Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 09:53
Beste tweakers,

Ik heb een vraag mbt een configuratie als hieronder, en het gebruik ervan voor de backup van Windows 8.1 machines.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Green WD40EZRX€ 135,95€ 135,95
1Synology DiskStation DS214€ 238,83€ 238,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,78

Ik ben al een paar dagen opzoek, maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Wat ik wil is dat de backup van mijn PC (mn foto's) plaats vindt op zo'n wijze dat de locatie zelf eigenlijk niet benaderbaar is van andere software. Wat ik bedoel is dat als ik onverhoopt al mijn data verlies door een virus/rantsomware dat de kans dat die destructieve software ook mijn backuip bereikt nihil is.

Ik weet het, een backup met een losse hd periodiek is het veiligst (dus los gekoppeld van pc en netwerk (en stroom ;) ). Dat doe ik ook. Toch zou ik bovenstaande ook willen, omdat er ook een machine naar zullen backuppen waar ik niet 100% controlle over heb.

Ik stel mij zo voor dat de backup software een backup maakt naar de NAS op een account met eigen login en passwrd, waar alleen dat die backupsoftware bij kan (en ik zelf als ik handmatig login en passwrd invoer).

Afin, heeft iemand hier ervaring mee en kan hij/zij bevestigen dat dit systeem+software daar geschikt voor is?

---

ps, ik weet dat dit een wat zwaarder apparaat is, ik ga er dan ook meer mee doen dan alleen sec als backup gebruiken (mn Streamen en VPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:15
ten eerste heb je deze schijven nodig: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB

Ik heb een aantal Synology's staan en ingesteld bij familieleden. Heel kort:
Account gemaakt zonder admin rechten, elke PC heeft zijn eigen map.

NAS gaan aan rond 19:50.

Ik gebruik: SyncBackPro. Dit programma gaat rond 20:00 (dan kijken ze traditioneel het journaal) de mijn documenten folder langs op alle wijzigingen en dan een sync met de NAS. Je kunt allerlei dingen instellen (bestanden bewaren, overschrijven, mirror etc).

http://www.2brightsparks....PnS1ez_rsICFQ6WtAodYzkARQ

Nou dat gaat prima zo en een virus zal niet zo'n vaart lopen. Het enige wat jij kan doen is je account van je NAS niet opslaan in windows verkenner. Zodat je zelf elke keer moet inloggen. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje omslachtig en dan moet je ook elke keer de backup/sync handmatig starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07
Zoek een apart programma uit wat zijn eigen credentials kan opslaan.
Maak een account aan voor de back-up en geef deze toegang tot een eigen share.

Een simpel voorbeeld: Windows Backup

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 21:22
hans_lenze schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:39:
Zoek een apart programma uit wat zijn eigen credentials kan opslaan.
Maak een account aan voor de back-up en geef deze toegang tot een eigen share.

Een simpel voorbeeld: Windows Backup
Windows backup is om te janken....ikzelf gebruik vaak Acronis en gebruik hem via een FTP dan naar de NAS. zo heb je geen fysieke koppeling tijdens normaal gebruik zodat je met virussen en ransomware op je PC niet heel veel te maken krijgt en de FTP wordt alleen opgezet met dat hij de backup moet gaan maken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-07 09:53
Dank!

Ik kies idd voor een andere hd.

De FTP zou idd het risico beperken, daar had ik nog niet aan gedacht.