Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus G73SW scherm backlight kapot

Pagina: 1
Acties:

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 22:14
Helaas is de backlight van mn scherm kapot gegaan.
Het begon ermee dat ik alleen nog licht had bij bepaalde standen van het scherm, dus een cm meer openklappen bijvoorbeeld.
Nu is de backlight helemaal uitgevallen. Laptop opengemaakt stekkers zitten goed vast
Ik heb nog 2 vragen om eea uit te sluiten.

Het is een LED scherm zit daar nou een aparte inverter op of niet?

En hoe krijgt de backlight zijn stroom ook via de 40 pins kabel? Dan kan ik een draadbreuk in die kabel uitsluiten.

Asus G501

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
In elk geval geef je aan dat je waarschijnlijk last hebt van een slecht contact. Hoewel onderstaande vooral geldt voor trillende verbindingen, zoals in auto's, kun je het toch niet uitsluiten. Als je niets aan de bekabeling kunt vinden, zou ik ook even goed kijken naar de soldeerverbinding van je connectoren. Vooral als er iets kan bewegen. Tin is een vreemd goedje dat altijd in beweging blijkt (kruip). Vaak zijn haarscheurtjes nauwelijks met het blote oog te zien. Gewoon nasolderen is de meest zekere aanpak om eventuele haarscheurtjes te repareren.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 22:14
Helaas heeft ie het nu helemaal begeven en is ie economisch total loss zoals dat zo mooi heet. Zo'n 40 pins kabel is ook wel erg klein om te solderen. Ik heb nog geprobeerd hem door te meten met de multimeter maar dat is haast niet te doen. Iig nog bedankt voor het meedenken.

Asus G501

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Wat is er misgegaan? Met het solderen? Misschien onderling doorgesoldeerd? Als het alleen een overmaat van tin is zijn daar oplossingen voor: "zuig- of desoldeerlitze". Ik zou niet zonder kunnen.
Als je rechtstreeks aan het mobo hebt willen solderen, kan de snelle warmteafvoer echter een probleem zijn.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?