Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router achter Xperiabox (Snelheidsverlies?)

Pagina: 1
Acties:

• Samdolyn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10 15:30
Goedemiddag allemaal,

Mijn ouders stappen over van ziggo naar de KPN. (17 december gaat KPN in). Nu moest ik gaan regelen dat alle verbindingen goed werken. Helaas heeft de experiabox maar 4 internetaansluitingen, waarvan 2 gebruikt gaan worden voor de televisies. Dan heb ik er nog 3 nodig voor de computers. Mijn idee was om dan achter de xperiabox mijn eigen (oude) router te hangen, de ASUS RT-N15U. Ik vroeg mij alleen af, is dit mogelijk en ontstaat er dan snelheid verlies als daar 3 computers aanhangen en 3/4 wireless apparaten (of is het dan beter om de wireless van de experiabox te gebruiken?)

Ik heb geprobeerd antwoord te vinden op het internet, maar specifiek kon ik niet goed mijn vraag beantwoord krijgen. Als ik verkeerd heb gezocht, dan hoor ik dat graag!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Met vriendelijke groet,

Xan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Tip: Op een KPN ExperiaBox V8 en de ZTE is poort 3 voor TV gereserveerd. Je houdt dan nog drie LAN poorten over.
De V9 heeft 4 reguliere netwerk poorten.

Ontopic: snelheidsverlies is er niet. Als je wifi gebruikt op beide devices en je plaatst de Asus ergens gunstig dan heb je ook nog eens goede dekking.

[ Voor 82% gewijzigd door EverLast2002 op 07-12-2014 11:05 ]