pagina: 1
Acties:

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09-2025
Beste tweakers,

Een tijdje terug heb ik een AMD R80 gekocht, en om een dual screen setup te doen heb ik een scherm op HBMI en DVI moeten aansluiten. Nu kom ik alleen niet af van een zéér opzichtige screen tear op mijn DVI scherm. Het rare is dat ik twee HDMI schermen heb waarvan ik er telkens (ligt eraan waar ik mee bezig ben) maar één aansluit; een LG tv en een Iiyama monitor. Als ik de LG aansluit dan teart mn DVI scherm, als ik de Iiyama aansluit dan zit er geen tear in het DVI scherm.

Nu heb ik na gegoogle wat gelezen over het veranderen van het pixel format in Catalyst Control Center van 4:4:4 naar 4:2:2, dit kon ik doen voor de LG tv maar niet voor het DVI scherm, maar het mocht in ieder geval niet baten. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

• Cowabungaa
Kleine bump omdat het topic wat is weggezakt, en heb helaas nog geen probleem kunnen vinden. Hoewel het constant wegvallen van m'n internet daar ook niet bij geholpen heeft.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zou je anders een plaatje kunnen posten?

Het kan wel eens komen doordat je geheugen snelheid van je videokaart in 2d te laag is. Dit aanpassen zou het kunnen verhelpen.

• Cowabungaa
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:14:
Zou je anders een plaatje kunnen posten?

Het kan wel eens komen doordat je geheugen snelheid van je videokaart in 2d te laag is. Dit aanpassen zou het kunnen verhelpen.
Het is eigenlijk alleen zichtbaar bij beweging en met een GIFje is het niet vast te leggen.

Het rare is dat het alleen gebeurd als ik de TV als 2de scherm heb. Als het tweede PC scherm heb aangesloten dan is er niks aan de hand. Beide gaan over HDMI, terwijl mijn hoofdscherm met DVI is aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door Cowabungaa op 15-12-2014 16:53 ]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-01 20:11
Hi,

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Op mijn desktop monitor heb ik verschrikkelijke screen tearing, op mijn tv gelukkig niet. Het probleem ligt aan de clone source, als ik de clone source op mijn tv zet, dan heb ik geen screen tearing op mijn tv maar wel op de desktop. Zet ik de clone source op de desktop monitor, dan is er geen screen tearing op mijn monitor maar wel op mijn tv.

Ik heb gelezen dat de oplossing is dat de clone format je desktop monitor moet zijn en je de tv op pixel format 4:4:2 moet zetten. Ik heb echter een Nvidia kaart en daar kan ik sowieso geen mogelijkheid vinden om het pixel format te wijzigen. Is iemand dit gelukt?

• Cowabungaa
kwdtjuh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:40:
Hi,

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Op mijn desktop monitor heb ik verschrikkelijke screen tearing, op mijn tv gelukkig niet. Het probleem ligt aan de clone source, als ik de clone source op mijn tv zet, dan heb ik geen screen tearing op mijn tv maar wel op de desktop. Zet ik de clone source op de desktop monitor, dan is er geen screen tearing op mijn monitor maar wel op mijn tv.

Ik heb gelezen dat de oplossing is dat de clone format je desktop monitor moet zijn en je de tv op pixel format 4:4:2 moet zetten. Ik heb echter een Nvidia kaart en daar kan ik sowieso geen mogelijkheid vinden om het pixel format te wijzigen. Is iemand dit gelukt?
Ik heb zelf een AMD kaart en heb inderdaad die oplossing ook gevonden, ik kon dat omzetten in de Catalyst Control Center onder Digital Flat Panels. Ik neem aan er een NVIDIA equivalent is.

Jammer genoeg mocht het alleen niet baten, in ieder geval de 4:2:2 optie aangezien 4:4:2 bij mij ontbreekt. Het enige wat het bij mij heeft gedaan is de tear verplaatsen naar een andere plek.
Pagina: 1