Hiho,
Mijn oude pc'tje is gestorven
...Met behulp van dit forum heb ik een systeem samengesteld die ik wil gebruiken voor gamen en audio/visuele vormgeving. Ik heb zelf niet veel verstand van het verschil tussen soortgelijke onderdelen dus ik hoor graag van jullie of mijn build er mee door kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Hierbij gaat het om nieuw uitkomende games zoals GTA V, the Division, the Witcher 3 ect. In de komende jaren wil ik graag nieuwe games op hoge kwaliteit blijven spelen.
Naast games gebruik ik het systeem ook voor audio/visuele vormgeving. Dit is momenteel nog als hobby. Hierbij gaat het om programma's als Adobe Photoshop/AfterEffect/PremierePro en een beetje 3Ds Max.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Desktop zelf moet tussen de 900 en 1000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat audio/visuele vormgeving geen prioriteit heeft en ik extra ram geheugen best duur vind heb ik er nu 8gb geheugen in zitten. Indien nodig breidt ik dit uit naar 16gb.
Ik heb zelf weinig verstand van videokaarten en processors, ik heb de huidige gekozen op basis van reviews en voorgaande posts op dit forum. Ik weet dus niet zeker of dit de juiste zijn voor mijn doeleinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk van de onderdelen boeit me niets. alles is goed als ik er maar goed op kan gamen en redelijk mee kan editten/animeren/ontwerpen.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn oude pc'tje is gestorven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Hierbij gaat het om nieuw uitkomende games zoals GTA V, the Division, the Witcher 3 ect. In de komende jaren wil ik graag nieuwe games op hoge kwaliteit blijven spelen.
Naast games gebruik ik het systeem ook voor audio/visuele vormgeving. Dit is momenteel nog als hobby. Hierbij gaat het om programma's als Adobe Photoshop/AfterEffect/PremierePro en een beetje 3Ds Max.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Desktop zelf moet tussen de 900 en 1000 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat audio/visuele vormgeving geen prioriteit heeft en ik extra ram geheugen best duur vind heb ik er nu 8gb geheugen in zitten. Indien nodig breidt ik dit uit naar 16gb.
Ik heb zelf weinig verstand van videokaarten en processors, ik heb de huidige gekozen op basis van reviews en voorgaande posts op dit forum. Ik weet dus niet zeker of dit de juiste zijn voor mijn doeleinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiterlijk van de onderdelen boeit me niets. alles is goed als ik er maar goed op kan gamen en redelijk mee kan editten/animeren/ontwerpen.
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 20,30 | € 20,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |