Welke goedkope videokaart met tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Heej dudes,

Ik ben de laatste tijd super veel bezig met het verzamelen van o.a. DivX films. Ik kijk vaak wel deze op de computer maar het kijkt toch niet zo super lekker.

Een vriend van me heeft een gave laptop met tv-out en zo'n super breedbeeld tv en dan kijken we daar vaak op... dit is echt super... Nu wil ik dat dus ook.. "computer kijken op de tv" ;)

Maar ik heb hier dus in de computer zo'n simpel 8 mb kaartje zitten zonder tv-out :(

Mijn bedoeling is dus een nieuwe video kaart kopen met tv-out. Het hoeft niet een speciale te zijn ofzo, als ik maar goed films kan zien op mijn tv (en natuurlijk wel beter is als mijn oude kaartje, maar verder niet echt voor games ofzo).

Welke moet ik nemen.

Nog wat extra info:

CPU - Pentium II 400 Mhz
Ram geheugen - 128 MB Ram (2* 64MB SDRAM DIMM 100Mhz)
Monitor - Philips 105S 15 Inch
Videokaart -Diamond Speedstar A50 AGP/8MB
Mainboard - Asus P2B

Bedankt voor het advies alvast...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ik ben dus ook opzoek vanwege hetzelfde probleem, nou heb ik ff rondgekeken ben toch wel de conclusie gekomen dat die matrox kaarten de beste tv-out hebben, dus ik ben zelf ook opzoek naar het lieft een g200 en anders een g400 (pci versie allebij).
mischien dat dit ook iets voor jou is.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb ook een Matrox G450, dat werkt echt kewl met DVDMAX

Elke film kan je dan fullscreen op je tv kijken dus zonder zwarte randen :9~

Alle proemn in n drek

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
thnx dude,

Weten jullie toevallig ook wat zoiets me gaat kosten en of ik het hier ook gewoon uit de compshop kan halen? of moet ik via Internet bestellen?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op woensdag 13 juni 2001 19:43 schreef Wizzing het volgende:
thnx dude,

Weten jullie toevallig ook wat zoiets me gaat kosten en of ik het hier ook gewoon uit de compshop kan halen? of moet ik via Internet bestellen?
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

Via internet is soms wel iets goedkoper, voor een beetje service extra is de compu shop op de hoek nog altijd de aangewezen plaats.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

viper 550 16 MB AGP met Tv out is low budget, maar weet niet offie wel rap genoeg is
je kan em wel easy opvoeren :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
Matrox G450 16 mb ddr kostte mij incl. bezorgen fl. 255
En dat is 'ie zeker waard. Perfect beeld, en perfecte tv-out.
Het is een agp kaart, maar volgens de matrox website is 'ie er ook als pci.
Daar zul je even naar moeten zoeken.
Succes ermee, echt genieten.
Als je voor de Matrox gaat kijk dan ook hier even, kan van pas komen.
http://www.tac.ee/~prr/divxg400/

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb zelf een viper II met TV-out. Over die TV-out functie ben ik zelf erg te spreken. Met de juiste progjes en drivers is de tv-out erg goed voor elkaar. Ook in de vergelijking hier op GoT was men er wel over te spreken. Hoe de overige tv-outs zijn weet ik niet..
Pagina: 1