• brvlaeth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:06
Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig voor de volgende situatie:
Mijn vader heeft een grote cd collectie (klassieke muziek) en hij wenst die om te zetten in een digitale bibliotheek zodat hij gewoon de cd kan selecteren die hij wilt en dat het direct begint af te spelen.

Op zich is dit "simpel" te doen: je neemt een Raspberry pi met xmbc op, je sluit er een externe hdd en een DAC op aan, je installeert een app op je android phone en je bent vertrokken. Alleen is er hier thuis geen wifi vanwege de vrouw des huizes die dat niet wilt (netwerk via stopcontact), dus uw app kan niet connecteren met uw raspberry pi :(.
Op de plaats waar de stereo staat (in de woonkamer), is er geen computer (die staat in een andere kamer).

Wat zijn de alternatieven in dit geval?
* Je hebt traditionele afstandsbedieningen voor xmbc maar de juiste cd selecteren (uit een ruime collectie) met zo een afstandsbediening lijkt mij niet iets prettig.
* Gebruik een kleine windows tablet waarop je een usb hub hangt met externe hdd en dac
* Andere suggesties?

Bij voorbaat dank,
Brecht

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar waar komt het internet bij je ouders dan vandaan? (Aagenomen dat je ouders over internet beschikken.) Wifi is zover ik weet gewoon altijd aanwezig op het modem dat je van je internetprovider krijgt.

Eigenlijk wil je dus gewoon een display voor je vader waarop hij zeer gemakkelijk en prettig zijn muziek kan selecteren om af te spelen op zijn versterker/stereoset/o.i.d. Correct?

Je zou voor een Androidbox of andere mediaspeler kunnen kiezen, al dan niet met ingebouwde of externe hdd en die via hdmi op je TV en ook op de geluidsset kunnen aansluiten. De TV moet dan altijd aan, wanneer je een nummer wilt kiezen, maar kan daarna uit. Dit kan zowel via LAN, als via Wifi. Zo gebruikte ik destijds mijn satellietontvanger. TV aan, wanneer ik naar een TV-zender keek; TV uit, wanneer ik hem alleen maar nodig had om een kanaal te kiezen uit de lijst met radiozenders.

Een mooiere optie is inderdaad iets dat je enkel als afstandsbediening gebruikt, waarna de stereoset het afspeelt. Ik weet alleen zo gauw niet iets wat je als afstandsbediening kunt gebruiken, maar niet over Wifi gaat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 01:08
Een squeezebox of een dlna server en client gebruiken.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen WiFi, dan maar bluetooth ?

http://www.crystalaudiovi...ctDetails/Blu-DAC-UK.aspx

[ Voor 51% gewijzigd door Breezers op 06-12-2014 17:35 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross