Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gaming marathon voor het goede doel

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views

• Pwuts
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 05-12 22:30

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

• MK1998NL
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK1998NL

• Daan de Banaan
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08-12-2014

Daan de Banaan

Beste medeTweakers en medegamers :)

Samen met een paar vrienden (waaronder MK1998NL en Daan de Banaan) heb ik het idee opgepakt om een gamingmarathon voor het goede doel te organiseren. Het streven was eerst om 42 uur, 11 minuten en 42 seconden te gaan gamen (en streamen) maar aangezien dat niet "compatible" is met de planning van velen is dat nu ingekort tot 24 uur. Als velen van jullie nou toch willen proberen de 42 uur te halen, dan doen we dat alsnog :p

Dit plan zal pas echt vorm krijgen als er genoeg aanmeldingen zijn: de grootte van de locatie en de benodigdheden zijn afhankelijk van het aantal deelnemers. Het streven is natuurlijk om zo veel mogelijk gamers bij elkaar te krijgen op een enorme LAN-party. De bedoeling is dat iedereen zelf ook iets bijdraagt (en dus niet alleen anderen laat betalen). Het geld dat we na het aftrekken van de kosten overhouden gaat naar Giro 555 voor de bestrijding van Ebola. We zijn momenteel nog op zoek naar sponsors.

Kortom: reageer, kom met suggesties, zegt het voort.. En ik hoop dat het iets wordt _/-\o_

Poll: Wat vind jij van dit evenement in wording?Tussenstand:

MK1998NL wijzigde deze reactie 08-12-2014 20:19 (25%)

Niet klikken, is een virus! | Mijn eigen server :o ¯\_(ツ)_/¯

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Na het aftrekken van de kosten? No offense, maar dat is een redelijk vage term. Het komt nu een beetje op me over alsof je een gratis LAN-party wilt gaan organiseren zodat je zelf gratis kunt gamen zonder bijkomende kosten, en alles wat overblijft moeten we erop vertrouwen dat je dat over gaat maken naar 555? Ik denk niet dat ik en anderen op deze manier een goede actie hierin zien?

Ik probeer jullie idee absoluut niet af te schieten, ik waardeer acties voor het goede doel bijna altijd, maar ik zou wat meer inzichtelijk maken in wat jij verstaat onder de 'kosten'. Het huren van een locatie/zaal met dergelijke voorzieningen kan al gauw in de papieren lopen, en ik betwijfel of de donaties daar überhaupt bovenuit zullen stijgen dat je daadwerkelijk iets kunt gaan overmaken naar 555? Daarbij, 24 uur gamen is nou ook niet echt een record? 42 uur lijkt me al een stuk spannender, zonder eten met alleen drinken bijv. Maar dan opnieuw komt de vraag naarboven, valt de inkoop van zo'n zooi energy blikjes ook onder die kosten? Want als ik ¤5,- overmaak, zou ik graag willen dat dit toch naar Ebola gaat, en niet om jullie te voorzien van een energieboost tijdens je game-sessie :).

Anyway, just my two cents. Misschien dachten meer mensen het, maar echt levendig is dit topic nog niet dus ik gooi de kritische noot er maar even uit.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:08
Voor een Lan-Party van 2 dagen(voor het gemak). Ben je al gouw, als je ook een locatie moet huren, eten en drinken snel al ¤ 50,- p.p. kwijt. Wat wel een optie is om te doen is om een Lan-Party te houden. Zelf gewoon alle kosten betalen, met de deelnemenden voor het feestje zelf en verder dan sponsors regelen omdat jullie 24 uur gaan gamen. Op dat moment zie ik het pas dat zoiets kan zijn voor het goede doel. En het is vrij lastig om sponsors te regelen. Je moet natuurlijk niet allemaal dezelfde sponsoren hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-12 15:15

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

Hmm ja, jullie weten hoe verschrikkelijk veel organiseren een LAN-party inhoud?
Ik deed ook wel eens een LAN-party met een paar vrienden, en met 12 mensen is het al heel wat organiseren, natuurlijk zal het in een hal (die je ook moet huren..) makkelijker zijn dan een huis qua netwerk-infrastructuur en ruimte (al is dat het minste waar ik rekening mee moet (moest) houden).

Buiten dat, ik kan het bijvoorbeeld makkelijk 48 uur volhouden met voldoende te consumeren qua koffie e.d. maar ik denk niet dat dat veel mensen gaat lukken, 24 uur is voor velen al een hele opgave. Welke games wil je gaan doen? Hoe denk je X aantal personen via LAN te gaan verbinden? Wie gaat je technische crew zijn (en ja, die ga je nodig hebben :P, ik was zelf meer aan het oplossen dan aan het games bij zo'n LAN-party) enz. enz. enz.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zo'n project geweldig vinden, maar de haalbaarheid is imo dicht bij nihil.

kuusj98 wijzigde deze reactie 06-12-2014 12:18 (5%)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:08
quote:
kuusj98 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:16:
Ik deed ook wel eens een LAN-party met een paar vrienden, en met 12 mensen is het al heel wat organiseren, natuurlijk zal het in een hal (die je ook moet huren..) makkelijker zijn dan een huis.

