Freesco automatisch aan en uit

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Hallo,

volgens mij was er laatst ook al een topic over maar die kan ik nergens meer vinden (heb de search gebruikt en de hele ljist zon beetje doorlopen :) ).

Dus mijn vraag;

hoe zorg ik ervoor dat mijn freesco bak bijvoorbeeld om 1 uur snachts uitgaat en om 7.45 weer automatisch weer aangaat.
Laatst werd er volgens mij ergens een scriptje gepost, maar dat kan ik dus nergens meer vinden.

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cron job aanmaken voor het afsluiten en gewoon een tijdklok gebruiken om het ding uit en weer aan te zetten... >:)

• Sebastiaan|IA2
Op woensdag 13 juni 2001 18:03 schreef blender het volgende:
cron job aanmaken voor het afsluiten en gewoon een tijdklok gebruiken om het ding uit en weer aan te zetten... >:)
Ehh.. hoe ga ik dit precies doen :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Wat voor een computer is het?

Ik denk dat je hem het beste aan een timerclok kunt hangen.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Je kunt in ieder geval je internet verbinding aan en uit zetten met control block en control unblock. Cron zit er niet op, maar er zit wel een alternatief op volgens mij is het AT. kijk meer ff in je /etc.

• Sebastiaan|IA2
Het is een ouwe 846 dx2 /66 er draait de nieuwste freesco op.

Ik heb in de /etc gegekeken naar een AT file, maar ik kan niets vinden.

Iemand een andere oplossing ?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

sus

is druk :+

Sorry dat ik deze omhoog-schop, maar ik ben dus ook op zoek naar een oplossing om FreeSCO automatisch af te sluiten.

Ik heb hem inmiddels op mijn HD staan, hiervan kan hij gewoon opstarten. Ik hoef niet perse een wachtwoord in te geven, omdat inet dan al gedeeld wordt.

Ik wil alleen, net als de topicstarter, dat de PC om 01:00 uit gaat. Het is een p90, AT voeding. Met een tijdschakelaar kan ik hem dus (letterlijk) aan en uit zetten, maar dit is niet zo goed voor je filesystem.

Wie heeft er dus voor mij een scriptje om dit te doen, en kan mij ook vertellen hoe ik dit waar moet zetten.]

tnx in advance

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Gebruik een floppy ipv een harde schijf, dan maakt het niet uit of het netjes word unmount, want het komt toch in het geheugen te staan.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• sus

sus

Dit zou ik kunnen doen ja, maar ik heb hem liever op mijn HD staan. Hij is dan gewoon een stuk sneller, en (hier althans) stabieler.

Ook krijg ik af en toe de error Waiting for DHCP-offer als ik boot van diskette.

Maar, kan dit dan niet met FreeSCO, auto. afsluiten?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 11 oktober 2001 14:57 schreef suspicious het volgende:
Maar, kan dit dan niet met FreeSCO, auto. afsluiten?
'tuurlijk wel, dat deed ik al in DOS...

Je moet een cron job maken, die om bijv. 1 uur,
code:
1
shutdown -h now

draait..
En dan zorg je ervoor, dat je tijdklok om bijv. 1:15 uitschakeld.. Dan is dus je filesystem geunmount, en om bijv. 8 uur zorg je ervoor , dat je weer stroom op je systeem hebt, en hij gaat weer aan

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sus

sus

Kijk, daar heb ik wat aan. Alleen, hoe doe ik dat. Ik ben dus nog een echte leek met Linux, en heb geen flauw idee waar ik dat moet plaatsen. Ik werk nu een week of 2 met RedHat 7.0, en begin nu de dir. structuur een beetje te begrijpen.

Als je me dus zou kunnen vertellen hoe ik dit waar moet plaatsen, zou dat fantastisch zijn.

• sjolmers
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

He, dit is inderdaad een heel goed idee, ik heb hier ook een Freesco routertje staan van een ouwe 166'er, en die staat 's nachts dus ook stroom te vreten...terwijl ie niet wordt gebruikt.

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• sus

sus

Ik heb hier (op het forum van FreeSCO) ook wat geplaatst:

FreeSCO forum

Hier zeggen ze dat ik iets in het atd-script moet zetten, maar dit kan ik niet vinden... (Het atd-script dus)

Iemand die me hiermee kan helpen?

* sus is dus newbie met linux, ik werk net 2 weken (misschien iets langer) met RH 7.0

• moto-moi

moto-moi

Op donderdag 11 oktober 2001 18:58 schreef suspicious het volgende:
Als je me dus zou kunnen vertellen hoe ik dit waar moet plaatsen, zou dat fantastisch zijn.
in de /etc/crontab zou zoiets moeten staan, weet alleen niet hoe dat ik Redhat werkt, maar met een gerichte man crontab of een search op http://www.google.com ofzo, zou je een eind moeten kunnen komen...

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Over het instellen van een cronjob:

http://www.linuxnewbie.org/nhf/intel/misc/scheduling.html

• sus

sus

OK, ik heb dus ff gezocht, maar in /etc heb ik geen crobtab oid staan. Je schrijft ook dat dit voor RedHat is.

Ik werk op mijn eigen PC idd met RedHat (en daar heb ik hem wel staan in /etc), maar de vraag is hoe ik FreeSCO (wat dus op mijn server staat) automatisch kan afsluiten.

Die moet van mijn pa 's nachts uit :( , en ik heb geen zin om elke keer naar de zolder te klimmen, <Ctrl>+<Alt>+<Del> te drukken, wachten op een reboot en dan uitzetten.

Ik wil dat dus gewoon auto. hebben, en dan met een tijdschakelaar helemaal uit.

Floppy is geen optie meer, omdat ik nu ook apache erop heb staan, en die vraagt om HD-space.

Is het dus mogelijk om FreeSCO op de een of andere manier auto. uit te zetten???

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:25 schreef suspicious het volgende:
OK, ik heb dus ff gezocht, maar in /etc heb ik geen crobtab oid staan. Je schrijft ook dat dit voor RedHat is.
Wat ik bedoelde was : Ik weet niet of die functionaliteit ook in FreeSCO zit.. Nu weet ik, dat er wel een crond commando inzit..
Alleen kan ik nergens vinden hoe dat zou moeten werken..
Misschien dat andere lezers van die forum zoiets weten..
Ik wil dat dus gewoon auto. hebben, en dan met een tijdschakelaar helemaal uit.
Daarvoor heb ik, totdat iemand je iets over crond kan vertellen, de volgende link voor je :
http://groups.google.com/groups?th=f1d5dfb3c67715f3&rnum=1
Uiteraard zou ik eerst die crontab paramater proberen als ik jou was, eventueel /etc/crontab aanmaken ofzo..
(Voorbeeld is voor 17:30 i.p.v. 17:20)...
Succes!

• sus

sus

Deze optie werkt: :) :) 8-)

if [ $C = 0100 ]; then
halt
slip; fi

Dit moet je zetten in atd script in /etc

Dan in /rc@ rc_user editten en daar de volgende regel bij zetten in het startup gedeelte:

fork /etc/atd

Dit voorbeeld is om de server om 01.00 uit te zetten.
Let op! Hiuj gaat niet precies om 01.00uur uit, maar om +/-
01.00.35!
Veel plezier!
Pagina: 1