Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LAptop voor school en een beetje gamen......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik gebruiken voor mijn opleiding. Ook wil ik er een beetje op willen gamen zoals Euro Truck Simulator 2 en vrc pro.

Wat is je budget?
Het liefst zo mijn mogelijk natuurlijk Mijn budget licht rond de 700/750 euro. Een uitschieter naar de 800 kan nog wel maar niet meer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, Ik zal de laptop veel nodig hebben op school dus als de laptop een beetje licht is dat wel fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind dat HP mooie laptops heeft. Maar andere merken zijn ook welkom.
Het liefst geen Acer daar heb ik slechte ervaringen mee
Mijn eigen eisen
Minimaal een i5
8gb
15,6 inch of iets lager kan nog groter liever niet vanwege het mee nemen.
ook wil ik het liefste windows omdat ik dat ben gewend

Wat ik zelf al had gevonden zijn een HP en een MSI. Mij voorkeur gaat zelf naar de HP omdat die een i7 heeft een iets goedkoper is. Maar ik denk dat de MSI wat beter is KWA gamen

Dit zijn de 2 laptops die ik had gevonden
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-p045nd€ 724,79€ 724,79
1MSI GP60 2PE-440NL€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.523,79

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een advies ?

Verwijderd

Beiden hebben een GT840M wat niet echt bijzonder is om te gamen.
Wat voor opleiding doe je en wat voor programma's ga je gebruiken?
Geef wat meer info dan volgen er vanzelf ook adviezen..

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zowel de HP als de MSI hebben een GT840m, niet een topmodel GPU, maar genoeg voor een beetje gamen, verder heeft de HP een i7 wat waarschijnlijk wat overdreven is, dat model met een i5 kost wat minder en zal alsnog een beetje kunnen gamen, tenzij je allerlei photoshop enz. programma's gaat draaien...
Verder is het een beetje onduidelijk wat je vraag is, wil je een lijst met mogelijke laptops, dat we HP of MSI aanwijzen of?....

Fixing things to the breaking point...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor opleiding, wat ga je doen, en stel je eisen aan het scherm? Is gamen hoofdeis? Spelletjes zoals die simulator zijn niet zo super zwaar... Bij bepaalde opleidingen wil je niet onder de 1920*1080 komen, anderen wil je juist een dikke vette quadro kaart.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Je gaf aan dat je liever geen acer hebt, maar wil je toch even wijzen op een aanbieding dat hier in een ander thread stond:

http://www.bcc.nl/compute...62782&utm_source=hardware

Zo goedkoop vindt je een vergelijkbaar systeem niet in de pricewatch, met een 850m GPU, daar kun je behoorlijk goed op gamen.

p.s. de genoemde i5 hierboven is meer dan zat voor photoshop.

[ Voor 23% gewijzigd door 2green op 10-12-2014 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het late antwoord. De opleiding die ik ga doen is ict medewerker en misschien het zelfde jaar maak ik de stap naar ict beheerder. De school gaf zelf aan dat het met een i5 moet lukken maar ik moet er wel 3 jaar mee werken daarom heb ik er ook een i7 er tussen staan. Mijn scherm eisen zijn niet groter als 15,6. Ik hoef niet de kiezen uit het lijstje wat hier staat. Ik ben wel bij Staples wezen kijken voor de HP en vond het een mooie laptop. Ik zal ook even naar die Acer kijken

• 2green
Het zou helpen als je een overzicht geeft van wat voor soort software je gaat draaien. Voorzover ik weet kan zelfs het software voor studies als technisch informatica (wo) op een oude core 2 duo uitgevoerd worden. Dus een i7 gaat waarschijnlijk overkill worden, zeker als student.

Als je veel reist met ov is het handig om ook te kijken naar een goede accu in je laptop. Kun je veel van je studiewerk onderweg afronden, heb zelf 90% van mijn huiswerk in de trein gedaan ( lees: meer tijd voor stappen en bijbaantjes).

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je een ict opleiding doet, zelfs al is het mbo, zal ik toch de grootte in het midden laten als het maar mee te nemen valt, en resolutie voorop stellen. Jij wilt denk ik minimaal full hd 1920*1080. Inches is secundair.

• 2green
Zou gewoon 15" nemen met bijvoorkeur inderdaad full hd. Kleinere schermen kunnen vervelend worden als je veel leest vooral als je vermoeid raakt. Maakt echt wat uit als je serieus aan het werk bent. 15" is ook goed vervoerbaar en waardevaster dan kleinerenschermen en de trend is dat 15" inch de nieuwe 17" wordt voor laptops.

Verwijderd

Topicstarter
De software die ik ga draaien is nog niet bekend. Wel is bekend dat ik virtueel ga draaien ?. Ik wil ook niet kleiner als 14inch gaan heb nu een mini laptop en gebruik het bijna nooit. Dat een i7 niet zo nodig is is wel fijn scheelt weer een in de aanschaf prijs.

edit ik wil alleen in de winter met ov gaan reizen voor in de zomer enzo wil ik scooter gaan kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 12:21 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ga nou eens niet alleen in inches denken, maar denk eens na over functionaliteit: pure rauwe pixels en DPI. Virtueel zul je host/guest systemen naast elkaar hebben... je zult ook mogelijk gaan coderen/scripten. En dan zal ik eerlijk zijn: 96dpi 1920*1080 kun je net zo veel regels op kwijt of het scherm nou 13" is of 17". Groter is niet meer, in dat geval. Een 15" laptop met 1920*1080 scherm met een lekkere sloot geheugen (immers... VM is kostbaar) en bij voorkeur ook een SSD.

Scootertjes en laptops laat ik even in het midden, panasonic toughbooks vallen buiten je budget.

• 2green
Dus 15"?
Voor het gemak ervan uitgaan dat je virtual machines ook wilt draaien? Dan i5 nemen met een laptop van 8 gig of meer. Let er dan wel op dat die 8 gig dan een reepje is en niet twee zodat je later kunt uitbreiden.

Ssd wordt een computer niet sneller van cpu of gpu zware applicaties, maar wel met harddisk bamaderingen, dus vooral in gewoon desktop gebruik. Alhoewel erg prettig zou ik dit als een nice to have beschouwen. Je kunt dan altijd nog upgraden door een ssd aan te schaffen.

Gezien je prijs klasse zou ik ook een ful hd scherm nemen en minimaal een 840m gpu.

Zou handig zijn als je in je begin post even je gekozen requirements opsomd, er zijn inmiddels best veel suggesties gedaan namelijk, jij moet kiezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks hier heb ik wat aan ik ga morgen even alles bekijken op de pc
Pagina: 1