Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan SysMenu.dll niet vinden help hoe op te lossen

Pagina: 1
Acties:

• siguemepro
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-02-2023
Beste leden,

Na het draaien van SpyHunter voor het opruimen van threats krijg ik na het opnieuw opstarten van windows 7 pro de melding dat SysMenu.dll niet kan vinden. tot 2X toe deze window zie bijlage. Kan Geen bijlage posten!!

Vraag hoe kan ik dit oplossen??

heb al via cmd het progr sfc/scannow gedraaid. wel beschadigde files gevonden maar geen sysmenu.dll.
waar kan ik deze ophalen??
het moet in c:/program files/common files/system/sysmenu.dll zijn.

alvast bedankt voor jullie hulp bij deze.
grtjes
siguemepro

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
Ik heb een VMWare draaien met een redelijk recent geïnstalleerde Windows 7 en daar zit dat bestand niet in Program Files\Common Files\System\*

Dit is/was waarschijnlijk een virus (of start/systemmenu editor) die SpyHunter heeft verwijderd.

Verder wordt spyhunter uitgegeven door een bedrijf dat met behulp van agressieve advertenties mensen probeerde over te halen deze te installeren (je pc is geïnfecteerd installeer spyhunter om deze te fixen, 9000 problemen gevonden terwijl er geen 1 aanwezig is). Dit is voor mij al een reden om deze te de-installeren. Bron: http://anti-spyware-revie...com/spyhunter-review.html

Ik zou in het register zoeken naar dat SysMenu.dll en de entries naar deze verwijderen (entries die deze dll ergens aan binden zoals aan Verkenner/Explorer.exe). Let wel ik ben er niet verantwoordelijk voor als je, jouw besturingssysteem sloopt door entries uit het register te verwijderen die je nodig hebt (zorg voor een backup voordat je dit doet).

Mogelijk dat je al met behulp van de registry cleaner van CCleaner deze error melding weg kan krijgen, op die manier heb je in ieder geval minder risico dat je, je eigen besturingssysteem om zeep helpt.

Verder zou je nog met wel betrouwbare malware scanners aan de gang kunnen zoals:
Malwarebytes Anti-Malware
SUPERAntiSpyware
Spybot Search & Destory
AdwCleaner
Mogelijk dat deze bovenstaande die error oplossen maar in ieder geval de resten van dat rogue spywareprogramma dat je gebruikt (SpyHunter) verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Starke op 07-12-2014 16:54 ]