• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-01 00:57
Hallo,

Ik heb een computer die ik probeer te maken.

Hij is vrij oud, zo'n 4 jaar geleden gemaakt door een computerwinkel en heeft altijd prima gewerkt.

Ik heb dus niet de precieze gegevens van de computer, maar zo te zien is het zo:

Gigabyte moederbord
450 watt moederbord
MSI videokaart 1 GB
Intel i3 processor.

Er is nooit op gegamed of zo, alleen licht werk zoals word en powerpoint.

Nu is het voorval dat het scherm (normaal 19 inch TN schermpje) niet aangaat als de computer aangaat, de vga aansluiting zat eerst op de videokaart. Ik heb hem geprobeerd op de integrated graphics, maar er gebeurt niets. Het scherm reageert gewoon niet.
Ik heb het ook met een ander scherm geprobeerd. Dat was hetzelfde, geen reactie.

Ik verwacht dat er iets kapot is, ik heb al een paar dingen geprobeerd. Zo heb ik het moederbord gereset, geen resultaat en de videokaart eruit gehaald. Ook geen resultaat.
Als de computer aan gaat klinkt dat gewoon normaal, ook geen piepjes of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien alsnog achterhalen wat er precies in zit. Moederbord/cpu/videokaart/RAM kan je achterhalen met bijv. Speccy.

En doen die schermen het wel op een andere pc? En is het probleem zomaar ontstaan?

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-01 00:57
Bedankt voor je reactie,

Ik kan dat helaas niet checken omdat ik niet iets te zien krijg.
Andere schermen heb ik geprobeerd, helaas hetzelfde. Het scherm krijgt geen input, geen teken dat hij iets moet doen. Dat heb ik met een Dell scherm en een Samsung scherm geprobeerd.

Eerst werkte het inderdaad goed, het is zomaar ontstaan.

Alvast bedankt!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 12:50
Andere kabel?
HDMI of DVI al geprobeerd?