Hoe te kiezen: Synology DS215j, DS214, DS214+, DS214play

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KucingT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 12:35
Hoi!

We twijfelen tussen een aantal Synology NASsen. En aangezien we nog geen ervaring hebben met een NAS is het lastig om in te schatten hoeveel snelheid nodig is voor een prettig gebruik.
Graag hoor ik wie ervaring hiermee heeft, wat je adviseert en vooral waarom. Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!

Onze wensen:
*Een computer (vaste lijn), een laptop, mediapc en nog wat android telefoons/tablets die alle foto's en video's vanuit de nas halen.
*Een goede backup van de laptop en de pc. (dus gespiegelde schijven een een time capsule achtige oplossing)
*We kunnen tegelijk aan het werk zijn en bestanden opvragen. We werken 'gemiddeld intensief'. Foto's, films, maar ook veel office, wat natuurlijk minder intensief is.
*we komen nu op 2,1tb aan data, vooral foto's en film.

Mijn zorg is dat we de 215j kopen en dat die niet vooruit te branden is, of juist dat we onnodig veel geld uitgeven voor de 214+ terwijl dat apparaat vooral niets staat te doen.

Wat koos jij en wat is je ervaring?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Zoals ik het nu lees wil je alleen bestanden delen. Daarvoor heb je geen zwarte NAS nodig.

Ik zou even kijken welke packages(bv, mailstation, audiostation etc) er allemaal beschikbaar zijn en welke je mogelijk wil gaan gebruiken. a.d.h.v. welke packages en de hoeveelheid valt er een beter advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KucingT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 12:35
Goede vraag; wat willen we ermee doen. Vooral bestanden delen inderdaad. Ik zie zo snel de volgende pakketten die interessant lijken:
Antivirus,
Cloud Station
Cloud Sync
Audiostation
Misschien Download station
Mediaserver
Plex of DLNA server
Video Station
Time Backup
VPN Server

Is Time Backup te combineren met Cloud Station of zijn dat compleet gescheiden processen? Mij lijkt het handigste dat de laatste backup de beschikbare groep bestanden is beschikbaar is via cloud station en dat met time backup een tijdreis gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:47
De grootste vraag is...moet Plex gaan transcoderen? Zo ja, dan blijft er weinig over en zou ik gaan voor zelfbouw. Als je dan een geschikte Synology moet kopen dan moet je flink betalen.

I don't have dreams, I have goals!!