Game laptop | 1500 euro | Alienware, ASUS, Acer of anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko123
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Beste experts,

Zoals de topic aangeeft ben ik op zoek naar een game laptop voor maximaal 1500 euro. Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen een laptop of desktop maar uiteindelijk heeft de compactheid de doorslag gegeven.

Hieronder de voor de hand liggende antwoorden:

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Bijna alleen voor gamen. Ik wil graag zo veel mogelijk eye candy op mijn scherm en kunnen genieten van de graphics met een goede performance.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
1500 euro (alhoewel bij een doorslaggevend advies voor een duurdere ik wellicht overstag zou gaan)
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De keuze voor een laptop is met name voor vervoer binnen het huis, niet zozeer vaak naar buiten. Wellicht de incidentele LAN parties, maar een paar keer per jaar.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van merken zoals Asus, MSI en Alienware. De voorkeur hiervoor heb ik vanwege de robuustheid van de laptops zelf, wat ik erg belangrijk vind. Verder sta ik open voor alternatieven, maar moet het wel om een merk gaan wat bekendheid geniet in de ‘game laptop’ markt.

Wat zijn daarnaast de vereisten:
- Een i7 processor
- Een 17,3 inch scherm (mat scherm, niet glanzend)
- Een resolutie van 1920 x 1080
- Geheugen van minimaal 8 - 16GB (in ieder geval de mogelijkheid om zelf uit te breiden)
- Een SSD met 256GB (wil ik ook best later zelf inbouwen)
- Ruimte voor een optionele HD (bij voorkeur 7200 RPM of een hoge cache op 5400 RPM)
- Een mooi design speelt een sedundaire rol in de keuze.

Naar aanleiding van de Best Buy Guides op Tweakers en wat andere websites ben ik tot één van de volgende keuzes gekomen (waarbij andere suggesties vanuit jullie zeker welkom zijn!)
- Alienware 17 (mooi design, goede specs, erg duur)
Vraag: zijn de Alienware laptops nu ECHT zo veel beter en vetter?
- ASUS ROG G750JS-DS71 (prima design, prima specs (behalve geheugen), redelijke prijs)
- Acer Aspire V15 Nitro VN7 (prima design, specs minder (15,6 inch scherm), mooie prijs)

Ik ben erg benieuwd of jullie mij van wat adviezen kunnen voorzien.
Thanks voor de hulp alvast.

Groetjes, Remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
MSI heeft best wel leuke game laptops, bekijk deze twee eens. Voldoen aan al jouw eisen, is er in 15,6" en 17,3" formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 09:52
Een l7'' laptop van €1500 met een GTX860 erin lijkt mij relatief duur. Sowieso zou ik ''voor zoveel mogelijk'' eye candy op zoek gaan naar een laptop met een sterke videokaart. Als je het OK vindt om zelf componenten toe te voegen,, kan je ook kijken naar een model als deze:

http://www.laptopplus.nl/...959/#Specificaties+Opties (Dit model is overigens wel een 15.6'') Hier ben ik zelf op uitgekomen. Voor €1300 heb je een GTX970m, en vervolgens nog €200 over om ssd/harde schijf er (ergens anders goedkoper) bij te bestellen.

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
net als wat Chryses zegt is het misschien handig op barebone websites rond te zoeken naar wat je echt wilt. zo kun je bijvoorbeeld bij BTO ( www.bto.nl ) ook geheel zelf een laptop samenstellen. de prijzen zijn gemiddeld een stuk lager dan bij de grotere bekende merken maar je krijgt een stuk meer voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 20:13
Voor 1599 euro heb je deze laptop als je de code MSIALT200GS60 gebruikt :
https://www.alternate.nl/...book/html/product/1156524?
i7 4710HQ
16GB ram
GTX 970m
128GB SSD
1TB HDD
15" non glare
1.9KG

Alleen de SSD is iets kleiner en het scherm is 15", maar de ssd kan je altijd later vervangen voor een groter exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 01:19
Let wel op dat je 37 werkdagen moet wachten voor https://www.alternate.nl/...book/html/product/1156524. Mischien een fout van alternate of er is een grote wachtrij ivm met de actie code.

Mischien dat deze laptop ook een optie is?
https://www.cdromland.nl/product/103111/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 11:59
pricewatch: Medion Erazer X7611 SLIM Gaming Laptop (30016701)
Ik heb pas deze voor 999 euro gekocht bij iBood. Was een mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om die msi gs60 met 970m te kopen bij alternate vanwege de 200euro korting, maar als ik naar hun klachten kijk helpen ze je dus niet als er wat is, heeft iemand ervaring met alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:31:
Ik ben van plan om die msi gs60 met 970m te kopen bij alternate vanwege de 200euro korting, maar als ik naar hun klachten kijk helpen ze je dus niet als er wat is, heeft iemand ervaring met alternate?
Met Alternate is doorgaans niet zoveel mis hoor .... maar 38 dagen wachten op die laptop is wat veel denk ik. Tijdens de CES 2015 (begin januari) is de verwachting dat er nieuwe modellen worden aangekondigd door alle grote merken. Dan zal je ook zien dat er meer aanbod komt van de 965-980m

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die MSI lijkt me momenteel toch best een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi Remko123,

Hierboven zie ik een aantal reacties staan met gelikte laptops.
De specs zien er veel belovend uit, echter zijn dit dunne laptops met veel kracht.
Kortom er zijn tests op internet beschikbaar via bijvoorbeeld: notebookcheck, waar je duidelijk ziet dat deze laptops na een uur draaien toch echt veranderen in jouw persoonlijke radiator.

Als het een laptop is die vooral voor in huis gebruik is, zou ik voor een iets dikkere en zwaardere variant gaan. De MSI GT serie of de nieuwe GT72 zijn prima laptops, wel bulky. Daarnaast is een Asus G750 altijd een prima keuze. Er is een reden waarom deze krachtpatsers dik zijn.

Hopelijk help ik je hiermee verder ipv terug te gooien in het oerwoud van keuzes.

Met vriendelijke groet,

YDeciever
Pagina: 1