Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows Server 2012] Domeincontroller in 2008 domain

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 15:59
Ik zit met momenteel met het volgende:

- Forest: domain level 2003 (ik heb ben geen Domain admin/schema master)
- subdomain: Domain level 2008 R2 (ik ben Domain admin)
- ander subdomain
---

Ik heb 1 van onze huidige 2008 R2 domaincontrollers gedegradeerd, en een nieuwe 2012 R2 opgezet.
Bij de Active Directory Domain Services wizard krijg ik de volgende melding:
To install this domain controller, the wizard needs to perform the following operation(s):
- Forest and schema preperation
- Domain Preparation

The current user do not have sufficient permissions to run the preperation operations, please specifiy a user that is a member of Enterprise Admins group And schema group.
Het probleem is dat ik geen enterprise admin en geen schema group admin ben.
Ik voldoe in theorie aan alle eisen:
- 2003 forest level
- 2008 domain level

Ik snap niet waarom de wizard een forest en schema preperatie wilt doen. Vanuit de forest uit willen ze mij geen gegevens geven omdat ze schrik hebben dat hun domain level door de wizard zal verhoogd worden naar 2012.

Een 2008 R2 controller kon ik zonder problemen aan het domain toevoegen, zonder dat ik die rechten nodig had. Dit terwijl het domain functional level nog op 2003 stond.

Weet iemand exact wat die wizard gaat uitvoeren, en of ik deze toch kan uitvoeren zonder bovenstaande rechten?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Uiteraard moet je een forest en schema prep doen als je een 2012 R2 DC toevoegt. Je kunt dat wel delegeren natuurlijk.
Zie oa
http://technet.microsoft....ry/dd464018(v=ws.10).aspx

[ Voor 24% gewijzigd door wagenveld op 05-12-2014 18:47 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj574134.aspx

En de vrees dat het domain level verhoogt wordt doet mij vermoeden dat het niet hele competente beheerders zijn. De domain level wordt nooit zomaar verhoogt door het installeren van een nieuwere versie van Windows. Bij de eerste installatie van een Windows 2012(R2) server moet het schema geextend worden.

Oh en een 2003 domain level :|

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

beOnt schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:40:
Weet iemand exact wat die wizard gaat uitvoeren, en of ik deze toch kan uitvoeren zonder bovenstaande rechten?
De wizard gaat onder water ADPrep draaien om het schema uit te breiden. Daarvoor moet je Enterprise Admin en Schema Admin rechten hebben. Het draaien van ADprep kan overigens handmatig vooraf al gebeuren.

Je zou de beheerders van het root domain vragen om dit vooraf uit te voeren, zodat je naderhand in je eigen beheerde domein je upgrade door kunt voeren.

Overigens, als je hier pas achter komt als je het al aan het uitvoeren bent in je produktie omgeving ben je niet goed bezig. Voor dit soort zaken wil je gewoon een fatsoenlijk plan van aanpak hebben, onderbouwd door de benodigde guides van MS. En eigenlijk zou je dit vooraf willen testen in een testomgeving.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 15:59
Een mens moet roeien met de weinige peddelen dat hij heeft... (zelfs bij bedrijven met >15.000 werknemers)
Anyway, bedankt voor jullie reacties, ik ga verder op onderzoek uit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mwoah... Dit had je al kunnen weten als je simpelweg de requirements even had bekeken. Daar heb je weinig peddels voor nodig. ;)

Anyways, houdt ons even op de hoogte van de voortgang! :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1