Tweakers speelt voor Sinterklaas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas
Wil jij kans maken op een van deze deze toffe prijzen?
- Ja, natuurlijk doe ik mee!
- Ja, natuurlijk doe ik mee!
Is dat expres dubbel geplaatst? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Geckoo

Good news, everyone!

Moet er nog worden opgenomen dat het niet binnen 3 maanden verkocht mag worden op v&a?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Misschien handig om na te checken: 'De winnaars worden op maandag 16 december 2014, eind van de dag geïnformeerd en bekendgemaakt.' Welke maandag de 16de? ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RGAT schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:07:
Misschien handig om na te checken: 'De winnaars worden op maandag 16 december 2014, eind van de dag geïnformeerd en bekendgemaakt.' Welke maandag de 16de? ;)
Lol. We worden allemaal pwned ! Er komen helemaal geen winnaars !!11 111!! einz :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
De winnaars worden op maandag 15 december 2014, eind van de dag geïnformeerd en bekendgemaakt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 19:46
De counter @ Tweakers speelt voor sinterklaas telt alles bij elkaar op (ook als je, je antwoord wilt wijzigen). Komt dit omdat er zoveel tweakers meedoen of is het een bugje (waardoor je miss gekwalificeerd kan worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
da_PSI schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:52:
De counter @ Tweakers speelt voor sinterklaas telt alles bij elkaar op (ook als je, je antwoord wilt wijzigen). Komt dit omdat er zoveel tweakers meedoen of is het een bugje (waardoor je miss gekwalificeerd kan worden?)
Misschien is het wel expres en krijgt degene met de meeste clicks de beste prijs })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Misschien is het wel expres en krijgt degene met de meeste clicks de beste prijs })
Was het laatste bericht op Tweakers voordat de servers eruit knalden door de enorme hoeveelheid pagerequests :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:31

rob_erwt

What does this button do?

RGAT schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:58:
[...]

Was het laatste bericht op Tweakers voordat de servers eruit knalden door de enorme hoeveelheid pagerequests :F
Beetje vertrouwen in onze servers is wel op zijn plek hoor... :P ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
da_PSI schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:52:
Volgens mij is het heel druk met stemmers ;) We weten zeker dat er per user maar 1x een stem wordt opgeslagen. Het maakt dus niet uit hoe vaak je wisselt van stemoptie, er komt echt geen stem bij. De extra stemmer die er komen, komen van medetweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjee.el
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Blij dat ik ook mag meedoen!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de onderste druk: Aantal stemmen: 16.347. Druk ik op de bovenste optie: 16.346. Druk ik daarna weer op de onderste gaat ie naar 347. Druk ik weer op de bovenste zakt ie weer naar 346.

Gaat iets niet goed. Misschien een integer overflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier werkt het dat gewoon goed, blijft random omhoog gaan (logisch want er stemmen mensen terwijl ik klik), omlaag gaat hij nooit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toffe actie! Maar ik ga het toch nog maar een keer vragen: waarom is de inschrijfregel zo super simpel ? Ieder jaar weer komt de weggeefactie rond dit tijd van het jaar langs en hebben mensen dus een account die alleen hiervoor gebruikt wordt.

Waarom zit er niet een x aantal karma aan vast? Of minimaal XX maanden geregistreerd met XX posts? Immers:
Werken bij Tweakers voelt voor velen nog steeds elke dag aan als een cadeautje, niet alleen omdat we gewoon een leuke baan hebben, maar vooral omdat we een trouwe, actieve en gave community hebben. Jullie houden ons niet alleen scherp, maar hebben er ook voor gezorgd dat we ons een jaar langer Website van het Jaar mogen noemen.
Hoe kan iemand die alleen lurkt or nog erger: een account heeft aangemaakt voor dit soort acties nu bijdragen aan de community? Ik snap ook wel dat het (al dan niet moedwillig) een manier is om mensen te trekken om bij de community te komen maar het voet gewoon zo.... lame.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is ook een grijs gebied, iemand die mogelijk hier nooit post of reageert, kan wel van waarde zijn voor T.net als hij/zij ads klikt, pagehits doet, PW bezoekt, gewoon gebruik maakt van de site. Je moet dan wel een complete analyse loslaten op elke user of zij terecht mee mogen doen, waar je al de vraag moet stellen wie bepaald wanneer je wel/niet mee mag doen?

