Een onbeperkt budget is leuk, maar iets als dit staat of valt bij goede voorbereiding en uitwerking. Mogelijk kun je met goedkope meuk voldoen, maar dan moet het wel op exact juiste plaats staan. Liever low-end meuk op de juiste plaats dan high-end geweldige zooi op de foute plaats.
Niemand kan op afstand bepalen wat je waar nodig hebt, dus je moet zelf handen uit de mouwen steken. Ga eens een heatmap maken van je huis. Bijvoorbeeld hiermee (gratis):
http://www.ekahau.com/wifidesign/ekahau-heatmapper
Ik verhuis over twee maanden naar een betonbunker van een woning (twee verdiepingen en een interne scheidingsmuur van gewapend beton), daar ga ik zelfde riedeltje moeten doorlopen. Ik zal meerdere AP's nodig hebben, maar hoezeer ik redelijk op de hoogte ben qua theorie kan ik niet beter doen dan een wilde gok voordat ik op locatie zelf kijk hoe de situatie is.
Dat is de ene helft van het verhaal. De ander is wat je eisen exact zijn. Je hebt het over bereik, maar niet over performance. Ik zou aanraden dat aan te scherpen. Neem daarbij mee wat je clients aankunnen. Ik wil met m'n laptop (2x2 802.11ac, dus 5GHz) overal in huis minimaal 100Mbps draadloos halen, maar m'n smartphone (1x1 801.11n 2.4GHz only) zal doorgaans max 1/4 halen van wat m'n laptop haalt, met absolute max rond de 50Mbps. Boeit mij weinig, maar als je primare laptop zelfde config heeft (m'n Dell Inspirion E6420 werklaptop bijv

) kan het een ander verhaal worden.
Vervolgens moet je naar andere eisen dan puur performance kijken. Wil je seamless handoffs bij roaming? Zo ja moet je voor een managed network gaan (kijk dan bijv naar Ubiquiti, rond de EUR 300 per AP als je ac wilt). Vind je dat overkill maar wil je wel dat devices gedwongen worden om te verbinden met sterkste netwerk? Dan moet je zorgen dat je op je AP een min RSSI kunt instellen. Dat kan voor < EUR 100/AP, maar je moet er wel bij aanschaf op letten. Ik zou met meerdere AP's in huis sowieo DFS als harde eis stellen (daarmee heb je niet 4 maar 19 kanalen in de 5GHz ter beschikking, wat gezien je doorgaans twee per AP gebruikt geen overbodige luxe is).
Al met al zou je bij deze zin - "De prijs is niet zo belangrijk ik heb liefst dat alles gewoon snel en perfect werkt!" - snel op Ubiquiti uitkomen, maar reken dan op EUR 300/AP, dus tegen de EUR 1000 voor je hele huis als je 3 AP's nodig hebt. En dan nog, dat gaat alleen goed werken als die dingen op de juiste plek hangen, dus je gaat linksom of rechtsom de handen uit de mouwen moeten steken