Toon posts:

Behuizing voor HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en tevens een nieuwe SSD om in te bouwen.
Nu heb ik ervoor gekozen om de interne 1TB HDD (2,5", Sata) extern te plaatsen, aangezien ik mijn dvd station niet wil opofferen.
Mijn laptop staat meestal op dezelfde plek, wordt af en toe verplaatst om te poetsen en wordt af en toe meegenomen naar een andere werkplek (maximaal éénmaal per week, maar zeker in het begin veel minder).

Ik ben dus op zoek naar een degelijke, maar toch goedkope behuizing (liefst onder de €25,) die de harde schijf beschermt tegen stof en ook wat extra bescherming biedt tegen het verplaatsen van de HDD.
Geluidsdemping vind ik een minder belangrijke factor

Nu heb ik o.a. deze gevonden voor €7,50 met usb2.0: pricewatch: Konig HDD Behuizing 2.5" Sata Usb 2.0

Deze voor ongeveer €15,- met usb3.0 pricewatch: Conceptronic 2,5" Harddisk Box Mini USB 3.0

En deze voor ongeveer €20,- met usb3.0 pricewatch: Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart

Usb3.0 is dus gemiddeld genomen iets duurder als ik het goed zie.
Mijn vraag is dan ook of het te adviseren is om een HDD op usb 3.0 aan te sluiten (ik heb maar 1 usb3.0 poort in de laptop), levert dit veel snelheidswinst op t.o.v. usb2.0?

En welke zouden jullie kiezen in mijn situatie, rekening houdend met mijn wensen.
Het is maar een klein bedrag, maar ik ben toch benieuwd naar reacties van anderen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je niet toevallig een mSata slot in je laptop? dat zou misschien een hoop gedoe schelen!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de medewerker van de klantenservice van Dell was er geen extra ruimte in de laptop voor een SSD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB2.0 is vrij traag, effectief max 35MB/s, USB3.0 zal sneller zijn daarmee gaat je HDD de bottlneck zijn, niet de interface. Dus USB3.0 is die paar euro extra wel waard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die informatie, dan weet ik in ieder geval dat ik zeker voor usb3.0 moet gaan.