Goed, het is wel knap lullig dat iemand blauwe maandag op de site komt kijken, vervolgens wel een laptop wint.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videotje gemaakt dat er een bug in zit:

https://vid.me/uPyp

(Mac + Safari)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Eens met Notna. Ik zie dit soort acties meer als teruggeven aan de community, dus stiekem hoop ik dat jullie bij iedereen die wordt gekozen even checken of ze ook wel echt iets doen... Ben het wel eens dat iedereen in principe kans moet maken, maar ik vind dat mensen die de community ondersteunen met nuttige posts of bijvoorbeeld productreviews het meer verdienen dan iemand die om de zoveel tijd T.net checkt of er nog een actie gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

SinergyX schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:13:
Dat is ook een grijs gebied, iemand die mogelijk hier nooit post of reageert, kan wel van waarde zijn voor T.net als hij/zij ads klikt, pagehits doet, PW bezoekt, gewoon gebruik maakt van de site. Je moet dan wel een complete analyse loslaten op elke user of zij terecht mee mogen doen, waar je al de vraag moet stellen wie bepaald wanneer je wel/niet mee mag doen?

Goed, het is wel knap lullig dat iemand blauwe maandag op de site komt kijken, vervolgens wel een laptop wint.
Daarom is het ook een vraag. Ik snap dat er niet meteen een (eerlijke) oplossing voor is, maar dit is echt wel super laagdrempelig. Als ik lees waarom de actie plaatsvind met als achterliggende gedachte dat het voor de actieve community is, kan een lurker daarbij niet geschaard worden. Iemand die reviews, blogs of (nuttige) forumposts maakt valt daar wel onder imo. De community is meer dan het forum dus mensen die veel of alleen op de FP actief zijn moeten ook kunnen meedoen.

Dan moet óf de bewoording anders zijn óf er moeten iets van een minimale voorwaarden voor zijn. Ik zeg ook niet dat alleen karma grootmeesters mogen meedoen oid. Maar er moet toch wel wat te doen zijn om het koren van het kaf te scheiden toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 05-12-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-07 13:19
En wat als je wel actief aan het lezen bent op tweakers maar nou net geen actieve poster bent.
Zouden die dan ook automatisch buiten schot moeten zijn ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Thedark230 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:20:
En wat als je wel actief aan het lezen bent op tweakers maar nou net geen actieve poster bent.
Hoeveel draag je dan zelf bij? Dan moeten mensen jou dus alleen helpen, maar help je zelf niemand?

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Thedark230 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:20:
Ja in principe wel. Het idee is toch dat je hen bedankt die ook iets inbrengen in de community. Ookal ben je de meest vrolijke lezer in de wereld, je brengt daardoor niet iets in bij de community.

Of dat nou door tweakblogs, FP reacties, forumposts of moderen is zou dan niet uit moeten maken, maar als jij in ieder geval een paar keer iets hebt gedaan heb je al snel een karma ondergrens van 300 punten ofso. Echt totaal geen moeite, maar dan laat je wel in ieder geval zien dat je iets gedaan hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ircghost op 05-12-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch karma (van de laatste 12 maanden) voor x-procent mee laten tellen in je kans?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

karma is geen maatstaaf, topics en posts op het forum tellen hier niet in mee. Ben je dus 100% actief op het forum, heb je nog steeds amper karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-07 13:19
flipkipse schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:24:
[...]

Hoeveel draag je dan zelf bij? Dan moeten mensen jou dus alleen helpen, maar help je zelf niemand?
Als ik het zie draag ik graag mijn steentje bij om mensen te helpen.
Ten miste dat is mijn insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:14:
Videotje gemaakt dat er een bug in zit:

https://vid.me/uPyp

(Mac + Safari)
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:24:
[...]

Volgens mij is het heel druk met stemmers ;) We weten zeker dat er per user maar 1x een stem wordt opgeslagen. Het maakt dus niet uit hoe vaak je wisselt van stemoptie, er komt echt geen stem bij. De extra stemmer die er komen, komen van medetweakers.
:)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Maakt het nog uit welke je aanklikt? :P :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Voor de mensen die de karma aandragen als meting voor deelname, is bijvoorbeeld in mijn geval niet eerlijk (vind ik in ieder geval :P).

Ik post erg weinig, maar ik bevind me dagelijks bij het nieuws en lees alles wat ik relevant vind. Dus hoge aanwezigheid, maar dat zie je niet zomaar terug (correctie: Tweakotine doet dit. Maar iig niet in Karma dus).

Ik raad zeer regelmatig Tweakers aan bij mensen, voor de pricewatches/vergelijkers, de nieuwsberichten, het forum indien iemand een custom PC wilt bouwen.... Maar dat is allemaal niet zomaar terug te zien.

