X51 ombouwen naar andere behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 13:28
Ik heb nu een alienware x51. Hierin heb ik al een SSD en nieuw geheugen in geplaatst. En pas geleden ook nog een nieuwe grafische kaart. Om in de toekomst gemakkelijker onderdelen te vervangen en ook grotere onderdelen te kunnen plaatsen wil ik alles overgooien naar een andere behuizing.

Wat ik wil doen is:
alle onderdelen in een fractal design R5 case doen. Omdat ik nu een externe voeding heb moet ik deze ook vervangen. Daarvoor had ik de Cooler Master GM G750M in gedachte. En als laatste zal ik een andere optische drive toevoegen (ja ik weet deze gebruik je niet veel maar is gewoon een just in case) Samsung SH-224DB.

Ik heb nog nooit een PC gebouwd. Dus mijn vraag is of bovenstaande zal werken en of het een goede keus is?

Mijn huidige systeem:
Processor Intel(R) Core(TM) i5-2320 CPU @ 3.00GHz
Manufacturer Intel
Speed 3.0 GHz
Number of Cores 4
Video Card 1 Intel(R) HD Graphics
Manufacturer Intel
Chipset Intel(R) HD Graphics
Dedicated Memory 64 MB
Total Memory 1.7 GB
Video Card 2 Sapphire R9 270X
Total Memory 4.0 GB
Memory 8.1 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Service Pack 1
Size 64 Bit
Edition Home Premium
Display Maximum Resolution 1920 x 1080
DVD ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
CD ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
Drive 1
Size 930.3 GB
Free 805.7 GB
Drive 2
Size 232.8 GB
Free 33.1 GB
Drive 3
Size 752.0 MB
Free 710.5 MB

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Het standaard moederbord van de X51 is een mini-ITX bord, dat gaat wel passen, maar die case is daarvoor echt heel groot. Dat kan een keus zijn, maar weet waar je aan begint.

Ik hoop alleen dat Dell geen aparte connectors heeft gebruikt voor de powerknop etc, oem builds als dit willen daar nog wel eens een handje van hebben. Dat zou je dus nog even moeten uitzoeken.

En voor wat betreft je voeding, die is zeer ruim bemeten en van matige kwaliteit. Een systeem met een 270x gebruikt onder volle load nog geen 300W (negeer de tekst van de GPU, die weten niet welke brakke voeding je eventueel hebt. Als je een A-merk koopt heb je genoeg aan 450W). Een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W (modulair: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W) is dan een prijsbewuste keus. Voor een tientje meer heb je de gold pricewatch: Seasonic S12G 450W , die dus een stukje efficiënter is.

• Tinnman
br00ky schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:08:
Het standaard moederbord van de X51 is een mini-ITX bord, dat gaat wel passen, maar die case is daarvoor echt heel groot. Dat kan een keus zijn, maar weet waar je aan begint.

Ik hoop alleen dat Dell geen aparte connectors heeft gebruikt voor de powerknop etc, oem builds als dit willen daar nog wel eens een handje van hebben. Dat zou je dus nog even moeten uitzoeken.

En voor wat betreft je voeding, die is zeer ruim bemeten en van matige kwaliteit. Een systeem met een 270x gebruikt onder volle load nog geen 300W (negeer de tekst van de GPU, die weten niet welke brakke voeding je eventueel hebt. Als je een A-merk koopt heb je genoeg aan 450W). Een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W (modulair: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W) is dan een prijsbewuste keus. Voor een tientje meer heb je de gold pricewatch: Seasonic S12G 450W , die dus een stukje efficiënter is.
Maar als ik in de toekomst een groter moderbord en een dikkere GPU erin wil doen dan moet ik weer een nieuwe voeding en case kopen. Dit wil ik juist vermijden. Welke voedign zou je aanraden als je niet rekening houd met het hudige systeem maar een beetje meer futureproof is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Nog steeds een 520W voeding. Tenzij je een 295x2 wil aanschaffen kan je daar alle gangbare (moderne) kaarten mee van prik voorzien. Zie een 290, een 770, een 970, een 780ti, enz. enz.

Daarnaast mikken fabrikanten steeds meer op zuinige modellen. Vergelijk immers de 970 met de 770.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 05-12-2014 20:10 ]

• Tinnman
For future refrence. Het is een eitje om de X51 om te bouwen naar een andere behuizing. Alleen even goed zoeken welke aanlsuiting de power switch is e.d.

Ik wil nu alleen nog een simpele temperatuur meter