Ik zit met momenteel met het volgende:
- Forest: domain level 2003 (ik heb ben geen Domain admin/schema master)
- subdomain: Domain level 2008 R2 (ik ben Domain admin)
- ander subdomain
---
Ik heb 1 van onze huidige 2008 R2 domaincontrollers gedegradeerd, en een nieuwe 2012 R2 opgezet.
Bij de Active Directory Domain Services wizard krijg ik de volgende melding:
Ik voldoe in theorie aan alle eisen:
- 2003 forest level
- 2008 domain level
Ik snap niet waarom de wizard een forest en schema preperatie wilt doen. Vanuit de forest uit willen ze mij geen gegevens geven omdat ze schrik hebben dat hun domain level door de wizard zal verhoogd worden naar 2012.
Een 2008 R2 controller kon ik zonder problemen aan het domain toevoegen, zonder dat ik die rechten nodig had. Dit terwijl het domain functional level nog op 2003 stond.
Weet iemand exact wat die wizard gaat uitvoeren, en of ik deze toch kan uitvoeren zonder bovenstaande rechten?
- Forest: domain level 2003 (ik heb ben geen Domain admin/schema master)
- subdomain: Domain level 2008 R2 (ik ben Domain admin)
- ander subdomain
---
Ik heb 1 van onze huidige 2008 R2 domaincontrollers gedegradeerd, en een nieuwe 2012 R2 opgezet.
Bij de Active Directory Domain Services wizard krijg ik de volgende melding:
Het probleem is dat ik geen enterprise admin en geen schema group admin ben.To install this domain controller, the wizard needs to perform the following operation(s):
- Forest and schema preperation
- Domain Preparation
The current user do not have sufficient permissions to run the preperation operations, please specifiy a user that is a member of Enterprise Admins group And schema group.
Ik voldoe in theorie aan alle eisen:
- 2003 forest level
- 2008 domain level
Ik snap niet waarom de wizard een forest en schema preperatie wilt doen. Vanuit de forest uit willen ze mij geen gegevens geven omdat ze schrik hebben dat hun domain level door de wizard zal verhoogd worden naar 2012.
Een 2008 R2 controller kon ik zonder problemen aan het domain toevoegen, zonder dat ik die rechten nodig had. Dit terwijl het domain functional level nog op 2003 stond.
Weet iemand exact wat die wizard gaat uitvoeren, en of ik deze toch kan uitvoeren zonder bovenstaande rechten?