Ik deel wel eens een nieuwsartikel als deze mij bevalt, maar dan neem ik de link en plaats ik die op mn Facebook, niet via een delen functionaliteit. Dus ook dat is niet terug te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn.C.V op 05-12-2014 12:35 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is heel wat anders. Die user en Wilbert hebben het er over dat het kan lijken als of je door vaker te klikken, meer stemmen kunt generen (maar dat klopt uiteraard niet). Mijn punt gaat over iets anders.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ben het daar ook mee eens Martijn. Neem aan dat T.net van elke gebruik genoeg info heeft om een ander soort systeem dan karma te bedenken (misschien iets als pageviews). Hoop gewoon van harte dat als ze zien dat iemand alleen een profiel heeft om mee te doen aan acties, ze iemand anders uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 20:09
Vraagje, hoe zit het met twee verschillende mensen op 1 ip? Daarmee bedoel ik ook dat het echt duidelijk is dat het twee aparte personen zijn en geen clones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Over het algemeen zijn twee verschillende (en actieve) personen goed te onderscheiden op andere zaken dan hun IP-adres. Een gelijk IP-adres is voor ons enkel een trigger om verder te gaan kijken of twee accounts van dezelfde persoon zijn, het is geen bewijs.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Dirk schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:42:
Over het algemeen zijn twee verschillende (en actieve) personen goed te onderscheiden op andere zaken dan hun IP-adres. Een gelijk IP-adres is voor ons enkel een trigger om verder te gaan kijken of twee accounts van dezelfde persoon zijn, het is geen bewijs.
Het gaat er niet om tweakers een tweede of derde account maken om meer kans op prijzen te hebben. Het gaat om het feit dat er ook een hoop niet tweakers een account aan maken om in de prijzen te vallen.

En dat is toch wel enzigsinds dubbel, omdat je dan de community bedankt door prijzen aan niet community leden te geven.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Dirk schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:42:
dan gaat die trigger hier af :+ schatting 4 aanmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
... the F? Een shitload aan reacties die niet met mijn vraag te maken hebben, foei :P
Ok :)

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 05-12-2014 14:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
flipkipse schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:00:
[...]

Het gaat er niet om tweakers een tweede of derde account maken om meer kans op prijzen te hebben. Het gaat om het feit dat er ook een hoop niet tweakers een account aan maken om in de prijzen te vallen.

En dat is toch wel enzigsinds dubbel, omdat je dan de community bedankt door prijzen aan niet community leden te geven.
Die vallen buiten de boot, want we stellen als voorwaarde om te kunnen winnen dat iemand voor 5 december al een account had. De reden dat we niet naar karma etc kijken is omdat we hiermee een bedankje uitspreken aan onze gehele community. Dat is dus simpelweg iedereen met een account. We snappen dat er grote verschillen in de soorten gebruikers zijn en de manier waarop zij de site gebruiken, maar iemand die elke dag de hele Frontpage leest spaart bij wijze van spreken minder karma dan iemand die in een topic reageert en een keer een niet ter zake doende reactie achterlaat. Mijn punt is dat we niemand het gevoel willen geven geen onderdeel van de community te zijn, enkel en alleen omdat ze de site anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 14:37

JHS

Splitting the thaum.

En voor meedoen krijg je toch juist al karma en de dingen die je daarmee kan :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:52:
[...]

Die vallen buiten de boot, want we stellen als voorwaarde om te kunnen winnen dat iemand voor 5 december al een account had. De reden dat we niet naar karma etc kijken is omdat we hiermee een bedankje uitspreken aan onze gehele community. Dat is dus simpelweg iedereen met een account. We snappen dat er grote verschillen in de soorten gebruikers zijn en de manier waarop zij de site gebruiken, maar iemand die elke dag de hele Frontpage leest spaart bij wijze van spreken minder karma dan iemand die in een topic reageert en een keer een niet ter zake doende reactie achterlaat. Mijn punt is dat we niemand het gevoel willen geven geen onderdeel van de community te zijn, enkel en alleen omdat ze de site anders gebruiken.
OK, dan is dat de redenering. Ben het er op persoonlijke noot nog steeds niet mee eens maar daar kan ik verder weinig mee doen :P

Blijft een leuke actie hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Leuke actie. Bedankt voor dit topic. Anders had ik het niet eens opgemerkt waarschijnlijk. xD

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'Yes! Bedankt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste redactie

Kan er volgend jaar ook een extra prijsje komen voor een goed doel dat zich op het snijvlak van ICT bevindt (bijv: computers voor armere kinderen; of een stichting die ouderen computerles geeft) en waarop we dan kunnen stemmen? Jullie hebben deze keer zo veel prijzen, dat er daarvoor toch best eentje van af had gekund voor zo een doel toch. Zeker gezien de tijd van het jaar.

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

http://tweakers.net/acties/tweakershelpt/

Dat hebben ze vorig jaar al ruim gedaan :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1