club 3d royal king artifacts.

Pagina: 1
Acties:

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 23:14
Hey sinds een maand heb ik dit systeem gebouwd.
I5 4460
8gb crucial ram
gigabyte sniper b1 mb
club3d r9 280 royal king.

En sinds een week geleden heb ik af en toe in mijn linker boven hoek artifact blokjes. En dit gebeurd altijd wanneer ik youtube aan heb en dan twitch in een ander tabblad en als ik dan een game open heb ofzo.
maar ook wel eens zonder dat ik een game opgestart heb. Ik wil mijn videokaart graag opsturen maar misschien is het helemaal niet mijn videokaart en zit ik dalijk voor niks dingen heen en weer te sturen.

Dingen die ik geprobeerd heb. Driver deinstallatie herinstallatie de beta drivers maar ook de normale .
Ja ik heb de drivers eerst verwijderd voordat ik ze opnieuw installeerde. Windows herinstallatie heb ik ook al gedaan.

En het gekke is dat mijn games perfect draaien en dit niet vertonen maar alleen in dat geval met twitch en youtube krijg ik de blokjes.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je de drivers verwijderd met ddu?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• baxic
denk niet dat dat verschil maakt. het probleem ligt ook echt niet bij de drivers .

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Gebruik je 2d/3d profielen?
Dat klinkt namelijk alsof je 2d niet genoeg power heeft.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• baxic
geen idee ik heb niks custom ingesteld. Ik vind het ook echt heel eigenaardig.

• baxic
ik ga het er maar gewoon mee doen denk ik ? hopen dat he tniet erger word . Ik was toch van plan te upgrade naar een 980. Ben totaal niet tevreden met ati en de opties die je krijgt.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

baxic schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:32:
ik ga het er maar gewoon mee doen denk ik ? hopen dat he tniet erger word . Ik was toch van plan te upgrade naar een 980. Ben totaal niet tevreden met ati en de opties die je krijgt.
Veel succes met je 980 dan, wil wel graag zien welke opties je zogenaamd meer hebt :?
Buiten dat, Twitch en Youtube belasten de kaart verschillend, in mijn ervaring met een 280X zorgt dit inderdaad wel eens voor artifacts. Dat kun je verhelpen door de HW acceleratie van 1 of beiden uit te zetten bijv.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• baxic
DSR, gamestream, Betere vsync en mfaa en phyxs. betrouwbaarheid van nivdia producten. moet ik door gaan >? En daarbij mag ik zelf wel weten welke videokaart ik koop toch ? Hoef je niet op zn neerbuigende manier veel succes te zeggen alsof ik niet weet wat ik doe daar heb ik echt een schijt hekel aan.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar, dan moet je wel weten wat je doet.

Streamen werkt ook prima met AMD met Raptr/gaming evolved app.
Betere V-sync? Que? Bedoel je het dure en vendor-lock-in G-sync waar AMD een gratis en open variant van heeft?
MFAA kan leuk zijn, al zie ik de meerwaarde niet echt.
PhysX werkt op weinig games en kun je ook door je cpu laten doen.
Betrouwbaarheid? Citation needed. AMD en Nvidia zijn gewoon vergelijkbaar, en als er iemand is die de afgelopen jaren flink op zijn bek gegaan is met betrouwbaarheid, is het Nvidia wel met hun 8000 serie en alle rebrands daarvan.

Sowieso, het is al aardig wat jaar AMD en niet ATi.

Overigens is de GTX980 ruk qua prijs/prestaties. De GTX970 is nog redelijk.

Enfin, AMD en artifacts, kan zijn dat de spanning ergens net te laag is, van bijv. geheugen. Soms werkt het om de GPU of VRAM 2D klok ietsjes naar beneden te doen.

People as things, that’s where it starts.

• baxic
mijn pc is prima dus het is niet alsof hij he tniet aan kan ofzo met HW acceleratie. En daarbij zijn al die functies voor mij heel fijn. Amd mag ze ook hebben maar met alle ervaring vind ik amd maar kut cpu en gpu.

maar nogmaals dat is allemaal persoonlijk hetzelfde om de keuze te maken om een 980 te kiezen. whatever misschien is een 970 ook goed . maar ik wil gewoon snelle shit en mijn pc is een project dus telkens dingetje uitbreiden etc dat vind ik leuk.

maar ja jullie gaan hier een discussie beginnen waar ik geen zin in heb dus er mag een slotje op.

