Na 5 jaar is mijn laptop toe aan vernieuwing. Daarom had ik graag wat raad van jullie gekregen. Omdat ik zelf niet zo veel ken van alle onderdelen (en dus ook niet weet wat ik precies nodig heb) heb ik dus ook geen suggesties kunnen toevoegen
Wat ga je met je laptop doen?
- Windows 8.1
- Ik wil de nieuwste games kunnen spelen zoals far cry, assassins creed, GTA, Fifa, COD, ... Dit hoeft niet op ultra te zijn maar ik wil toch zeker op medium op full HD kunnen spelen. Dit zou ik toch graag de komende 4-5 jaar willen kunnen.
- Films en series kijken
- Surfen
- Office programma's
- Visual studio 2013 (programmeren)
Wat is je budget?
Ik zit te denken rond 1500€ maar dit mag meer/minder zijn. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voldoende waardoor een laptop gekozen wordt boven een desktop maar ik vind het niet erg als hij veel weegt.
Batterij is niet zo van belang
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- AZERTY!!!
- liefst een lichtgevend toetsenbord
- een normaal design, de MSI of asus rog lijkt mij wel goed
- goede WIFI
- ik wil een klant-en-klare laptop, dus achteraf wil ik hier niets meer bijsteken/ windows op zetten
Onderzoek:
Na wat op verschillende sites te kijken denk ik dat ik volgende onderdelen nodig heb:
- 256gb SSD: ik wil verschillende games tegelijk op mijn laptop hebben
- 500 of 1000gb HDD(7200 rpm): ik heb veel films en series staan en programmeer projecten
- GTX 970m: Ik denk dat deze kaart er voor kan zorgen dat ik binnen 4-5 jaar de games nog altijd op medium ga kunnen spelen
- IPS full-hd: als ik nu niet recht voor mijn scherm zit, is het beeld rap slecht
- 17 inch: perfecte grootte om te gamen
- i7 quadcore: snelheid voor tijdens het programmeren en gamen
- 12gb ram: omdat ik niet zelf ram er wil bij steken lijkt mij 12gb genoeg, ook binnen 4-5 jaar
kloppen de onderdelen met mijn eisen? heb je suggesties/opmerkingen?
Wat ga je met je laptop doen?
- Windows 8.1
- Ik wil de nieuwste games kunnen spelen zoals far cry, assassins creed, GTA, Fifa, COD, ... Dit hoeft niet op ultra te zijn maar ik wil toch zeker op medium op full HD kunnen spelen. Dit zou ik toch graag de komende 4-5 jaar willen kunnen.
- Films en series kijken
- Surfen
- Office programma's
- Visual studio 2013 (programmeren)
Wat is je budget?
Ik zit te denken rond 1500€ maar dit mag meer/minder zijn. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voldoende waardoor een laptop gekozen wordt boven een desktop maar ik vind het niet erg als hij veel weegt.
Batterij is niet zo van belang
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- AZERTY!!!
- liefst een lichtgevend toetsenbord
- een normaal design, de MSI of asus rog lijkt mij wel goed
- goede WIFI
- ik wil een klant-en-klare laptop, dus achteraf wil ik hier niets meer bijsteken/ windows op zetten
Onderzoek:
Na wat op verschillende sites te kijken denk ik dat ik volgende onderdelen nodig heb:
- 256gb SSD: ik wil verschillende games tegelijk op mijn laptop hebben
- 500 of 1000gb HDD(7200 rpm): ik heb veel films en series staan en programmeer projecten
- GTX 970m: Ik denk dat deze kaart er voor kan zorgen dat ik binnen 4-5 jaar de games nog altijd op medium ga kunnen spelen
- IPS full-hd: als ik nu niet recht voor mijn scherm zit, is het beeld rap slecht
- 17 inch: perfecte grootte om te gamen
- i7 quadcore: snelheid voor tijdens het programmeren en gamen
- 12gb ram: omdat ik niet zelf ram er wil bij steken lijkt mij 12gb genoeg, ook binnen 4-5 jaar
kloppen de onderdelen met mijn eisen? heb je suggesties/opmerkingen?