Toon posts:

Headset stuk reparatie antwoord van webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs is mijn headset stuk gegaan dus heb netjes mijn headset opgestuurd naar 4launch voor reparatie/vervanging. Ik heb dit als reactie gekregen ik weet niet of ik verplicht ben om andere product te kiezen of mijn geld terug te vragen kan iemand mij hierbij helpen?

Beste heer,

Middels deze email willen wij u informeren dat uw Steelseries Siberia Headser als defect is doorgezet naar het Servicecentrum van Steelseries, voor nadere beoordeling. Voor verdere afhandeling zal deze normaal gesproken gerepareerd/vervangen worden door Steelseries. Dergelijke procedures nemen doorgaans 2 tot 4 weken in beslag vanaf het moment dat het doorgezet is. De kans is echter groot dat het product niet gerepareerd of vervangen kan worden. Aangezien eenzelfde product momenteel niet of moeilijk leverbaar is, willen wij u de mogelijkheid bieden om tegen verrekening van de aanschafwaarde ter hoogte van €99.99 een alternatief product uit te zoeken. Graag vernemen wij waar uw voorkeur naar uit gaat. In afwachting van uw reactie verblijven wij. Zodra er een status update is, wordt u nader bericht.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

RMA service medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Ik vind het een hele nette oplossing van 4launch. Misschien is het handiger om je af te vragen: ben ik bereid die tijd te wachten, als ik nu ook een "vergelijkbare" headset uit kan zoeken voor het aankoop bedrag?

in mijn ogen krijg je een faire deal aangeboden, ipv 4 weken wachten nu een nieuwe uitzoeken, maar omdat ze de zelfde niet kunnen leveren zul je even zelf moeite moeten doen welke je wilt hebben.

Wat ik persoonlijk zou doen is een paar tientjes bij leggen en gaan voor een upgrade want dan heb je en "gratis" gebruik gemaakt van deze headset en een upgrade te pakken voor een paar tientjes :)

Volgens mij staat in de de wet dat ze je een vervangend product mogen aanbieden en als dat niet kan je geld terug te geven. maar er zullen genoeg mensen hier zijn die dit beter weten dan ik.

Just my 2cents

[ Voor 13% gewijzigd door boombes op 06-12-2014 02:31 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het boeit niet of het netjes is of niet, maar wat de koper zijn recht is. Indien het binnen de garantie periode valt en de winkelier kan het niet repareren of vervangen dan hoeft de koper in elk geval niet genoegen te nemen met een 'waardebon'. Dan hoor je gewoon je geld terug te krijgen.
Dus hoewel het een aardige oplossing is wat ze aanbieden, sta je wel in je recht om je geld terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
zoals ik aangaf in mijn laatste allinea: Volgens mij staat in de de wet dat ze je een vervangend product mogen aanbieden en als dat niet kan je geld terug te geven. maar er zullen genoeg mensen hier zijn die dit beter weten dan ik.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:17:
willen wij u de mogelijkheid bieden om tegen verrekening van de aanschafwaarde ter hoogte van €99.99 een alternatief product uit te zoeken. Graag vernemen wij waar uw voorkeur naar uit gaat.
Hiermee geeft de webwinkel volledig gehoor aan de consumentenwetgeving en prima service. Als er geen alternatief is te vinden, die volledig aan je wensen voldoet, kan je de koop ontbinden en je geld claimen.

Het geld terug vragen is natuurlijk je recht, maar daarmee heb je nog steeds geen werkend hoofdtelefoontje en dat is wat je wilt. Als zij een hoofdtelefoon hebben waarmee je zou kunnen leven, zou ik dat gewoon doen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Wat je in deze discussie ook hebt is waarde vermindering door gebruik. Hoe oud was de headset?
Als deze al 1 of bijna 2 jaar oud is (wat dus mogelijk is, gezien deze nu slecht leverbaar is), dan mag de winkel minder geld retourneren bij ontbinding van de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Ik denk dat geld terug vragen wel pas mogelijk is na antwoord van steelseries.
Als deze het product wel werkend beoordeeld (wat hoogst waarschijnlijk niet is) maar bij TS niet werkt door een andere oorzaak, heeft hij dus een werkend product geretouneerd, waar "geld terug" niet van toepassing op is.
Om deze wachttermijn te vermijden wil 4launch wel aanbieden een ander product te kiezen waarbij ze de winstmarge dus verschuiven naar een ander product, in plaats van dadelijk met een werkend product te zitten, maar niet voor de volle prijs kan verkopen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:37:
Wat je in deze discussie ook hebt is waarde vermindering door gebruik. Hoe oud was de headset?
Als deze al 1 of bijna 2 jaar oud is (wat dus mogelijk is, gezien deze nu slecht leverbaar is), dan mag de winkel minder geld retourneren bij ontbinding van de verkoop.
graag onderbouwing want de wet is hier niet heel helder in dus volgens welke artikelen mogen ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:17:
Onlangs is mijn headset stuk gegaan dus heb netjes mijn headset opgestuurd naar 4launch voor reparatie/vervanging. Ik heb dit als reactie gekregen ik weet niet of ik verplicht ben om andere product te kiezen of mijn geld terug te vragen kan iemand mij hierbij helpen?
Waarom zou dit het probleem zijn van de verkoper?
Hoesjesenmeer schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 08:38:
Hiermee geeft de webwinkel volledig gehoor aan de consumentenwetgeving en prima service.
Kun je dat toelichten? Op basis van welk wetsartikel mag de verkoper product vervangen door een ander model of type?
DCG909 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:37:
Bij ontbinding moeten partijen de geleverde prestaties ongedaan maken (art. 6:271 BW). Wanneer een partij een geleverde prestatie niet volledig ongedaan gemaakt kan worden komt hiervoor een vergoeding voor in de plaats komen (art. 6:272 lid 1 BW). Maar in het geval van non-conformiteit blijft bij ontbinding het product voor risico van de verkoper, zelfs wanneer de achtuitgang of tenietgang van het product voorzaakt is door de koper (art. 7:10 leden 3 en 4 BW).

[ Voor 11% gewijzigd door alfatrion op 07-12-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Waarom is die wetgeving nu relevant? De webshop geeft als een soort coulance de mogelijkheid om voor 99 euro (de aanschafwaarde) een andere headset uit te zoeken.

Daarmee zegt de webshop niet dat hij zijn geld niet meer terug kan krijgen, dat is immers nu nog niet aan de orde. Het defecte item moet nog onderzocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Ik snap het probleem niet echt.
Je kunt toch makkelijk een nieuwere versie van de steelseries headset uitkiezen (Die notabene een stuk beter zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp ik had meteen andere headset gekocht omdat raid vaak op Vent en raidcall aanwezig moet zijn. Ik heb maar een leuke tablet uitgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:04
Sorry, maar TS opent een topic, iedereen denkt behulpzaam mee, TS doet 3 dagen niet mee in de discussie en nu blijkt dat TS 'meteen een nieuwe headset' had gekocht en de hele situatie niet eens relevant was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is inderdaad niet de bedoeling van topics hier. Slotje.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 09-12-2014 10:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.