Componenten vervangen of compleet nieuwe set-up?

Pagina: 1
Acties:

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-02 04:12
Ik zoek een?
Ik zoek advies in het volgende. Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud, samen met mijn broer heb ik(meer onder zijn leiding/advies) onderdelen besteld en de PC zelf in elkaar gezet.
Dit is wat er momenteel in mijn computer zit:
  • Mobo: ASRock 880GHX/USB3
  • CPU: AMD Phenom II X4 955 met standaard bijgeleverde fan.
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 460
  • RAM: 2 x 2 GB ram geheugen DDR3
  • Behuizing: Ik meen een Mid tower wat nu wordt gezien als een CM 690(een oudere versie daarvan?)
  • Voeding: CoolerMaster V650
Ik speel games zoals Company of Heroes 2, Skyrim, Rome II: Total War(en andere total war spellen)
Company of Heroes 2, Skyrim en Rome II: Total War speel ik niet op de hoogste kwaliteit, wat wel mijn doel is. Tevens heb ik tegelijkertijd Chrome aanstaan met meerdere tabbladen en TS3/Mumble/Skype erbij. Af en toe wil ik ook HD films kijken maar dat is niet de hoofd prioriteit.

Als laatste wil ik eigenlijk ook een leuk geluidssetje erbij, voor films en gamen.

Mijn vraag: Zou ik verschillende componenten kunnen vervangen(zoals CPU/GPU) waardoor ik mijn doel hierbij kan bereiken, of zou het efficiënter/makkelijker zijn om een nieuwe mobo te bestellen waardoor ik aankomende 5 jaar weer vooruit kan met eventuele kleine upgrades in de toekomst?

Als ik aan het gamen ben zie ik op mijn keyboard(geen idee of het heel accuraat is) dat mijn RAM geheugen wel aan t pieken is, dus misschien zou t helpen als ik al m'n geheugen bijvoorbeeld uitbreid met 2 x 4 GB?

Wat is je budget?
Het ligt er aan, ik wil best high end apparatuur kopen als ik daar nog 5 jaar mee vooruit kan. Als mijn mobo out of date is ga ik liever een compleet nieuwe set up halen. Dan zou mijn budget rond de 800-1000 euro liggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren voor merk/type etc. Ik zou wel willen dat de PC niet al te luid is, maar op snelheid en prestatie is een hogere prioriteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gamen dus, af en toe films/series kijken. Ook wil ik met Virtual DJ en FL studio aan de gang gaan, op dit moment heb ik daar totaal geen moeite mee.

Additional info:
Ik heb een Logitech G5 mouse(ook aardig oud maar die hoeft niet vervangen te worden).
Logitech G510 keyboard.
Samsung SyncMaster 2253sw(doet het nog prima :P ).
Ook heb ik een Sennheiser PC 363D als headset.
Ik gebruik Windows 7 en ben eigenlijk niet van plan dat te veranderen.

Zoals je leest heb ik niet heel erg veel verstand van wat het beste is qua uitbreiden, daarom plaats ik dit topic natuurlijk. Zelf kan ik wel onderdelen vervangen en altijd wel eager om dingen te leren ;)

Ik ben benieuwd naar jullie advies :)

[ Voor 3% gewijzigd door dogtagz op 05-12-2014 20:55 ]

$ alias cd='rm -rf'

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor je budget kan je natuurlijk een prima bak in elkaar zetten met alles erop en eraan. R:TW is erg cpu intensief.

Heb je wel eens gedacht aan overklokken? Met fatsoenlijke koeling moet dit nog wel te doen zijn (al heeft je moederbord niet helemaal perfecte fasen met slechts 4+1).

Je GPU is natuurlijk vrij basic geworden inmiddels, dus dat zou sowieso een boost betekenen. RAM uitbreiden is zeker geen overbodige luxe, 8GB is tegenwoordig de standaard.

Welke voeding heb je trouwens exact?

• dogtagz
Voeding die ik heb is [URL="http://tweakers.net/pricewatch/349132/cooler-master-v650-semi-modular.html"]pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular[/URL=Cooler Master V650]

Alleen dat semi modular weet ik niet precies, kan t misschien een net andere versie zijn die ik nergens op internet kan vinden? :P

Overklokken heb ik wel over nagedacht alleen ik heb zelf nooit de moeite gedaan/uitgezocht hoe het precies moet, er zullen vast wel een tal aan guides zijn.

Edit: Ik heb gekeken naar een nieuwe GPU,namelijk deze: [URL="http://tweakers.net/pricewatch/416180/gigabyte-gv-n970g1-gaming-4gd.html"]pricewatch: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD[/URL=Gigabyte GeForce GTX 970]

En 2 x 4 GB ram strips, dan zou ik al een eind komen neem ik aan.

Als ik een betere fan haal voor mijn processor, zou dat schelen? Enig advies of ik deze videokaart of een andere beter kan doen?

[ Voor 50% gewijzigd door dogtagz op 07-12-2014 13:32 ]

$ alias cd='rm -rf'

• dogtagz
bump, advies? :)

$ alias cd='rm -rf'