[ Voor 45% gewijzigd door baxic op 07-12-2014 15:18 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

baxic schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:27:
DSR, gamestream, Betere vsync en mfaa en phyxs. betrouwbaarheid van nivdia producten. moet ik door gaan >? En daarbij mag ik zelf wel weten welke videokaart ik koop toch ? Hoef je niet op zn neerbuigende manier veel succes te zeggen alsof ik niet weet wat ik doe daar heb ik echt een schijt hekel aan.
Morgen heeft AMD ook DSR (met een andere naam). Betere v-sync kan je ook bij AMD gewoon gebruik van maken doormiddel van RadeonPro (binnenkort freesync op highend monitoren). MFAA kan artefacts geven, ik vind het persoonlijk er niet uit zien. Dit had AMD tien jaar geleden (temporal AA) ook maar is er met een reden mee gestopt. Als je een betere en goedkope AA manier wil dan kan je beter voor SMAA gaan wat door alle kaarten wordt ondersteunt.
Hardware geaccelereerde Physx zit in haast geen enkel spel. Kijk maar op de wiki, dan kom je uit op ongeveer 7 spellen per jaar. Dit jaar pas 4.

Best dat je een Nvidia kaart neem (ik zou voor de GTX970 gaan en niet voor de GTX980), maar kom dan niet met ongefundeerde crap. Beide fabrikanten hebben hun voordelen en nadelen.

Heb je wel eens op het forum gekeken? Er zijn net zoveel problemen met Nvidia kaarten als met AMD kaarten. Dan vergeten we voor het gemak maar even het debakel met de 8xxx en 9xxx serie die gigantisch veel defecten had.

Voor je de kaart helemaal afschrijft. Er stond bij de nieuwe drivers een waarschuwing dat je de oude goed moest deinstaleren (gebruik hiervoor DDU) anders heb je kans dat het inderdaad fout gaat. Waren meer mensen die hier last van hadden en niet de release notes hadden gelezen.
Verder zou ik voor de zekerheid toch even memtestx86+ draaien, kan nooit kwaad om te zien of je geheugen in orde is.

offtopic:
quote:
denk niet dat dat verschil maakt. het probleem ligt ook echt niet bij de drivers .

Je komt niet heel erg meedenkend of behulpzaam over, je schrijft een oplossing af zonder er zelfs naar te hebben gekeken. Logisch dat mensen dan zo reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-12-2014 15:45 ]

• baxic
ik neem aan dat een clean windows installatie gewoon prima deinstallatie was ...
En daarbij heb ik memtest al 4 keer laten lopen. Ik heb alle mogelijke standaard shit al gedaan. En ja je hele lange tekst is boeiend maar daar is dit topic niet voor. Ik vroeg een vraag en wil geen dicussie beginnen over deze videokaart tegen die videokaart. Al koop ike en titan z 4 keer dan moet ik dat toch zelf weten .

Stel ik had een topic aangemaakt en gezegd de gtx 980 is de beste kaart ooit en ik daag jullie uit om mij tegen te spreken. maar dat is neit het geval dus het is compleet off topic om dat over te beginnen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je mag best een Titan Z kopen, het is jouw geld. Het is alleen zonde om zoveel geld uit te geven aan een kaart die niet eens beter presteerd op lage resoluties dan een GTX970. Hetzelfde voor een GTX980.
Neem gewoon een GTX970 en overclock deze als hij niet snel genoeg is.

Clean install is inderdaad genoeg :P. Was alleen niet duidelijk dat je je geheugen ook al had getest, het enige wat ik zag inderdaad was een clean install. Niet verder andere harware getest.
Wij proberen je te helpen, alleen weten wij niet wat jij allemaal al hebt getest. Als je dan zegt dat je pc prima is (zonder verdere onderbouwing) dan komt dat arrogant over, terwijl dat misschien niet eens zo bedoelt is.

Dingen die je nog kan proberen zijn:
-Kaart in een ander PCI-E slot.
-Bios update doen indien dit nog niet de laatste versie is.
Pagina: 1