Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School Ultrabook / Kleine Game notebook

Pagina: 1
Acties:

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
Wat ga je met je laptop doen?
Dit vooral mijn probeem. Ik wil de laptop voor school gebruiken, maar de laptop moet 5,5 uur mee kunnen gaan voor word en internet. Omdat ik deze laptop mee wil nemen, moet hij redelijk klein zijn (niet groter dan 15,6 inch, en het liefst niet te dik).
Een optical drive wil ik er niet in (om ruimte te besparen). Verder wil ik een snelle processor (i3 of hoger het liefst), minstens 4GB Ram en een Ethernet aansluiting.

Voor een laptop is dit allemaal heel makkelijk, maar ik wil er af en toe ook een paar spellen op kunnen spelen (GTA, Goat Simulator, Tomb raider en als iemand het nog kent RuneScape =P). Dit zijn niet spellen die het meest eisen, maar ik wil wel dat ze bespeelbaar zijn op zijn minst op de laagste graphics. Op de batterijduur hoeft dan niet gelet te worden, daar houd ik rekening mee als ik een spel ga doen.

Zelf zat ik te denken aan de Lenovo Ideapad Y50, maar die is nog redelijk dik om mee te nemen.

Wat is je budget?
Dat ligt geheel aan de soort laptop die het meest haalbaar is. Ik wil een dunne laptop, één van de twee:
Gaming/Performance - tot 1200 euro
Word/Internet/Performance - 500 tot 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet te dik en groot, gaat elke dag mee naar school (niet boven de 15,6 inch)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple! XD gaming of Word op een Apple GL.

• Elemental Woods
bump

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Tsja, je weet blijkbaar niet dat Office for Mac al heel lang bestaat? En dat je met Bootcamp het beste van beide werelden hebt en je games native Windows kan draaien?

• Elemental Woods
Er zullen wel allemaal (onhandige) trucjes zijn om windows te gebruiken op een mac, maar dan gebruik ik liever gewoon windows aangezien dit ook goedkoper is.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:21
Of je gaat even wat info op doen. Er zijn geen (onhandige) trucjes voor nodig, je kan direct windows ernaaast op installeren.

Je wil advies halen, ik geef je het volgende: verdiep je in Macbooks voordat je het afwijst,. Want wat je nu zegt maakt duidelijk dat je gewoon geen idee hebt wat die dingen kunnen. Zowel voor Windows als Office zijn ze in tegenstelling tot wat je denkt prima ;)

Ik weet dat het irritant is, maar in de prijsklasse vanaf 1200 kijk je al snel naar Apple omdat ze vooralsnog de enigen zijn die de trackpad+multitouch foutloos onder de knie hebben. En betreft verdere kwaliteit (zoals batterijduur en dat is op school altijd een issue)heb ik ook nog geen concurenten in handen gezien (ik werk in de IT van een school).

[ Voor 59% gewijzigd door roffeltjes op 07-12-2014 08:35 ]

• Elemental Woods
Hoe wil je dan games doen met Intel HD Graphics?

En voor een Ultrabook (waar ik geen games op doe) wil ik niet meer dan 800 euro uitgeven.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een MBP heeft Intel Iris, iets beter dan je in de meeste ultrabooks vindt. Als ik dit zo lees kan ik eigenlijk maar aan 1 laptop denken en dat is deze;

http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html

Dun is hij niet, maar wel klein en vrij licht. Je gaat denk ik niks beters vinden dan dit dat ook nog eens zeer draagbaar is. Geloof dat die Lenovo Y50 ook nog vrij dun is voor een laptop waar je ook nog op kan gamen.

• Elemental Woods
Erg goede laptop =D! Weet je misschien ook hoe lang de batterij mee gaat als je alleen word en internet gebruikt?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou het niet weten. Zelf geen ervaring met deze laptop, maar als ik naar de capaciteit van de batterij kijk kun je er denk ik wel moeiteloos een uur of 5 mee vooruit als je switcht naar de Intel grafische kaart (je kan in Windows switchen tussen de GTX860 en Intel HD4600). Zou gewoon even wat reviews opzoeken, zul je een hoop wijzer van worden.

• Elemental Woods
tyvm :D een groot nadeel zou wel zijn dat hij redelijk dik is, maar dat kan ik nog wel overwegen denk ik :P.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een dunne gamelaptop kan helaas niet... Dit is wel één van de kleinste dus, en dat voor een scherpe prijs. Geloof dat de Lenovo y50 ongeveer dezelfde hardware heeft maar deze heeft wel een IPS scherm terwijl de y50 bekend staat om z'n slechte scherm...

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Thomasx4 schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:20:
Een dunne gamelaptop kan helaas niet...
Natuurlijk wel, alleen kosten die meestal wat meer en zijn ze dan niet binnen het budget van Elemental Woods:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Elemental Woods
hahaa die had ik ook al gezien jah XD. Het scherm van de aorus X7 is ook te groot (17 inch).

Misschien moet ik duidelijker zijn over welke games ik ga doen. Ik wil niet de grotere spellen op deze laptop spelen, daar heb ik nog mijn pc voor. Ik wil de spellen spelen die niet heel veel eisen, maar waar je toch een redelijke laptop voor nodig hebt om ze te kunnen spelen. Spellen als Tomb Raider, Dirt 3 etc. Ze vereisen niet heel veel, maar wel een redelijke laptop.

Misschien zijn dit soort spellen wel te spelen op een ultrabook, maar zover ik weet kan dat niet goed (minder dan 30fps).
Pagina: 1