Toon posts:

Nieuwe pc geen beeld en start opniew op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc voor het eerst in elkaar gezet maar telkens als ik hem start krijg ik geen beeld, heb dvi en hdmi geprobeerd, ook via de moederboord ingang ipv de gpu maar nog niks, ook start hij om de 30 seconden ongeveer opnieuw op.

Dit is de eerste keer dat ik een pc heb gebouwd , kan iemand me alsjeblieft helpen.

De 2 fans van de gpu draaien, de fan van de cpu ook en ook de 2 fans van de case zelf.

Dit is mijn pc, ik kan nergens iets vinden om dit probleem te verhelpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,50€ 57,50
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 187,95€ 187,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 55,50€ 55,50
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,-

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Even alleen CPU en ram in je moederbord, voeding aansluiten en aanzetten . Kijk even wat er gebeurt.
Hiermee bedoel ik dus buiten je kast.

Haal anders ook je geheugen even los en luister of er iets gaat piepen. (let even op of je moederbord een speakertje heeft of dat je deze zelf aan moet sluiten).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd zonder de videokaart, alleen de cpu ram en moederbord, de cpu fan beweegt 2 maar, daarna draait hij zoals het hoort, na 30 seconden slaat die af en probeert hij het opnieuw.

Hierbij is er ook geen beeld.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Staan de instellingen in de BIOS wel goed ingesteld op welke uitgang de monitor aangesloten moet worden?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je hier precies mee? Dit is de eerste keer dat ik pc probeer te maken :/

Ik kan niet in de bios instellingen komen omdat er niks werkt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 02:10 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heb je überhaubt wel het juiste bios? 99% van de B85 plankjes worden inmiddels geleverd met de nieuwste bios, maar, er lagen uiteraard nog plankjes zonder die nieuwe bios in magazijnen, dus als je pech hebt, heb je eentje met een oud bios.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:10:
Heb je überhaubt wel het juiste bios? 99% van de B85 plankjes worden inmiddels geleverd met de nieuwste bios, maar, er lagen uiteraard nog plankjes zonder die nieuwe bios in magazijnen, dus als je pech hebt, heb je eentje met een oud bios.
Dat weet ik niet, ik heb ernaar gevraagd en kreeg van megekko te horen dat het met de nieuwste bios is

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
In de BIOS instellingen kan je b.v aangeven dat je onboard- of PCI-E aansluiting als eerste wilt aansturen. In het instuctieboebje moet toch wel staan wat de default instellingen zijn. Aan de hand daarvan kan je de monitor aansluiten op de juiste connector.

Uhh, misschien vergeten om de stekker van de monitor in te steken?

Verwijderd

Topicstarter
jovadca schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 02:38:
In de BIOS instellingen kan je b.v aangeven dat je onboard- of PCI-E aansluiting als eerste wilt aansturen. In het instuctieboebje moet toch wel staan wat de default instellingen zijn. Aan de hand daarvan kan je de monitor aansluiten op de juiste connector.

Uhh, misschien vergeten om de stekker van de monitor in te steken?
De monitor die staat aan en wacht op een signaal, de cpu fan beweegy 2 maal terwijl de andere fans draaien, daarna draait de cpu fan voor de 30 en gaat de hele pc weer uit. Hij start daarna weer opnieuw op en doet die weer het zelfde zonder beeld.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
Heb je de speaker op je moederbord aangesloten en piept er iets? zo ja, hoeveel piepjes en hoelang.
Als je een vga aansluiting hebt probeer hem hiermee aan te sluiten.

Heb je bios al eens gereset, je kan dit doen met een jumper (staat in het boekje van het moederbord), een andere optie om dit te doen is het batterijtje dat op je moederbord zit er even uit te halen door een fitting schroevendraaier in de uitsparing te zetten die bij het batterijtje zit.

Probeer tijdens het "opstarten" op delete en f2 te blijven drukken via een bedraad toetsenbord en het liefst op een p/s2 aansluiting dus niet via usb.

Het 2seconden draaien van de cpu fan kan erop duiden dat ergens je voeding niet goed aangesloten zit of ergens sluiting/geen goed contact maakt op een onderdeel dus probeer de pc met een mininum aan onderdelen op te starten dus: 1 ram bankje, geen dvd speler, geen hdd, geen andere extra's.

Mocht het hierna nog niet lukken zul je iemand moeten vragen om je te helpen en mee te komen kijken eventueel met andere onderdelen van een andere pc ruilen en kijken wat het probleem is.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• comzeg
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05-2025
Hallo, heb hetzelfde met ASrock Z77 meegemaakt.

Bleek dat ik bij monteren van processor op het moederbord een van pinnetjes in moederbord verbogen had!

Computer bleef opstarten maar geen beeld of geluid!( kon niet in bios)

Oplossing is processor demonteren en met naald en loep kijken welke pinnetjes van het moederbord tegen elkaar zitten! (daarna processor weer voorzichtig zonder schuiven monteren)

Leverancier vroeg 30 euro plus verzendkosten om het op te lossen.

Sucses

[ Voor 10% gewijzigd door comzeg op 06-12-2014 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt !!!

De probleem zat gewoon bij de ram, ik had ze er niet goed GENOEG ingeklikt, ik hoorde 3 biepjes dus wist wat het was, bedankt allemaal !
Pagina: 1