Toon posts:

Macbook Pro gaat moeilijk aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Macbook pro uit eind 2009 gekocht (tweedehands).

De laptop heeft een Samsung SSD en 8GB Ram geheugen wat niet origineel is. Nu is het probleem dat de eerste keer aanzetten heel moeilijk gaat. Ik moet de knop vaak en hard indrukken voordat hij na een aantal keren aangaat. Als hij aan is start hij binnen enkele seconden op.

Druk ik als hij aanstaat op de knop om hem op slaapstand te zetten gaat dit weer moeilijk (maar niet zo moeilijk). Als hij eenmaal in slaapstand staat kan ik hem met een hele lichte druk in en uit slaapstand zetten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Als het aan de knop zou liggen zou hij tijdens slaapstand niet heel makkelijk in en uit slaapstand kunnen komen lijkt mij.

Kan het liggen aan de SSD?

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:15

RnB

Het lijkt er toch erg sterk op dat de knop het drukken niet goed registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Knopje reviseren/vervangen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar is dat te doen of moet dat door apple gebeuren? Wil hem namelijk niet open halen als ik hem daardoor gemakkelijk kan slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
ik snap het "moeilijk" gedeelte niet helemaal, je weet dat er een verschil zit tussen lang indrukken en kort indrukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Ik vergelijk het met mijn hp laptop. Als ik kort op het knopje duw (voel ik her knopje klikken) en gaat de laptop aan.
Duw ik op de aan knop van de mac dan voel ik hem ook klikken maar gebeurt er niets. Dan duw ik nog eens tot die klikt, houd ik hem langer vast maar gebeurt er ook niets. Dit probeer ik 3 tot 5 keer (kort en lang) en willekeurig springt die na een aantal keer proberen wel aan.

doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:29

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zou je een MBP überhaupt willen uitzetten? Gewoon dichtklappen is wat ik doe met mijn MBA...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow mja ben windows laptops gewend en die zet ik altijd uit, maar als standby ook genoeg ik hoeft dat niet idd

Niet slecht voor moederbord of ssd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:31
Tuurlijk moet je je laptop wel eens opnieuw opstarten, als je nog garantie hebt gewoon aanmelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is uit 2009, en tweedehands gekocht, ben bang dat de garantie verlopen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:29

Fiber

Beaches are for storming.

Herstarten doe ik natuurlijk ook wel eens, maar dat kan gewoon via het drop down menu of het gebeurt automatisch bij een software update of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 06-12-2014 22:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je pech hebt zit dit knopje vast aan je toetsenbord. Wil je het knopje vervangen dan zul je je hele toetsenbord moeten vervangen. Uit ervaring weet ik dat dit een rotklusje is vanwege de vele piepkleine en snel doldraaiende schroefjes. (daarom wordt bij de Unibody's vaak de hele topcase vervangen)
Pagina: 1