Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde Telefoon op het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• robbetje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 13:32
Beste Tweakers,

Ik heb steeds een onbekende telefoon in mijn netwerk, terwijl ik mijn netwerk redelijk dichtgetimmerd heb.

Mijn situatie;

Modem/router Ziggo ubee 3200 met eigen gebruikersnaam en wachtwoord.

Bedraad netwerk; PC, Nas, TV, WDlive, versterker, printer en mijn decoder deze hebben een statisch ipadres buiten de DHCP range.

Draadloos; 2 x telefoon, tablet en een laptop, deze krijgen een ipadres van DHCP. (dit is een vast adres wat ik in mijn ubee via static lease geef)

Draadloos is beveiligd met WPA2-PSK TKIP en AES.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5481ba65b7389/5481ba65a46c6-netwerk.jpg

Ik heb alle wachtwoorden en gebruikersnamen al meerdere keren veranderd, maar de telefoons blijven komen.
De telefoons die ik in mijn netwerk vind, die sluit ik gelijk uit dmv mac filtering van uit mijn ubee 3200.
Als ik dan een telefoon uitsluit en ik klik op vernieuwen staat er meestal gelijk een nieuwe in, ik heb nu 20 mac adressen in de ubee staan en er gaan er niet meer in.
Als ik mijn netwerk scan met bv Advance ip scanner zie ik geen vreemde telefoon staan.

In de afgelopen 30 min heb ik 3 telefoons gevonden, een Huawei g510, een sony LT22i en een Alcatel one touch.

Wat kan ik nog meer doen om dit tegen te gaan??

Bij voorbaat dank, Rob

[ Voor 2% gewijzigd door robbetje op 05-12-2014 15:02 . Reden: geprobeerd om het plaatje aan te passen ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Telefoons van mensen die voorbij lopen en automatisch proberen te connecten met netwerken ?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Staat je SSID op broadcasting?

Zo ja, dan kun je dit uitzetten.

Waardoor het precies komt weet ik niet, maar misschien heeft het iets te maken met Androids positiebepaling dmv wifi netwerken dat deze telefoons allemaal connecten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• robbetje
Fatal Mind schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:02:
Telefoons van mensen die voorbij lopen en automatisch proberen te connecten met netwerken ?
daar zat ik ook aan te denken, maar de logica zegt mij dat dat niet kan omdat het beveiligt is.
Jeroenneman schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:03:
Staat je SSID op broadcasting?

Zo ja, dan kun je dit uitzetten.

Waardoor het precies komt weet ik niet, maar misschien heeft het iets te maken met Androids positiebepaling dmv wifi netwerken dat deze telefoons allemaal connecten.
Ik heb er nu een "closed network" van gemaakt en ik heb op dit moment geen rare/vreemde telefoons.
ik hoop dat ik er dan van af ben.

Voor als nog bedankt!!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:13

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vermoed dat deze telefoon niet via Wi-Fi connecteert maar via de bluetooth van je PC.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 05-12-2014 15:39 ]

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:28

error 404

Gebruiker niet gevonden

Verschijnen de telefoons er nog als je de bluetooth van je pc uitzet?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ook last van gehad. Wps op het modem uitgezet en toen verdwenen.

Self reflection is the school of wisdom

• robbetje
bedankt voor het meedenken.

ik heb geen bluetooth op de pc, wel op de tablet, daar is die nu uit en ik ga ook nog even de wps uitzetten, stapje voor stapje.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Op een Win8.1 PC/Smartphone toevallig per ongeluk je netwerk in WiFi Sense gezet? Vind dat met een Windows Phone verdomd handig dat je auto-connect met publieke netwerken en door vrienden gedeelde netwerken, maar kan me voorstellen dat bepaalde WP foontjes met een per-ongeluk gedeeld wifi netwerk lekker auto-connecten.

Los daarvan, WPS is al genoemd... een ander, open accesspoint aan hetzelfde netwerk... open ethernet poort... zelfs zonder hostnames/IP adressen zou je op een open ethernet poort een AP kunnen hangen als je NIET weet waar je topologie naar toe gaat.

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Dit is een bekende Windows bug, ik heb er ook regelmatig last van, dit zijn "ghost devices" dit kan gewoon genegeerd worden.
Mijn computer geeft ook regelmatig Ghost devices in mijn netwerk map weer, de ene keer is het een SAMSUNG_MOBILE , de andere keer een ALCATEL_ONE_TOUCH, als je bij de eigenschappen van deze apparaten kijkt valt op dat ze wel een mac-adress zouden hebben, maar een ip-adress is er niet.

Edit:
Op het internet is er een heleboel over te vinden, er zijn een hoop mensen die er last van hebben:
Hi Dave, This is a known Windows 8 problem. I saw the problem occuring several months ago and one of my colleagues on another forum tells me that Microsoft know that this problem occurs. Don't panic it's not to big a problem as it is a ghost. If you try to communicate with the devices they all disappear.
(bron)

[ Voor 91% gewijzigd door Rubén89 op 05-12-2014 20:46 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Is inderdaad een bekend "probleem". Maar het kan geen kwaad.
Als het je in hoge mate stoort, kun je de - uit m'n hoofd - network awareness service uitschakelen.
Gebruik even de search van tweakters.net, dan vind je meerdere topics over dit probleem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• robbetje
Ik heb op mijn tablet WPS uitgezet en vanaf dan geen telefoons meer gezien.

Iedereen bedankt voor het meedenken en het oplossen.

Rob

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat WPS gewoon standaard enabled is (en zo veel mensen het ook enabled laten) terwijl het zo lek als een mandje is...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1