Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[printing] alarmgeluid als er geprint wordt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onderstaande vraag kreeg ik van een bedrijf. Ik zat al te denken aan een motion detection camera welke een bericht stuurt bij beweging; alleen dan zal deze ook telkens af gaan als de prints gepakt worden...
Wellicht heeft iemand een andere, betere creatieve oplossing?
Is het mogelijk om een geluid (en eventueel licht) af te laten gaan wanneer een printer gaat printen? Bij Magazijn willen we wellicht orderbevestigingen vanuit de winkel laten uitdraaien zodat magazijn medewerkers de order kunnen voorbereiden voor afhaal door de klant. Op dit moment moet er nog telefonisch contact gelegd worden.

Wellicht is het mogelijk om een zoemer oid af te laten gaan als een printer begint te printen zodat men bij Magazijn ook duidelijk merkt dat er een order geprint wordt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Begint er geen lampje op de printer te knipperen o.i.d.? Want 't is best wel mogelijk om daar een sensor op te plakken met een beetje elektronica die het verschil tussen "continu aan" en "knipperend" door heeft om zodra 'ie knippert een signaal te geven.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 22:16
klein unix servertje wat de printqueue beheerd .. waar je met bijvb velleman bordje een zoemer of wat dan ook aanstuurd ?

en anders wellicht een licht/donker sensor in je printbak monteren ... zodat zolang er geprint papier boven op ligt dat ding zoemt of wat dan ook ? (eventueel op een tijdschakelaar voor den kantooruren) dat moet met een arduino achtig iets of een simpele schakeling wel lukken lijkt me.

[ Voor 56% gewijzigd door gekkie op 05-12-2014 18:09 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Master-slave stekkerdoos?
https://www.conrad.nl/nl/...inium-gapbm08-551314.html
Instelbaar tussen de 8W en de 80W.
Dus zolang de printer meer dan bv 80W gebruikt zijn lamp en/of (230V) zoemer aan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.