Toon posts:

Plextor PX-256M5S 256GB defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een Pc met een Plextor PX-256M5S 256GB SSD maar deze wou deze morgen niet opstarten. Na wat rond te spelen in de recovery console kwam ik erachter dat de Windows installatie volledig naar de maan was (sfc /scannow al geprobeerd en werkte niet. Pc blijft hangen met een lekker vage 0xc0000001 error). De SSD is nog wel te lezen vanuit een andere Pc.

Gezien een Windows installatie niet zomaar breekt zou ik graag willen weten of er een manier is om vast te stellen of zijn SSD defect is. Als dit namelijk het geval is heeft het ook geen nut om een herinstallatie te doen. Ook zit er nog garantie op dus bewijs voor de winkel is altijd welkom >:) .

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 20:49 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:43
Je kunt het beste de ssd afkoppelen en in je eigen pc stoppen. Dan de smart waardes uitlezen.

Als het oke lijkt, dan kun je de ssd het beste even secure erasen om vervolgens Windows opnieuw te installeren.

Zijn er ook andere 'verdachten' in de pc van je vader?
Brakke voeding misschien?
Slechte sata-connectors?

[ Voor 50% gewijzigd door Snowwie op 06-12-2014 00:21 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
De smart waardes zijn opzich gewoon goed. Dus als ik die moest geloven is er niks mis met de SSD.

Kwa andere vedachten: De pc heeft nooit problemen vertoond die kunnen leiden naar een brakke voeding. Kwa sata-connectoren kan ik ook niks vinden dat ergens naar wijst.

Mijn vader is nogal een energie bezuinigings-freak en heeft een schakelaar onder zijn bureau waarmee hij altijd de stroom van zijn pc afhaalt als deze buiten gebruik is. Kan het zijn dat als deze te vroeg wordt omgehaald (vlak nadat de pc uit lijkt te zijn) hierdoor data verlies kan optreden?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:43
Niet nadat de pc al uit is, maar misschien is je vader wat ongeduldig en haalt hij die schakelaar te vroeg over. En ja, daar houdt een ssd niet zo van. :)

Ik zou zeggen, ga gewoon zelf even achter die computer zitten, herinstalleer Windows en kijk het even aan. Als de ssd echt niet goed meer is zul je dat wel gelijk merken.

En tegen je pa zeggen dat ie moet wachten totdat de computer helemaal uit is.

* Snowwie heeft zelf overigens ook zo'n schakelaar :)

Mijn YouTube Channel

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
Een defecte geheugenbank kan ook zorgen voor data corruptie.
Als de SSD goed is en er weer problemen op treden het geheugen controleren met Memtest86.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een herinstallatie gedaan . Ik zal wel zien of alles goed gaat.

Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1