Fan controller met custom auto settings

Pagina: 1
Acties:

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02 20:59
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een fan controller waarbij ik de fans wil laten werken in auto mode, nadat alles is ingesteld wil ik niet meer naar om kijken. Heb al aardig rond gekeken, maar ik kom ze vrijwel nergens tegen dan:

Lamptron CW611
Zelfs dan niet helemaal duidelijk tot hoever de instel mogelijkheden zijn voor auto.

De meeste fan controllers hebben een vooraf gedefinieerde settings, ik wil zelf alles kunnen bepalen zoals hoe hard de fan moet gaan draaien bij een bepaalde temperatuur.

Voorbeeld, ik bepaal de temperatuur en hoe snel de ventilator mag gaan draaien.

0-20 celcius: 0% (0 rpm / 0 volt)
20-25 celcius: 30%
25-30 celcius: 50%
30-35 celcius: 75%
35-99 celcius: 100%

Alles moet autonome kunnen werken, bedoel ik mee dat het configureren volledig op de fan controller kan worden uitgevoerd en niet via pc software.

Ben benieuwd.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
mag ik vragen waarom jij het niet via bv de bios wil laten doen? 9/10 auto fan controllers zal via bv de bios werken. en hoeveel fans wil je er op aansluiten?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:09
als je inderdaad een modern moederbord heb, kun je dat heel mooi regelen in de bios, behalve dan dat ie vanaf 40 % begint, lager gaan ze vaak niet.

Maar het ligt vooral aan de hoeveelheid fans die je wilt aansturen

• Fermion
loki504 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 07:12:
mag ik vragen waarom jij het niet via bv de bios wil laten doen? 9/10 auto fan controllers zal via bv de bios werken. en hoeveel fans wil je er op aansluiten?
Simpel, wil hem niet gebruiken voor in een PC :)
Het is voor het activeren van de luchtstroom voor de koeling van audio apparatuur en de PS4 in afgesloten kastjes.
Maar zal vandaag nog is verder zoeken.

• Fermion
1x Lamptron CW611 onderweg, gekocht via een site in UK. Na mijn onderzoek blijkt het automatisch regelen van de temperatuur door een Fan Controller klaarblijkelijk iets bijzonder te zijn. Ik denk, waarom zo ik dit handmatig willen instellen. De enige reden die ik kan bedenken is dat je bij nominaal gebruik het temperatuur eerst moet gaan monitoren voordat je de Auto optie goed kunt kan gebruiken. Maar goed, mijn reden is dit is niet een PC, maar een het koelen van een kastje van de Stereo en de PS4 :)

De vragen die ik had zijn als volgt beantwoord:

- CW611 heeft zelf alleen 12 Volt nodig, de 5 Volt wat op de Molex wordt aangeleverd wordt niet gebruikt
DC Input: +12v (Standard 4 Pin Molex / “D” Connector)
http://www.lamptron.com/product/controllers/cw611/

- De AUTO temperatuur werkt volgens het Target methode en instelbaar vanaf 25C Celcius.
Wanneer de temperatuur onder de Target is, levert hij 0V (0 RPM). Hij komt pas in actie na ongeveer 2C graden boven de target temperatuur, dus vanaf 27C begint hij geleidelijk de fans te laten draaien en probeert de target van 25C te halen.Bij 10C boven de Target levert hij 12V.. De eind target, de temperatuur range, kan jezelf instellen. Zoals:

<30C = 0 Volt
Voert de voltage langzaam omhoog naar 12Volt wanneer 60C wordt bereikt.
>60C = 12Volt

[ Voor 30% gewijzigd door Fermion op 21-12-2014 23:59 ]

• Fermion
Voor mij onbekend, maar kwam op youtube iets moois tegen:

https://www.youtube.com/user/CoolingTechnique/videos

• Fermion
Update, nu zelf in het bezit van een Lamptron CW611 en het heeft beide nodig, 12volt en 5 Volt.
Pagina: 1