Buiten dat, ik kan het bijvoorbeeld makkelijk 48 uur volhouden met voldoende te consumeren qua koffie e.d. maar ik denk niet dat dat veel mensen gaat lukken, 24 uur is voor velen al een hele opgave. Welke games wil je gaan doen? Hoe denk je X aantal personen via LAN te gaan verbinden? Wie gaat je technische crew zijn (en ja, die ga je nodig hebben :P, ik was zelf meer aan het oplossen dan aan het games bij zo'n LAN-party) enz. enz. enz.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou zo'n project geweldig vinden, maar de haalbaarheid is imo dicht bij nihil.
Ik ken wel Lan-Party's van scholen die meer dan 200+ tegen de 300+ aan mannen verbinden en de technische crew is al 3 dagen van tevoren bezig om alles te voorzien. Internet. Lan kabels, switches endergelijke. IP's instellen en noem maar op. Daarnaast zijn zij zelf vaak de eerste uren druk bezig om iedereen te laten verbinden en pas wanneer het al een tijdje aan de gang is kunnen ze zelf meedoen. Daarnaast hebben ze wel een mooie zeten om op te zitten :P

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-12 15:15

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
ShittyNL schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:19:
[...]

Ik ken wel Lan-Party's van scholen die meer dan 200+ tegen de 300+ aan mannen verbinden en de technische crew is al 3 dagen van tevoren bezig om alles te voorzien. Internet. Lan kabels, switches endergelijke. IP's instellen en noem maar op. Daarnaast zijn zij zelf vaak de eerste uren druk bezig om iedereen te laten verbinden en pas wanneer het al een tijdje aan de gang is kunnen ze zelf meedoen. Daarnaast hebben ze wel een mooie zeten om op te zitten :P
In een school heb je in het algemeen al een aardig netwerk liggen ja, maar dan nog kom je in elk lokaal een switch neer aan het leggen, en dan praat ik nog niet over een eventuele server die het niet kan bijbenen.

Buiten dat, moet iedereen zijn eigen game-bak meenemen? Ik ga bijv. echt niet slepen met mn 30 KG monster. En niet dat iedereen een systeem heeft wat 600W trekt, maar met stroom ga je ook serieuze problemen ondervinden.

kuusj98 wijzigde deze reactie 06-12-2014 12:24 (12%)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:17

prutser001

ME3 - Silence81

Zet Sins of a Solar Empire aan met 5v5 op een custom kaart met 150+ planeten en je bent al een uur of 6-8 verder :)

'Vroeger' ook wel lan parties gehouden met een man of 10-18 en dat was thuis... Is al een hoop gedoe..

Netwerk aanleggen, (heb zelf 24poorts switches liggen) kabels, ip's, stroom.. en dan nog versie verschillen oplossen en hopen dat iedereen zijn computer up to date gehouden heeft, geen netwerk hogs aan heeft staan die gewoon je internet lam leggen (5-6 mensen die torrent clients aan hadden staan...) en mjah.. je bent met een hele boel voorbereidingen bezig.

Ook 1 keer meegeholpen met een grotere lan welke 3 dagen duurde in de lokale sporthal en dat was 3 dagen voorbereiden voor 3 dagen gamen.. En nee dat was geen 9 tot 5 maar meer Woensdag - Vrijdag en dan Zaterdag -> Dinsdag (je moet het ook nog afbreken...)

Asus z97 Sabretooth, Intel 4770K, GTX1080, 32GB DDR3 2133, Samsung Evo 850 500GB, 2 x 4TB HGST, CM 550

• Pwuts

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Ik snap dat jullie mij (als prutser :+) niet in staat achten om zoiets helemaal te organiseren. TERW_DAN heeft echter veel ervaring met LAN-parties en hij heeft ook al hulp aangeboden bij het organiseren. Als er dus genoeg mensen zijn die mee willen doen zal het ook wel wat worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
quote:
kuusj98 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:16:
Ja, ik heb wel een idee, dat is ook de reden dat ze gevraagd hebben of ik mee wilde denken.

Een LAN organiseren kost gewoon verdomd veel tijd, werk, inzet. Nu wil ik nog wel eens helpen bij het organiseren van lanparties, vandaar dat ik MasterPrutser ook al wel op een aantal valkuilen gewezen heb.
Het organiseren mogen zij doen (daar heb ik geen tijd en zin in, en als je iets wil organiseren moet je dat doen met mensen die er ook echt de tijd voor hebben), maar ik kan ze wel een beetje helpen meedenken met wat dingetjes.

Wat duidelijk is is dat de volgende dingen in elk geval geregeld moeten gaan worden, die vaak genoeg fout gaan bij dit soort LANs.
- datum
- prijs
- inschrijf en betaalsysteem
- deugdelijke infra
- sponsoren
- catering
- sluitend reglement

Ik denk zelf dat als ze dat voor elkaar krijgen, dit idee best wat kans heeft. Ik snap jullie kritische noot hier zeker, en als het voor een goed doel is zul je dat verdomd goed moeten kunnen regelen.
Maar als ze daadwerkelijk bovenstaande lijstje voor elkaar weten te krijgen, dan neem ik m'n petje af en ga ik er zeker vanuit dat het best een geslaagd evenement kan worden.

Dus als ik op deze manier mee kan helpen met een leuk idee, waarom niet, maar ben er zelf misschien wel de grootste voorstander van om dingen goed te regelen en zorgen dat dingen kloppen. Maar we gaan het zien wat er voor een plan uitkomt.

Mijn BGG-list

• Bron
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-12 12:38
Dan even wat vragen voor het streamen.

Hebben jullie al een degelijk aantal viewers/followers?
Charity streams zijn er tegenwoordig overal, iedere dag zie je er tig voorbij komen.
Je moet dan al wel een basis hebben om van te beginnen, mensen klikken niet zomaar een stream zonder views aan puur omdat er charity in staat.
24 hour streams worden constant gedaan door solo'ers. Ik neem aan dat je iets specialers kunt bedenken aangezien jullie het met meerdere mensen gaan doen.
Welke games zijn jullie van plan de tijd mee te verdoen? Gaan jullie voor speedruns? Gaan jullie iets moeilijks doen? Of was het plan om gewoon random games te spelen? Want bij de laatste optie zullen niet veel mensen geinteresseerd zijn ben ik bang.

Is er contact opgenomen met giro 555 in hoe donaties binnen gaan komen of word het allemaal naar een persoonlijke rekening gestort en moet iedereen naar vertrouwen hebben dat jullie het overmaken achteraf?

En zoals eerder gezegd in dit topic, alle donaties moeten naar giro 555 gaan, de kosten van het evenement zal op jullie zelf aankomen. Zie dat als je eigen inbreng.

Ik hoop dat het succesvol is, geld inhalen voor een goed doel is altijd prima, maar wees wel goed voorbereid!

Bron wijzigde deze reactie 07-12-2014 00:43 (19%)

• Pwuts

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Er is nog weinig vastgesteld aangezien we eerst willen kijken hoeveel belangstelling er is. In de kerstvakantie heb ik de tijd om alles uit te zoeken.

Wat het gamen/streamen betreft: ook hier is nog weinig over vastgesteld. Ik heb nog zowiezo een half jaar (tot volgend jaar meivakantie/zomervakantie) om kijkers en ideeën te verzamelen. Ideeën van jullie zijn natuurlijk ook welkom ;)

• Pwuts

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Momenteel is het nog ietwat vaag, meer details zullen zeer binnenkort volgen!

• jeffreygek1
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-12 09:52
Hoop zelf dat het doorgaat.

Maar ik denk dat je eerst sponsors moet proberen te vinden om dit rendabel te maken voor een goed doel,
vanwege de hoge start kosten en eventuele bijkomende kosten.

Maar ik denk dat we met een goeie inzet en de community van tweakers ver moeten komen om dit te laten slagen.

Veel succes

iRacing Profiel i7 4770k / h100i / Msi GTX 1080

• Pwuts

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Poll: Wat vind jij van dit evenement in wording?Tussenstand:

• xelfer
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
Ik weet niet precies wanneer jullie van plan zijn om dit te doen, maar over een aantal maanden kan de hype rondom Ebola weer verdwenen zijn, wat ook invloed kan hebben op het succes van jullie lan.

PSN: Xelferz

• Pwuts

Pwuts

niet-meer-Prutser

Topicstarter
Het wordt volgend jaar tussen april en juli ergens. :) In ieder geval in een vakantie. De zomervakanties in Noord- Midden- en Zuid-Nederland overlappen voor een deel, dus dat zou een goede planning zijn. Dan zijn veel mensen echter op vakantie dus we gaan het proberen in bijvoorbeeld de meivakantie voor elkaar te krijgen. :*)

Pwuts wijzigde deze reactie 08-12-2014 22:17 (0%)
Reden: hoofdletterS

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:02

BM

Moderator Spielerij
Hoewel ik het initiatief zeker waardeer is het standaard dat voor dit soort topics eerst toestemming gevraagd. Graag even een DM naar de moderators van dit forum met daarin wat meer informatie (specifiek over hoe jullie de kosten/opbrengsten zien). Tot die tijd gaat deze even dicht.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*